Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
02 mei 2011 20:25
beste porschegenoten,
eindelijk is de knoop doorgehakt en worden binnenkort de originele BBS Motorsport velgen (18inch) besteld voor mijn 964c2. zodra eea eronder zit zal ik foto's posten.
volgende keuze is welk bandenmerk: conti of michelin?
qua prijs (ik kan via via eea tegen een goede inkoopprijs krijgen) zit er nauwelijks verschil in de banden.
heeft iemand ervaringen (goed of slecht) met 1 van deze merken voor de porsche?
alvast bedankt voor de info.
groet PPC2
02 mei 2011 21:04
Kan alleen zeggen, ik wil alleen nog maar michelin....
02 mei 2011 21:44
Ik heb nu Conti Sportcontact 2 en die zijn aardig duurzaam. Ik heb nu 36.000km gereden en achter zit er nog 3,1mm op en voor 6mm. Bochtgedrag van mijn auto interesseert me helemaal niks, dus daar kan ik niks over zeggen.
02 mei 2011 22:04
Altijd Contisport Sportcontact onder mijn 3.2 - omdat de Porsche dealer dat leverde. Geen vergelijkingsmateriaal, maar goede ervaringen met de Contisport in elk geval.
02 mei 2011 22:47
Pirelli's (Pzero) deden het ook heel goed onder de 968...
Volgens testen in de top 3 voor tracktijden en erg goed aquaplaning gedrag.
02 mei 2011 22:49
Ben ook erg tevreden met Conti SportContact 2.
Bij vervanging van mijn banden kies ik hier dan ook altijd voor. (ook onder de DD)
02 mei 2011 23:03
Buiten NL worden Porsches standaard met Michelins of Pirelli P Zero Rossos geleverd....
02 mei 2011 23:24
Conti's zitten er hier toch onder omdat Pon ze importeerd?? Ik had op al mijn DD's conti's maar vind ze te hard (wel goed in de regen) en onder de P Michelin's veeel beter.
02 mei 2011 23:27
Horn heeft de exacte details, maar als ik me niet vergis is dat inderdaad de strekking van het verhaal.
02 mei 2011 23:31
Pon is eigenaar van Continental in Barneveld.
Van alle volkswagens, skoda's etc. worden in nederland de af fabriek geleverde banden vervangen voor conti.
Zou bij Porsche ook zomaar kunnen gebeuren op dezelfde manier.
03 mei 2011 0:20
Ik heb er nu Nokian onder zitten. Is Noors en de winterbanden van Nokian hebben bij Porsche de voorkeur (heb ik me laten vertellen). Ik ga er maar vanuit dat de zomereditie ook wel goed is. Ik rij er i.i.g. lekker mee en voel geen verschil met de SportContact2.
03 mei 2011 0:32
Heb net een set konti's (de achterbanden dus
) vervangen door michelins. Ik had dat voor reeds eerder gedaan.
Bij het vervangen van de conti voorbanden door michelins werd het weggedrag op hoge snelheid (>200)
verschrikkelijk veel beter. Waar ik eerst continue moet corrigeren en veel last had van plotselinge stuurreacties op wegen met wat spoorvorming, was dat met de Michelins geheel verdwenen (verder geen andere afstelling gewijzigd)!!
Bij de vervanging achter (paar weken geleden) merkte ik in weggedrag niet veel verschil. Wel 'zakken' de michelins minder, zo lijkt het, dwz na 2 weken niet gereden te hebben lijkt het alsof de michelins minder last hebben van 'vlakjes'. Dat kan echter ook zijn omdat die banden nieuw zijn en de konti's reeds 4-5 jaar oud waren.
Konti's gingen wel verbazend lang mee (20k km), incl paar track days en een dag driften met Erwin.
Ik zou nooit meer een conti voor of konti
achter nemen. Je moet echter altijd gebruik maken van de sterktes van een merk, dus als reservewiel is ie echt aan te raden, gaat ie lekker (nog) langer mee en heb je ook niet zoveel last van de nadelen
.
03 mei 2011 12:59
Ik heb nu Conti Sportcontact 2 en die zijn aardig duurzaam. Ik heb nu 36.000km gereden en achter zit er nog 3,1mm op en voor 6mm.
Ik heb de zelfde banden en auto, bij 15k zijn ze achter gewoon op.
03 mei 2011 13:32
Duncan schreef:Ik heb de zelfde banden en auto, bij 15k zijn ze achter gewoon op.
Jij gebruikt je auto zeker niet voor dagelijks woonwerkverkeer (40.000km per jaar)?
03 mei 2011 13:57
Toevallig gisteren een set 18" Continentals laten monteren onder mijn 964 C2 bij Frank Schmidt. Het is nog te vroeg om erover te oordelen maar het voelt goed aan.
