Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Bandenslijtage probleem opgelost

07 jun 2011 8:26

Gaf al eerder aan dat de achterbanden zéér snel versleten raakte terwijl ik geen wilde rijder ben :wink:
Bracht de auto naar Robert Visser in Hilversum voor een "grote beurt" en hij belde direct, de sporing achter is niet geheel correct en ook voor kon beter :oops:
Alles laten doen wat nodig is en hij stuurt weer als een scheermes :drive:
Vond de 911 al super sturen, maar nu nog beter :salut:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

08 jun 2011 10:03

Klinkt goed !

Ik heb zelf op de voorwielen het toespoor moeten vergroten om binnen spec te komen. Ik denk daarmee van de slijtage op de voorbanden af te zijn (binnenkant loopvlak slijt iets sneller).
Laatst bijgewerkt door lindemans op 08 jun 2011 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

08 jun 2011 21:18

:thumleft: :thumleft: :thumleft: ook weer opgelost....

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

10 jun 2011 19:27

Had ik deze tip ook al niet gegeven op een topic van PRG? Je hebt zelf ook nog deelgenomen aan dit topic, zie ik. Goed dat het is opgelost!

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

10 jun 2011 19:42

geef effe over een half jaartje door of ze minder gesleten zijn :idea:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

16 jun 2011 14:25

Vraag hierover: wordt met sporing hetzelfde bedoeld als uitlijning.
Bij de porsche dealer constateerden ze bij mij dat de achterbanden aan de binnenkant volledig weggesleten zijn. Het profiel bij de rest van de achterbanden was nog iets van 5 mm. Erg zonde dus om ze te moeten vervangen. Ze gaven aan dat we het zouden kunnen voorkomen door uit te lijnen. Ik dacht zelf dat uitlijnen misschien alleen effect zou hebben op de voorbanden.

Ik neem de voorbanden maar gelijk mee(die zitten er al een tijd onder). Moet daarvoor toch even 1300 euro aftikken.

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

16 jun 2011 14:55

Tijdens het uitlijnen worden diverse standen van de wielen gecontroleerd/gecorrigeerd, o.a. de sporing :!:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

16 jun 2011 15:14

Zowel de voorwielen alsook de achterwielen kun je uitlijnen bij de 911.
Dat dat kan op de achterwielen is redelijk bijzonder, bij veel autos staan de achterwielen in een vaste positie. Foute uitlijning zorgt inderdaad voor ongelijkmatige slijtage. Ook als de Camber te ver negatief staat, dan slijten ze harder aan de binnenzijde; dit is ook in te stellen.

Kwestie van inderdaad laten meten en afstelen door iemand die bekend is met het auto-type.

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

16 jun 2011 15:49

Noemen ze dat niet vierkant uitlijnen :?:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

16 jun 2011 16:36

Dank voor jullie reacties. Nu dus iemand vinden die dat erg goed kan. In principe laat ik alles bij de dealer doen maar mijn oog viel ook op een ander draadje verderop. Alleen nieuwe banden monteren en balanceren kost bij de dealer ruim 1200 euro (incl uitlijnen 1300). Via internet kost het nog geen € 800,- lees ik verderop. Nu gun ik een ieder zijn marge en ik wil zeker niet het onderste uit de kan maar vind hetprijsverschil wel enorm. Het belangrijkste is dat het goed gebeurt. Ik heb weleens gehoord dat echte specialisten beter zijn dan de dealer.
Iemand ervaringen of een goede tip in de regio Wateringen/ Rijswijk/ Den Haag?

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

17 jun 2011 0:12

IK denk persoonlijk dat de kleinschalige specialisten het beter "willen" doen want die staan voor hun eigen zaak te "beren". :idea:

Monteurs in dienst van de "Grote" dealer willen natuurlijk ook goed werk leveren maar het is toch niet van hen zelf en daar wordt het verschil gemaakt. :wink:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

19 jun 2011 11:24

996driver schreef:Iemand ervaringen of een goede tip in de regio Wateringen/ Rijswijk/ Den Haag?

Ja, in het draadje van je over dit onderwerp :wink:

Re: Bandenslijtage probleem opgelost

19 jun 2011 17:25

lindemans schreef:Zowel de voorwielen alsook de achterwielen kun je uitlijnen bij de 911.
Dat dat kan op de achterwielen is redelijk bijzonder, bij veel autos staan de achterwielen in een vaste positie. Foute uitlijning zorgt inderdaad voor ongelijkmatige slijtage. Ook als de Camber te ver negatief staat, dan slijten ze harder aan de binnenzijde; dit is ook in te stellen.

Kwestie van inderdaad laten meten en afstelen door iemand die bekend is met het auto-type.


meestal is het zo dat je bij bijna alle auto`s tegenwoordig sporing kan afstellen voor en achter en dan houd het op terwijl je bij een 911 meer kan afstellen.
dat is het verschil de stel mogelijkheden zijn groter waardoor iemand er ook langer mee bezig is.
Plaats een reactie