Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

"smerige ontluchtingsnippels"

23 okt 2010 23:11

Ik heb vandaag nog ff een andere auto voorzien van nieuwe remvloeistof en deze had geen dopjes op de ontluchting nippels (bij de Porsche wel :-) ). Zou dit vuil in de leidingen kunnen veroorzaken bij verversen van de remvloeistof? In principe natuurlijk wel maar daar in tegen zal er altijd een overdruk zijn die juist "troep" mee naar buiten neemt. Iemand ervaringen?

Re: "smerige ontluchtingsnippels"

24 okt 2010 8:40

Maak voor je gaat ontluchten de nippels goed schoon, en blaas met een luchtpistool even in de nippels.
Dat kleine beetje restant vuil zal dan door overdruk ontluchten gelijk meekomen.

Re: "smerige ontluchtingsnippels"

24 okt 2010 12:39

Teruglopen in het systeem van vuil lijkt me nauwelijks voor te komen.
Maar als je zorgt dat er druk staat op het systeem via het reservoir met lucht/overdruk of via een helper die op het pedaal drukt voor de nippel wordt geopend dan kan het natuurlijk niet. Indien helper pompt dan nippel steeds dicht onderaan de slag.

Re: "smerige ontluchtingsnippels"

24 okt 2010 13:51

Paul, ik zou ipv "pompt" ; "intrapt" schrijven.

Ik lees dat jij weet dat pompen uit de boze is, maar ik ben herhaaldelijk heel boos geworden als mensen vrolijk aan het pompen sloegen ipv te wachten op mijn commando trappen wat ik kan geven nadat de nippel weer dicht zit :!:

Re: "smerige ontluchtingsnippels"

24 okt 2010 15:33

Je bedoelt dat de nippel altijd dicht moet zijn wanneer het pedaal gelift wordt, omdat anders de kans bestaat dat lucht wordt binnengehaald langs de schroefdraad van de nippel?

Dacht ik ook maar is volgens mij geen punt: voldoende afdichting door o.a. vloeistof.
Probeer een volgend keer maar eens zo en kijk dan of er bij persslag belletjes langs komen.
Plaats een reactie