Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
09 feb 2011 21:27
Hoi Allen,
Daar ik binnenkort mijn motor eruit ga halen ( ivm olielek ergens bovenin) zit ik met deze vraag ,
Ik heb een x-aantal jaren geleden mijn koppeling volledig vervangen,
(Drukgroep/Koppelingschijf/Druklager/kroonwiel en geleider)
Motor heeft ondertussen +/- 30/40.000 km gelopen ,
Vraag ik me eigenlijk af hoeveel km zo een koppeling +/- meegaat , iemand ?
Zou het aan te raden zijn deze opnieuw te vervangen of zo te laten, nu weet ik ook dat ik het zaakje sowieso
zelfmoet gaan bekijken ,
vroeg mij alleen af hoeveel km ongeveer de meeste Porschisten hier rijden met een koppeling
gr Diablo
09 feb 2011 21:30
Mijne is bij zo'n 130.000 km vervangen, was toen nog de orginele
09 feb 2011 21:33
Mijn koppeling gaat al meer dan 150k mee
Dat hoort toch niet,wat doe ik verkeert
09 feb 2011 22:05
Bij mij in de 993 TT uit voorzorg vervangen na een 100k, was toen nog voor een 20/25% in orde, maar de boel lag om andere reden toch open, dus vandaar. In de 993 cabrio was hij nog prima werkend bij 130k.
09 feb 2011 22:11
Zou je topictitel even vervangen want dat insinueert een andere vraag...
09 feb 2011 22:13
In dat geval een goede 500 km
09 feb 2011 22:16
Aangepast
09 feb 2011 22:22
@Henk
kwam niet goed op mijn woorden
Bedankt sowieso al jongens voor jullie reacties
10 feb 2011 8:38
Diablo schreef:Vraag ik me eigenlijk af hoeveel km zo een koppeling +/- meegaat
Dat hangt heel erg van de bestuurder af - en hoeveel keer er in 'n bepaald kilometrage gekoppelt wordt
10 feb 2011 12:05
Volgas optrekken met slippende koppeling. Doe dat een paar dagen en de koppeling is geheel op.
Porsche koppelingsplaat schijnt relatief vrij dun te zijn, wordt snel warm en daarmee kun je hem snel ''slopen''.
Daarintegen bij gezond gebruik - de koppeling vrij snel op laten komen - kan hij makkelijk 100k+ mee.
10 feb 2011 17:56
nou net de diagnose gesteld.
druklager naar de #@#@@^^$
daarbij gelijk naar de koppelingsplaat gekeken en die was nagenoeg op de nageltjes ,dus al met al niet geheel pech dat het druklager eruit is gekomen daardoor nu maar de hele boel weer netjes op orde maken ,nb eerste keer vervangen koppelinsplaat na 105.000 km.
Zaterdag weer rijden
10 feb 2011 17:58
je had hem ook niet uit zijn winterslaap moeten halen...
10 feb 2011 18:01
ach ,ben blij dat het nu is gebeurd en niet unterwegs naar Italie
10 feb 2011 18:06
wat kost ut?
10 feb 2011 18:21
voor een 915 rond de €500,- en een G50 rond de €800,-
10 feb 2011 19:41
ligt ie er alleen nog naast
11 feb 2011 0:58
Dat betekend dat je een dagje moet sleutelen , dan zit hij er in. Of de beurs trekken en het een andere laten doen. Wat dat kost geen idee , maar noem een leuke prijs en ik bouw hem voor je in
11 feb 2011 8:31
nog even overwogen om hem te gaan duwen naar limburg ,maar hij zit er al bijna weer in
11 feb 2011 8:45
gisteren de 3.2 weer eens van stal gehaald en ja hoor, meteen weer een file in. Lijkt mij dat dit file rijden -los van nogal vermoeiend- ook niet bepaald verwennerij is voor de koppeling
11 feb 2011 12:03
De mijne is ooit (door een vorige eigenaar) vernieuwd bij 160.000 km.
Bij de recente revisie bij 225.000 km bleek dat hij nog niet halverwege slijtgrens zit.
11 feb 2011 12:29
ik zit op 202xxx en heb geen idee of het nog de eerste is...
11 feb 2011 12:42
trek je altijd hard op Wolf?
11 feb 2011 12:44
ik rij tenminste niet als een wijf met 1 voet altijd op de clutch, liebchen.
11 feb 2011 12:46
heel goed wolfie, en leun je ook iets naar rechts?
11 feb 2011 17:51
wolf schreef:ik rij tenminste niet als een wijf met 1 voet altijd op de clutch, liebchen.
je duwt de eeerste meters en springt erin
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.