Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 nov 2010 23:02
Ik denk erover om mijn Carrera Classic wielen te vervangen door Carrera Sport wielen. De standaard Carrera Classic wielen zijn 8j*19 (ET 57) voor en 11j*19 (ET67) achter. Ik begrijp dat de Carrera Sport wielen er voor achter uitsluitend zijn in 11.5j*19. Wat zijn de gevolgen hiervan? Heb ik spacers nodig? Kan ik gewoon de huidige bouten gebruiken etc... Waar moet ik verder op letten?
08 nov 2010 23:22
Beide wielen zijn verkrijgbaar voor 2w- en 4w-aangedreven modellen, dus je 'begrip' is onjuist
Voor alle modellen is de breedte achter overigens 11" (J), alleen de ET waarde verschilt inderdaad: 67 <> 51.
Een 51-er kan je niet gebruiken, het wiel moet namelijk 16 mm naar binnen, door de smallere carrosserie
09 nov 2010 17:21
Sowieso geen spacers op velgen die breder zijn(maw al meer uitsteken naar buiten)
Spacers zorgen ervoor dat die nog meer naar buiten komen te staan.
Voor zover ik weet is de Carrera sport achter-velg inderdaad 0,5 inch breder dan de rest van de voor de 997 verkrijgbare velgen
09 nov 2010 17:47
roberttt schreef:Sowieso geen spacers op velgen die breder zijn(maw al meer uitsteken naar buiten)
Natuurlijk afhankelijk van de ET-waarde van de bredere velg.
09 nov 2010 18:17
vanzelfsprekend Humph!;-)
09 nov 2010 18:55
roberttt schreef:Voor zover ik weet is de Carrera sport achter-velg inderdaad 0,5 inch breder dan de rest van de voor de 997 verkrijgbare velgen
Heb de verkoopdocumentatie er op nageslagen: =
10 nov 2010 15:56
you win
17 nov 2010 1:08
andere et waarde = ander rijgedrag
als je wielen meer naar buiten komen heeft dat effect op de rechtuit stabiliteit.
Ik zou geen velgen monteren met een andere et waarde.
17 nov 2010 9:26
resto schreef:andere et waarde = ander rijgedrag
als je wielen meer naar buiten komen heeft dat effect op de rechtuit stabiliteit.
Ik zou geen velgen monteren met een andere et waarde.
Beetje extreem gesteld, nietwaar?
Porsche levert zelf spacers.
17 nov 2010 12:18
bovendien gaat het hier alleen om de achterwielen.
17 nov 2010 16:18
Genau, Herr Paul II.
17 nov 2010 21:43
Je kunt op een gewone 997 Carrera de Carrera Sport wielen laten monteren. Staat beschreven in de brochure van de 997.
http://www.porsche.com/all/media/flash/tequipment/997/catalogue/int/index.htm#/14/
17 nov 2010 22:54
Is weer een van die draadjes met allerlei zinvolle reacties maar een topicstarter die niets meer laat horen, meer dan een week.
18 nov 2010 0:39
ik bedoel ook niet dat het altijd fout is maar het beinvloed wel het weggedrag.
Als je dus zomaar wat spacers ertussen propt en zomaar wat wielen dan heb je kans dat je autotje niet meer zo lekker rijdt als daarvoor.
18 nov 2010 1:24
Paul II schreef:Is weer een van die draadjes met allerlei zinvolle reacties maar een topicstarter die niets meer laat horen, meer dan een week.
Beste Paul - wat wil je van me weten? ik stel een vraag en stel reacties zeer op prijs. Die lees ik dan ook met veel belangstelling en in dankbaarheid.
Ben op dit moment zakelijk een beetje heel erg druk - daarom nog niet aan reageren toegekomen. Ben me nog aan het oriƫnteren op wat ik precies wil. Zodra aangeschaft meld ik me uiteraard. Ik verwacht dat ik even tot na de winter wacht.
18 nov 2010 9:07
Goeie reactie sportwagen
18 nov 2010 9:13
resto schreef:ik bedoel ook niet dat het altijd fout is maar het beinvloed wel het weggedrag.
Als je dus zomaar wat spacers ertussen propt en zomaar wat wielen dan heb je kans dat je autotje niet meer zo lekker rijdt als daarvoor.
Stel de originele velgen hebben een ET van 56.
Velgen met een 5 punten hogere ET, dus 61, in combinatie met 5 mm spacers geven dan exact dezelfde positie van het wiel onder de auto en hetzelfde weggedrag.
18 nov 2010 9:47
Paul II schreef:Goeie reactie Paul II
18 nov 2010 11:07
Ik heb op mijn 997 destijds sport design velgen met de bredere maat (voor 4W modellen) gehad, maar dat ging prima. eerst had ik ook nog de kleinere originele spacers erbij, maar dat was een beetje teveel van het goede, maar zonder de spacers klopte het geheel wel erg mooi, met bandenmaat 305 achter!
18 nov 2010 11:41
Mooie combi.
18 nov 2010 13:19
Vond ik ook, was nog in mijn 'zakelijk rijden' periode, maar die bijtelling
kwam me nogal de neus uit en de dagwaarde vond ik destijds een beetje teveel van het goede voor prive. Inmiddels is hij minder waard dan mijn 996TT, maar goed
18 nov 2010 16:23
marino schreef:Ik heb op mijn 997 destijds sport design velgen met de bredere maat (voor 4W modellen) gehad, maar dat ging prima. eerst had ik ook nog de kleinere originele spacers erbij, maar dat was een beetje teveel van het goede, maar zonder de spacers klopte het geheel wel erg mooi, met bandenmaat 305 achter!
Mooie velg, dit design; beetje ramp bij schoonmaken
De velg is niet breder maar staat 16 mm naar buiten, alsof je 16 mm spacers gebruikte.
Laat het zelf lekker bij 295 banden op die velg, grip zat en ook niet teveel om beetje te kunnen glijden, in dwarsrichting
18 nov 2010 16:44
Velgen behandelen en je hebt er weinig omkijken naar.
19 nov 2010 12:49
Paul II schreef:roberttt schreef:Voor zover ik weet is de Carrera sport achter-velg inderdaad 0,5 inch breder dan de rest van de voor de 997 verkrijgbare velgen
Heb de verkoopdocumentatie er op nageslagen: =
Hey Paul, niet om er op over door te zeuren, maar in mijn verkoopdocu staat dat er achter uitsluitend 11,5 breed Carrera Sport te verkrijgen is. Wel uitsluitend in de ET waarde voor een Carrera/Carrera S. Wil je als 4/4S bezitter deze velgen erop zetten, zijn er achter spacers nodig, dat is iig wat er in de verkoop docu van mij stond.
Heb de ET51 Turbo velgen er achter even op gepast, maar het wordt toch imho net te breed. Was voor omruilen geen probleem, ik krijg de ET 67 velgen nageleverd.
23 nov 2010 20:08
COOL
[/quote]
Had op mijn oude boxster ook deze velgen (replica) maar zijn echt erg
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.