Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 nov 2010 17:08
De 17" voorwielen van m'n 964 lopen aan in het spatbord. Er schijnen "plaatjes" gemonteerd te kunnen worden om de maximale stuuruitslag te beperken.
Iemand ervaring met de montage? Moet ik nog ergens specifiek op letten?
24 nov 2010 19:17
De maximale stuuruitslag is al niet zo groot dus om deze ook nog eens wat meer te beperken lijkt mij niet zo'n beste oplossing. Welke ET waardes hebben jouw velgen?
24 nov 2010 23:24
Het zijn orginele cup 2 vegen Franz. Bij eerdere versies van de 964 lopen deze tegen de binnenschermen aan en is deze modificatie nodig, de auto komt anders niet door de apk.
Laatst bijgewerkt door
964 op 24 nov 2010 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.
24 nov 2010 23:25
Dat topic had ik ook gevonden Donkey. Maar er staan geen montage tips in. Ook heb ik geen flauw idee wat TSB 8903 is??
Zijn spacers een betere oplossing?
25 nov 2010 9:27
964 schreef:Zijn spacers een betere oplossing?
Beter niet --- maar mss wel makkelijker om er 1 keer per jaar op te zetten voor 'n APK
.... hopelijk is
'n dun spacertje afdoende om te zorgen dat het wiel niet meer tegen het binnenscherm aan komt
25 nov 2010 13:53
Ja daar heb je een goed punt Olaf. Had alleen al de begrenzers besteld en net opgehaald, dus zet ze er eerst maar ns onder. Kijken hoe erg t is...
Geen idee waar die bergrenzers precies op de spoorstang moeten, ga er nu induiken
25 nov 2010 14:04
Op pagina 48-4 van het werkplaatshandboek staat het netjes beschreven, yes!
25 nov 2010 15:37
Mijn wielen lopen niet aan maar de mijne heeft wel een enorme draaicirkel.
Ook in het geval van uitbreken van de achterkant moet je sneller corrigeren, omdat je anders te laat bent.
Je kunt je afvragen of je dit wel wilt.
Ik heb gemengde gevoelens.
25 nov 2010 19:19
Alleen de eerste 964 modellen hebben deze modificatie niet standaard. Grote kans dat je ze d'r ook op hebt. Ik heb ze nu gemonteerd en vind het verschil verwaarloosbaar
Hij loopt ook echt maar net niet aan
25 nov 2010 20:57
Ik weet dat ik ze heb, want ik heb ze er zelf destijds op laten zetten.
26 nov 2010 10:25
Haha, ok. Vond je het verschil zo groot? De draaicirkel is sowieso een drama, ik merk het verschil nauwelijks. In de afstandsring zit ook maar 4 mm verschil.
Snap overigens niet wat de aanslagring voor invloed kan hebben op corrigeren van uitbreken?
26 nov 2010 13:12
964 schreef:Snap overigens niet wat de aanslagring voor invloed kan hebben op corrigeren van uitbreken?
Met 'n kleinere uitslag kan je minder corrigeren
Hoe groter de uitslag, hoe dwarser je kan gaan terwijl de voorwielen toch de richting op (kunnen) wijzen die je wilt gaan
26 nov 2010 17:20
Daar kwam ik tijdens de driftcursus van Renntech ook achter
28 nov 2010 0:29
Krijgen jullie een carerra 4 dermate dwars op de openbare weg dat je op de maximale stuuruitslag met corrigeren?!?
28 nov 2010 9:55
Als jij 'n C4 zo dwars op de openbare weg krijgt, kan je beter bidden dan proberen te corrigeren
28 nov 2010 13:04
Haha, precies. Als ik ooit op het circuit zou willen gaan rijden (wat ik niet verwacht, daar is ie me te dierbaar voor), dan kunnen de uitslagbegrenzers er zo ook weer af
Bedankt voor alle hulp allemaal
Ewout had het trouwens over sneller moeten corrigeren. Dit snap ik nogsteeds niet?
28 nov 2010 13:11
964 schreef:Haha, precies. Als ik ooit op het circuit zou willen gaan rijden dan kunnen de uitslagbegrenzers er zo ook weer af
Dat bedoel(de) ik niet
Met 'n C4 kan je MI harder/sneller .. dan met 'n C2 .. maar als het dan 'n keertje fout gaat - kan je wss alleen nog maar bidden (of 'n kruisje slaan)
29 nov 2010 11:46
964 schreef:Ewout had het trouwens over sneller moeten corrigeren. Dit snap ik nogsteeds niet?
Als je minder stuuruitslag hebt moet je nog sneller zijn met je reactie omdat je niet scherp genoeg kunt tegensturen. Als je te lang wacht heeft de kont jou al ingehaald en sta je achterstevoren.
29 nov 2010 13:14
op het circuit ga je ook niet verder dan full lock
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.