03 mei 2011 20:36
Voor mij enkel Michelin Pilot Sport.
03 mei 2011 21:04
Ben blij met mijn Conti's.
Heeft iemand die een 964 heeft iets aan reacties van andere modellen. Lijkt me dat er per model verschil is. Een goede band onder een 996 valt misschien niet goed onder een 964... etc.
04 mei 2011 8:29
Jij gebruikt je auto zeker niet voor dagelijks woonwerkverkeer (40.000km per jaar)?
Ik gebruik mijn auto wel voor woon werk verkeer (10 000) per jaar, ik vraag mij daarom af of het normaal is dat mijn achter banden best hard slijten. Af en toe wel pittig optrekken, maar ook niet altijd. Zal de sport onderstel iets mee te maken hebben? Het is een dure grap 2 X 285 conti’s.
04 mei 2011 9:51
HJDB3.2 schreef:Heeft iemand die een 964 heeft iets aan reacties van andere modellen. Lijkt me dat er per model verschil is. Een goede band onder een 996 valt misschien niet goed onder een 964... etc.
Klopt, dat maakt inderdaad verschil uit. Misschien een beetje gedateerd lijstje maar ik heb veel aan
deze posting gehad.
05 mei 2011 18:16
op elk voertuig welke ik bereden heb, de beste ervaring gehad met Michelin bandjes.
Mijn vergelijking gaat van een diversiteit aan B-merk banden op andere voertuigen dan Porsche, to Bridgeston, Continental, etc. Ik vond Michelin's by far het beste rijden van allemaal bij droog of warm weer. Bij stevige regen meermaals eerder glijden dan met andere merk banden.
Heb er nu Bridgestones S02's onder liggen. Vindt ze om te rijden prima (niet geweldig), maar na +1 week stilstaan zijn de banden 'vierkant'. Zeer irritant en ook niet geweldig voor lagers etc. de eerste paar honderd meter rijden met vierkante banden. Volgende set word waarschijnlijk Michelin of heel misschien Continental o.i.d.
07 mei 2011 0:03
Ook ik ben niet kapot van Br S02's. De beroemde Geradeauslauf is minder dan met de oudere types van Bridgestone zoals de befaamde RE 71's.
Maar dat was de vraag niet; Praat je over Conti SC II of ÏII? Dit vind ik een groot verschil in het voordeel van de SC II. Die vond ik geweldig op droog en nat wegdek en hadden een heerlijk scherp stuurgevoel.
Over Michelins kan ik alleen oordelen voor wat betreft mijn A6. Die had eerst de Pilot Sport en nu de Conti SC III. De Michelins gaven een veel beter gevoel vooral bij hoge snelheden.
Kortom ik zou voor de Michi's gaan. En BBS-en (Le Mans?) staan geweldig op een 964.
Groet, SC
08 mei 2011 11:58
beste forummers,
dank voor al jullie info en commentaar. knoop is doorgehakt en het worden michelin pilot sports.
vrijdagavond velgen besteld, originele 3 delige bbs motorsport velgen. worden over 3 a 4 weken geleverd. worden nu op bestelling gefabriceerd.
wordt rondom 7 j naar binnen en voor 1 j naar buiten (=8j) en achter 2j naar buiten (=9j). dan heb ik iig geen probleem met aanlopen etc.
op 3 juni krijgt de 964 ook nog een paint enhancement detail behandeling bij bart van CCC dus dat gaat helemaal goedkomen.
na poetsbeurt en velgen zal ik wat foto's plaatsen voor het resultaat.
groet PPc2
08 mei 2011 18:12
Pheauteau tegen die tijd zou ook wel leuk zijn.
11 mei 2011 17:00
erwin996 schreef:Duncan schreef:Ik heb de zelfde banden en auto, bij 15k zijn ze achter gewoon op.
Jij gebruikt je auto zeker niet voor dagelijks woonwerkverkeer (40.000km per jaar)?
Hoi,
Ik rij zelf in een Porsche 928 bj 89 en heb ook Conti's sportcontact 2, 17 inch, 255-45 achter en 225-40 voor.
Na 4 nieuwe conti's is na iets meer dan 10.000 km de achterbanden al versleten ( tijdens apk keuring kwam dit naar voren ) voorbanden totaal geen probleem en nog ruim voldoende profiel.
Ik rij gemiddeld tussen 10/grofweg 15000 per jaar en rij er redelijk rustig mee weg
Mara ben verder erg tevreden maar heb dan ook gene vergelijkingsmateriaal, tot nu toe alleen maar op cont's gereden.
Moet wel zeggen met nat weer moet ik oppassen, veel minder grip, met de sneeuw ga ik nieteens rijden
gr.
Fabian
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.