Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
14 dec 2010 8:12
Ik heb vorige week, voor en achter, nieuwe remblokken + rem contacten gemonteerd. Nu blijft het lampje van de slijtage indicator branden. Heeft hier iemand ervaring mee? Moet dit op de één of andere manier gereset worden? Remvloeistof is op peil. Ik heb alle contacten meermaals gecheckt.
14 dec 2010 11:04
Zelf gedaan begrijp ik, met originele delen?
Met remcontacten bedoel je de snoertjes voor de slijtage-indicatie?
Reset is zeker niet nodig; lampje zou nu gewoon uit moeten zijn.
Is dat zelfde lampje als van handrem?
Motor al gestart?
14 dec 2010 12:42
Vreemd.
Als het de slijtage indicatoren zijn dan maken de draden dus sluiting. Misschien heb je de nieuwe beschadigd bij het monteren in de nieuwe blokken ?
Ik zou als eerste alle stekker van de slijtage indicatoren eruit trekken om sluiting in de slijtage indicatoren zelf uit te sluiten. Dus niet aan de blokzijde maar aan de stekker zijde waar je de indicatoren bevestigd aan het elektrische circuit van de Boxster. Als het lampje dan uit gaat dan weet je dat er sluiting is in 1 van de indicatoren en kan je dat met een simpele Ohms meter gaan doormeten.
Mark.
14 dec 2010 15:37
ik denk juist dat het anders werkt,
is het draadje door in het blok of ergens anders in het traject dan brand deze.
14 dec 2010 16:28
Klopt Rob, jij kent het verschil tussen oude en nieuwe meuk
14 dec 2010 19:05
Wauw mannen respect voor jullie snelle reacties.
Ik heb alles nieuw gestoken incl. de remcontacten, en ja, ik heb het zelf gedaan.
rob964.c4 schreef:ik denk juist dat het anders werkt,
is het draadje door in het blok of ergens anders in het traject dan brand deze.
Volgens mij is dit inderdaad een lus en van zodra deze lus onderbreekt zal het lampje branden in tegenstelling tot andere merken waar er contact moet gemaakt worden met massa. Ik heb echter alle contacten doorgemeten en zijn alle vier goed.
14 dec 2010 19:26
Paul II schreef:Zelf gedaan begrijp ik, met originele delen?
Met remcontacten bedoel je de snoertjes voor de slijtage-indicatie?
Reset is zeker niet nodig; lampje zou nu gewoon uit moeten zijn.
Is dat zelfde lampje als van handrem?
Motor al gestart?
Yep originele delen en ja ik bedoel de snoertjes.
Neen niet zelfde lampje als van handrem.
Ja motor reeds meerde keren gestart. Ik ben er al een paar dagen mee naar mijn werk gereden.
O ja... misschien nog even melden dat ik zelf mechanieker ben in een multi merken garage, wij krijgen echter geen Porsche rijders over de vloer , wel eens één voor banden, maar nog niet voor onderhoud of herstellingen. Vandaar mijn vraag over het resetten zoals bv. BMW.
15 dec 2010 1:03
ik zou de draad doormeten van het ene wiel naar het andere en zo kijken of je een breuk kan herleiden.
15 dec 2010 11:37
Oké bedankt allemaal mannen... ik ga het verder uitzoeken en hou jullie op de hoogte.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.