Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
29 dec 2010 14:12
Na dubben tussen M3CSL (die flippers lijken me toch niks) en een GT3 MK1 moet het toch een GT3 worden. Proefrit -dat gewicht-ige vermogen achterin- moet nog wel volgen . Er staan enkele GT3's te koop met weinig onderhoudshistorie (o.a. Van Kessel in Deurne voor 40K, maar je vindt ze ook over de grens). Na 9 jaar eindigt sowieso de porschegarantie. Dit zijn liefhebbersauto's dus ik verwacht dat ze heus wel redelijk onderhouden zijn, alleen dan niet bij de dure porschedealer. Kan onderhoud elders -dat zal zelden de dorpsgarage zijn- de auto zo verkloten dat dat vanzelf tot ellende leidt of zou je met een degelijke aankoopkeuring en onderhoud bij een porschespecialist op veilig kunnen spelen? Ook zag ik een Duitse GT3 met voor 20k door porsche gerepareerde voorschade (onderstuur?); dus zo goed als nieuw? Veel vragen, wie heeft raad?
29 dec 2010 14:32
Voor iets meer heb je geen exschadeauto, wel onderhoud bij de dealer enz.
klikhier en natuurlijk een akk doen.
29 dec 2010 14:45
Kun je zo'n GT3 eigenlijk ook als DD rijden? Zitten er vaak niet veel circuit cq spielerei kilometers op GT'3s? Als je het met een 996 Turbo vergelijkt? Als dat uberhaupt kan natuurlijk.
29 dec 2010 14:53
Heb dat ooit ook overwogen, maar het gemis van de stoeltjes achterin (toch lastig als je af en toe je kids wilt meenemen) en vooral het gebrek aan grondspeling hebben mij toen laten besluiten om voor de turbo te gaan...
29 dec 2010 19:03
Ik zelf zou geen auto kopen zonder historie (zeker geen GT3)... betaal er dan iets meer voor en je 'krijgt meer zekerheid'.
Voor dagelijks gebruik zou ik zelf een Turbo nemen.... heb zelf destijds een gt3 achter mij aangehad (ik had toen nog de boxster 2.5i) bij de elfstedentocht ..... hij kom mij niet bij houden
(ik kon de drempels vlot nemen en hij niet
)
29 dec 2010 19:24
soepkip 986 schreef:Kun je zo'n GT3 eigenlijk ook als DD rijden?
Kan wel maar is niet aan te raden door erg weinig grondspeling.
gast schreef:Voor dat geld begint het GT3 feest in NL ook (bijna)
Precies.
Guus succes met het vinden van een goede Mk1.
29 dec 2010 19:30
Schade auto's zonder historie en niet onderhouden kunnen best heel goed zijn. Alleen ze zijn schaars. Kortom ik zou alleen zo'n auto kopen als de prijs heel gunstig is en ik zo 'em echt aan een zeer, zeer grondige AKK onderwerpen.
Historie en dealeronderhoud wordt m.i. veel, te veel, geprezen:
- ook dealers laten steken vallen
- schade's kunnen ook goed gerepareerd worden
- het blijven auto's met en ook niet dealers kunnen met enige zorg/liefde en de juiste/goede onderdelen kunnen heel goed een GT3 onderhouden. Misschien nog wel goedkoper en beter dan een dealer
Maar ja, je loopt meer risico en dat moet dus iets opleveren qua prijs. Maar ik zou de 'perfecte' GT3 tegen de 'perfecte prijs' die moeiteloos door een uitvoerige AKK komt absoluut niet laten staan omdat de auto geen historie heeft, niet dealer onderhouden is of in het verleden een schade heeft gehad die goed is gerepareerd.
Mark.
29 dec 2010 21:11
Guus gewoon goed zoeken en niet te veel haast hebben, zo ben ik van de zomer ook mijn GT3 tegen gekomen in Duitsland, ook aan de onderkant van de marktprijs, wel altijd porscheonderhouden en een schadegehad die ik door ons onafhankelijke duitse schadeexpert heb laten keuren, dan nog een AKK en toen toch maar toegehapt. Tot nu toe geen spijt van gehad.
