Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

banden klassieke 911

10 jun 2011 15:54

binnen enkele maanden hoop ik de trotse eigenaar van een gerestaureerde '69-er S te zijn welke momenteel wordt omgebouwd tot ST-recreatie. de nodige modificaties waaronder verbredingen en Fuchs velgen (achter geen Minilites zoals het eigenlijk hoort) komen erop en de beoogde banden zijn Michelin TB15's.

nu is dat een semi-slick band en met wat langere trips op de agenda, met een reele kans op regen onderweg, is dat wellicht niet de meeste verstandige keuze.

zijn hier mensen met ervaring met de TB15 en die wellicht raad of advies kunnen geven rondom een alternatieve periodieke allround band?

alvast dank en groet,

thijs

Re: banden klassieke 911

10 jun 2011 18:06

Bandenkeuze is peroonlijk, veel hangt af van, soort rijgedrag (rijstijl) en uiteraard weersomstandigheden.....
De MICHELIN BT 15 S is opzich wel een goede (race) band.
Je kan miss.ook eens kijken in het BRIDGESTONE POTENZA gamma (goede allround banden).

Tip ; als de potemonéé het toelaat, zou ik overwegen om nog een extra set wielen opzij te zetten met bv.
de Michelins BT 15 S en de potenzas onder de auto.
Als ze ganse dag zonnig weer voorspellen (of meerdere dagen) plaats je de Michelin set eronder,
bij wisselvallig weer afwisselend zon/regen plaats je de POTENZAS eronder.

Maar zoals ik eerder al zei : BANDEN is een persoonlijke keuze :!:

10 jun 2011 23:43

Thijs RTM schreef:binnen enkele maanden hoop ik de trotse eigenaar van een gerestaureerde '69-er S te zijn welke momenteel wordt omgebouwd tot ST-recreatie.

Wauw Thijs, foto's van dat moois 8)

15 jun 2011 16:25

dank je Frederico.

ik dacht zelf in eerste instantie ook al een tweede set maar de kosten van een complete tweede set 9 en 11 inch Fuchs velgen weerhielden me ervan.. ik zal me eens verdiepen in het bridgestone potenza gamma (heb met de S02 en S03 op moderne auto's goede ervaring gehad).

@ bully, zodra de auto bij de spuiter vandaan is en de auto vorm begint te krijgen zal ik zeker wat posten. moet een prachtige auto worden!

15 jun 2011 16:33

Mijn ervaring met Bridgestone Potenza is ronduit slecht op moderne auto's. De kleefkracht van de band laat te wensen over en de voorspelbaarheid van de slip ook.

Ik heb zelf op de 911 Dunlop Sport. Is echt een prima all round band. Bovenalles is het wel een persoonlijk iets. Ik beweer dus niet dat Dunlop de beste is. Pirelli heb ik ook gehad was ook wel goed. De firestones op mijn meer gematigde Daily zijn ook prima
Plaats een reactie