Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Filterelement in remvloeistofreservoir 964

23 okt 2010 23:06

Weet iemand hoe dit filterelement er uit kan? Volgens mij kun je 'm er gewoon uittrekken (bij andere auto's wel...) maar bij die van mij alleen ronddraaien.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 10:16

Hoi,

Heb dit ook ervaren en durfde geen geweld te gebruiken om hem eruit te krijgen.
Ben benieuwd naar de oplossing.

groet unteed

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 11:23

Op de onderdeel tekeningen is het een los onderdeel. Het filter zou er dus wel uit moeten kunnen. Heb er helaas geen ervaring mee, dus kan je geen definitieve oplossing geven.

Heb je al geprobeerd het filter langzaam rond te draaien en tegelijk omhoog te trekken :?: Op de tekening denk ik een paar nokjes te zien die het filter kunnen blokkeren, maar in een bepaalde stand toch vrij komen van het reservoir.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 17:56

Ik had het filter rondgedraaid en omhoog getrokken maar het kwam helaas niet los.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 17:59

mag ik vragen waarom je het filter er uit wil hebben dan?

ik haal hem er nooit uit ook niet als ik remvloeistof ververs.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 19:31

Ik heb mijn rembekrachtiger vervangen en wilde toen het remvloeistofreservoir
leeg zuigen , zodat het hoge drukcircuit (carrera 4) leeg werd.
Om met je zuigmond onderin het reservoir te komen moet het filterelement eruit.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

24 okt 2010 19:34

owk op die manier.

ik doe dat zelf nooit eigenlijk gewoon door spoelen en klaar.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

25 okt 2010 10:01

Het filterelement hoeft er nooit uit, al helemaal niet bij een C4, die kan op de pomp doorgespoeld worden.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

25 okt 2010 19:05

Hoi,

Je kunt met de remdruk verhogingspomp niet het reservoir van
het gedeelte wat voor de rembekrachtiger is leegpompen.
Ook het middelste gedeelte kan niet.
(althans ik weet niet hoe je dit wilt doen)

Het remoliereservoir bestaat uit 3 delen.

-Het voorste gedeelte is voor de sper cilinders en ABS.
-Het middelste gedeelte is voor koppeling.
-Het achterste gedeelte is voor de rembekrachtiger.

Mss kun je aangeven hoe jij dit met de remdrukverhogingspomp die reservoirs leeg krijgt.

mvg
Unteed

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

26 okt 2010 13:15

Je kunt met de hogedruk pomp niet de reservoirs van de sperren en koppeling leeg krijgen,
maar als je de druk van de accumulator af haalt, kun je de ontluchtings nippel open draaien en met de pomp nagenoeg alle vloeistof eruit laten, om zo dus het bekrachtiging gedeelte te verversen, hierbij haal je ook heel wat reserve vloeistof weg, zodat je alleen de kamers overhoudt.
Als de druk eraf is en je hebt de bekrachtiging ververst dan kun je de remmen op de normale manier verder verversen, dus bijvoorbeeld nippel open en door het rempedaal in te trappen door te spoelen.
De koppeling verversen gaat op de normale manier.
De sperren die kun je verversen met behulp met een computer.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

26 okt 2010 18:39

Oke duidelijk.

Maar nu nog een antwoord hoe je het filterelement eruit krijgt.
Hier is de topic mee begonnen.

Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964

26 okt 2010 19:41

Oja, het filterbakje kan er gewoon uit. Iets omhooghalen, en eruit wippen met een klein schroevendraaiertje.
Doen wij regelmatig om het losgenomen reservoir goed te reinigen met remmenreiniger.
Vaak zit er bij oudere auto's, als er lang niet ververst is, een donkere aanslag in het reservoir. Omdat je dan niet makkelijk kunt zien dat de remvloeistof ververst is maak ik het reservoeir ook wel eens op deze manier voor die tijd schoon.
Plaats een reactie