Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
22 apr 2011 21:22
Op bijgaande foto's is er aan de randen van mijn achterbanden
voor mij wat vreemde slijtage te zien.
Ik vroeg mij af of het normaal is dat de kantjes of de randjes van
banden zo afslijten ?
Ik had dat met mijn 964 Carrera 4 nog nooit gezien.
Graag jullie commentaar.
ps. Hoe zet ik de foto's erbij ?
22 apr 2011 21:29
Lees
deze instructies even goed door. Wanneer het dan ECHT
nog niet lukt, mail ze dan even naar mij en dan plaats ik ze voor je.
22 apr 2011 23:18
Lees beter
dit over plaatsen foto.
En pas je avatar tekst ff aan, want ik denk heeft 'ie nu een 964 of een 997
23 apr 2011 7:04
PRG schreef:Op bijgaande foto's is er aan de randen van mijn achterbanden
voor mij wat vreemde slijtage te zien.
Zonder foto's kunnen we natuurlijk weinig - maar als het de buitenkant van het loopvlak is, rij je wss met te zachte banden (voor jouw rijgedrag). Of met het verkeerde type banden
Als toelichting bij de foto zou je even aan kunnen geven welke soort banden het zijn: merk/type/maat/etc.
23 apr 2011 8:53
Als het Michelin Pilot banden zijn, deze lijken aan de buitenkant extra af te slijten - krijg er regelmatig opmerking over - maar dat is een vertekend beeld.
23 apr 2011 9:16
Zijn wel de bedoelde Michelin's maar de slijtage is niet normaal, lijkt aanlopende band.
Auto verlaagd en of extreme spacers waardoor wiel te ver naar buiten?
23 apr 2011 9:24
DOT 4707 .... daar kan het dus (nog) niet aan liggen
Lijkt inderdaad op aanlopen van de band
Is de breedte (van band en velg) conform het boekje - en zijn er wel/geen spacers gemonteerd
23 apr 2011 9:48
Slaapt nog denkt ik...
23 apr 2011 11:24
Ik moest even naar de supermarkt.
Dus probleem kan zijn:
1. spacers
2. verlaagd onderstel
3. verkeerde banden
4. verkeerde velgen
Ben ik iets vergeten ?
Ik ga ermee terug naar verkoper en houd jullie op de hoogte.
Paul II-het zijn michelin pilot banden inderdaad.
Heb jij dan wel een verklaring ?
Aan allen: Wat zijn de beste banden voor straatverkeer voor deze auto ?
23 apr 2011 12:46
Paul II schreef:Zijn wel de bedoelde Michelin's maar de slijtage is niet normaal!
23 apr 2011 13:03
Als dit met aanlopen gebeurd dan moet je dat toch wel merken in de vorm van horen en ruiken?
23 apr 2011 13:24
Bandenspanning te laag? Of ga je gewoon altijd lekker hard door de bochten ?
Ziet er niet zo schokkend uit hoor... je moet mijn banden eens zien na een dagje circuit...
23 apr 2011 16:12
Hoi Marc en DeGeus,
Ik heb de auto net 500 km en nog slechts aan 't proefrijden.
Ben sowieso geen snelheidsduivel, maar ga wel bij grote bochten
waar 70 km/u mag 90/95 km/u door die bocht.
Ik heb 't idee dat het niet in orde was omdat ik dergelijk slijtage
nog niet eerder op mijn 964 heb gehad waarmee ik meer dan een
jaar heb gereden.
Weten jullie trouwens wat de beste banden zouden zijn voor normaal
straatrijden in een dergelijke (997.I) Porsche C2 ?
23 apr 2011 16:25
PRG schreef:...de beste banden .. voor normaal
straatrijden in een dergelijke (997.I) Porsche C2 ?
Persoons afhankelijk.
Prijs-kwaliteit-verhouding: Continental en dan Bridgestones.
Wat voor type banden had je onder je 964
23 apr 2011 16:38
Continental 205/ZR17 Contact 2 voor.
Achter dezelfde banden maar weet maat niet meer.
Zijn deze beter dan Bridgestone ?
Moet je eigenlijk geen Michelin nemen ?
23 apr 2011 16:40
Lees nu pas: persoons afhankelijk.
betekent dat dat ik persoonlijk advies van bandenverkoper moet zoeken ?
Kan dat bij een erkende P-garage ?
Of beter bij specialist ?
23 apr 2011 16:48
Horn,
Dank voor het plaatsen van de foto's.
Ik krijg het met mijn apple macbook niet voor elkaar.
Merci.
23 apr 2011 17:03
PRG schreef:betekent dat dat ik persoonlijk advies van bandenverkoper moet zoeken ?
Nee - daar bedoel(de) ik mee wat elke individuele rijder (zelf) betreft
Conti's onder je 964 goed bevallen
.. dan mss voor jou ook de juiste band onder de 997
23 apr 2011 19:11
Wellicht overbodige opmerking; Let vooral ook even op de aanwezigheid van N codering.
Persoonlijk bevalt Michelin mij altijd prima; De Pilot Sport is sportief hard maar niet té hard, geeft een goed gevoel met de weg, en slijt het minst/ gaat het langst mee.. Zie verder ADAC.de
23 apr 2011 19:36
turbocruiser schreef: en slijt het minst/ gaat het langst mee..
Die ervaring heb ik nou (juist) niet - vandaar m'n B'stone en Conti opmerking
23 apr 2011 19:56
Zit wat in;
TESTZo zie je maar weer. In ieder geval geldt; minder slijtage bij hogere aanschafwaarde.
23 apr 2011 21:25
Op de 993 had ik heel vaak B'stone: echt vrijwel kaal na 10k.
Op de 997 - met 100 pk meer op de bandjes - en Mich. kom ik tot mijn verrassing tot bijna dubbele.
23 apr 2011 22:41
Paul II schreef:Op de 997 - met 100 pk meer op de bandjes - en Mich. kom ik tot mijn verrassing tot bijna dubbele.
Afgelopen middag een tiental kms achter jou aan gesukkeld en gezien het "tempo" verbaasd mij dat niets.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.