Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

07 nov 2010 16:19

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een veerpoot brug en kwam ik dit tegen.
Ik vind het leuk om te upgraden maar is dit(camberplates) nog geschikt voor dagelijks gebruik, en zijn er nog nadelen.

wat ik zo kan bedenken:
directer gevoel bij het sturen
directer gevoel met weg dek

maar daardoor ook meer geluid, vibratie in de carrosserie

Afbeelding

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 0:54

hoe vaak ben je van plan je camber te gaan verstellen?

voordelen van alleen een 'monoball' camberplate ga je niet merken
zou ik alleen doen als je ook de rest van het rubber in de ophanging door lagers vervangt (wil het effectief zijn)

het fabeltje van meer geluid/trillingen wordt voornamelijk in stand gehouden door mensen die er zelf nooit mee hebben gereden :mrgreen:

persoonlijke mening over de strut-braces van Rennline:
zien er heel technisch uit (hoog "wow" gehalte) maar ik vindt ze over het algemeen onnodig overgecompliceerd waardoor ik weer aan de stevigheid ga twijfelen (misschien onterecht)

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 8:49

ik zal idd niet regelmatig het camber verstellen (nooit)
het is toch niet zo dat ik op het circuit kom.

ook ik had het gevoel bij deze strut-braces dat de verbinding er wat dun en flexibel uit ziet.

ik zou ook een enkele nemen maar heb weer zo mijn bedenkingen over carbon,
volgens mij als dat ff makkelijk gemaakt word is het meer sier dan dat het werkt.
Ook denk ik dat eentje die je iets kan stellen "beter" is, kan me voorstellen dat uit een stuk net niet past en bij het monteren de
afstelling net veranderd.

maar die camberplates kan ik wel laten vallen dus.

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 10:05

Deze is voor normaal gebruik idd wel erg overgecompliceerd! Bovendien als je de binnenbekleding van je kofferruimte netjes terugplaatst zie je helemaal niets meer van die high-tech verstelmogelijkheden dus voor het optische "wow-effect" hoef je het ook niet te doen.
Ik zou voor een eenvoudiger model gaan waar je wel de lengte van kan verstellen.

Afbeelding

Hier zie je die van mij nog net zitten, is simpel door du alu-tussenbuis te verdraaien in lengte te verstellen.

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 10:28

ja zoiets, maar ik zie verschillende bevestigingen, diktes en beugels, sommige maken niet zo'n goede indruk,
iemand nog een voorstel betreft het merk

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 13:44

Die van Rennline is weldegelijk in lengte verstelbaar
Dikte van de buis is niet zo van belang (staat wel stoerder natuurlijk, zo'n dikke :mrgreen: )
Bevestiging wel. Hoe korter op de veerschotel gemonteerd, hoe beter
Die meneer die pas je auto heeft opgekalefaterd kan er vast wel een leveren ;)

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 16:16

Die van mij is ongeveer een meter lang en vrij dik maar daar loop ik niet zo mee te koop :mrgreen:

Re: veerpoot brug/ strutbrace en camberplates

08 nov 2010 17:41

ik heb dezelfde alleen glimt die van mij ook nog enorm, rijdt lekker hoor ik altijd :mrgreen:
Plaats een reactie