29 dec 2010 21:19
Buiten de drempels is stadsverkeer of in de file rijden geen pretje, auto is erg onrustig.
Gas erop en lekker vlot door de bochten is ie meer voor gemaakt.
M.a.w. meer voor de fun.
En nog leuker.... voor trackdays.
Auto laten checken door een goede specialist, daarmee kom je een hoop te weten.
29 dec 2010 21:26
Afgelopen weekend ook nog zitten kijken op het net. Het valt me wel op dat het aantal steeds minder wordt. Stonden er nog maar 2 op Porsche.de
30 dec 2010 1:02
Do schreef:oude 911 S , RS , GT3 , gewoon de porsches uit de series waar er niet veel van zijn , en daar gaat naar mijn inziens de 996 GT3 mk1 ook deel van uitmaken
Zou best kunnen dat de MkI daarom waardevast blijft. Ik kon in ieder geval vorig jaar een erg mooie 996 GT3 Mk II kopen (ergens bij Alkmaar) voor zo'n 47,5K netto. Vond ik niet veel, was een erg fraaie auto met ongeveer 100.000km.
30 dec 2010 10:34
soepkip 986 schreef:Kun je zo'n GT3 eigenlijk ook als DD rijden? Zitten er vaak niet veel circuit cq spielerei kilometers op GT'3s? Als je het met een 996 Turbo vergelijkt? Als dat uberhaupt kan natuurlijk.
Wat is er mis met circuitkms? Daar is een GT3 voor gemaakt....
30 dec 2010 10:44
Ligt er maar net aan hoe ermee gereden is op het circuit.
Slijtage van diverse onderdelen en belasting van de motor is vele malen hoger op het circuit dan tijdens ritjes op de snelweg.
Het is een perfecte auto voor trackdays maar ook weer geen circuitauto.
30 dec 2010 11:24
gast schreef:Die gele zeker
Was arctic silver.
30 dec 2010 12:58
Bedankt voor de deskundige goed geinformeerde tips. Zie de bomen en het bos. Ik heb voor dagelijks verkeersdrempelgebruik een A2tje (met sper
). Is vooral lage neus het probleem bij verkeersdrempels of middenonder
? Aankoopkeuring bij P-dealer of P-specialist?
30 dec 2010 13:23
Dank voor de pitch, gast.
Alleen als de auto zonder historie moet zijn moet ik Guus teleurstellen. Zou natuurlijk de boekjes e.d. kunnen weggooien.
30 dec 2010 14:50
Gert schreef:Ligt er maar net aan hoe ermee gereden is op het circuit.
Slijtage van diverse onderdelen en belasting van de motor is vele malen hoger op het circuit dan tijdens ritjes op de snelweg.
Het is een perfecte auto voor trackdays maar ook weer geen circuitauto.
Daarom zijn de internals van motor en bak van een GT3 ook versterkt.... Met andere woorden: "they can take a beating"
Denk dat je met een 'straatporsche' meer slijtage hebt op het circuit dan met een GT3...
30 dec 2010 15:10
GT3 is absoluut beter/sterker dan de andere modellen.
Maar het blijft een straatauto..
Een echte circuit auto is een GT3cup
30 dec 2010 16:00
gast schreef:Zou een GT3 niet als DD aanraden aan iemand. Alles kan, maar 0.0 comfort, bijna geen bodemspeling om maar eens wat te noemen zijn zaken waarom ze nauwelijks daar voor ingezet worden. Ik heb daarom ook gekeken naar een Turbo,maar mijn circuit honger heeft de doorslag gegeven om een GT3 te kopen.
En ik kan de Ts die van Stephan van harte aanbevelen
En zelfs de turbo heeft met de drempels al meer dan gemiddelde moeite weet ik inmiddels uit ervaring... (In vergelijk met de 993 modellen die ik ervoor had).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.