Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

16 of 18"

21 feb 2005 11:47

Onder een 993 cabrio, sportonderstel;

beter 16" met verbreders
of
18 " ?

wie kan mij wat zinnigs hierover zeggen?

Alvast bedankt, Remco.

Re: 16 of 18"

21 feb 2005 11:54

drietwee schreef:wie kan mij wat zinnigs hierover zeggen?


Remco,

Hoezo 16" met verbreders (spacer - neem ik aan) of 18" :?:

De 16" of 18" maat van de velg is de diameter :arrow: niet de breedte maat 8)

Olaf - 17" -

21 feb 2005 11:57

Als je "inches" bedoeld ... vergeet dan 16" onder een 993 ... veeeeeeeeel te klein en geen gezicht imho.


Dirk
:wink:

21 feb 2005 12:24

16 niet schoon
17 beter
18 mooi
19 heel mooi

21 feb 2005 15:57

F@RGO schreef:16 niet schoon
17 beter
18 mooi
19 heel mooi


Over smaak valt niet te twisten....

21 feb 2005 18:31

17 inch mooi
18 inch ook mooi
19 inch - aso :?

21 feb 2005 19:56

17 het beste.
18 het mooiste
19 meeste kamp
imho

21 feb 2005 20:41

volgens porsche mag er geen 18" onder een 993 cabrio en targa, verlagen wordt ook afgeraden (de carros torst te veel).

Mijn 993targa was wel verlaagd en had 18" speedlines.... zeeeeeeeeer mooi, maar na een paar jaar moet je het gekraak van het dak erbij nemen...

21 feb 2005 23:17

912 schreef:
F@RGO schreef:16 niet schoon
17 beter
18 mooi
19 heel mooi


Over smaak valt niet te twisten....


goed geantwoord

22 feb 2005 9:37

Ok, ok,
over smaak valt niet te twisten, al weet ik niet of 16"cup lelijker zijn dan 18" turbo velgen.
Maar afgezien van mooi, wat zijn de technische feiten?
Breder is eerder aquaplanning?
Lager is eerder velgje tegen de stoep?
Prijsverschil in banden valt wel mee zag ik en op beide sloffen (245 en 295 breed) krijg ik de tiptronic niet aan de slip. Doordat de auto is verlaagd voel ik ook geen verschil in comfort.
Kan iemand technische argumenten geven?

Groet Remco

22 feb 2005 9:49

drietwee schreef:Ok, ok,
Prijsverschil in banden valt wel mee zag ik en op beide sloffen (245 en 295 breed) krijg ik de tiptronic niet aan de slip.
Groet Remco


Is jouw auto verbreed ???? 18" met 275 kon al niet onder de 993 targa zonder de wielen negatief te zetten???? 295 is dan zeker onmogelijk zonder timmerwerk

En waarom 16 of 18"??? waarom dat drastisch verschil?

De cups die op een 964 liggen zijn toch 17" , Olaf schreef dit ook al

22 feb 2005 11:11

ik heb de auto net gekocht en kan de 16" laten zitten of voor 1250 er 18" onder krijgen, ik dacht 295. Die pastte er goed onder, auto is niet verbreed.
Vandaar dus 16 of 18 en niets ertussen.

22 feb 2005 11:16

Beltar schreef:De cups die op een 964 liggen zijn toch 17" , Olaf schreef dit ook al


't gaat hier om een 993, dacht ik zo :wink:

Originele cups onder een 964 zijn volgens mij 6Jx16" voor en 9Jx16" achter :!: :shock:

22 feb 2005 12:51

Olaf schreef:
Beltar schreef:De cups die op een 964 liggen zijn toch 17" , Olaf schreef dit ook al


't gaat hier om een 993, dacht ik zo :wink:

Originele cups onder een 964 zijn volgens mij 6Jx16" voor en 9Jx16" achter :!: :shock:


op mijn turbo 965(idd) waren de cups 17",
op een 993 spreekt men niet over de naam "cup"

@3.2 :de verwarring is hier dus wel compleet...
post eens een foto over welke keuze van velgen je het nu écht hebt

22 feb 2005 13:29

Beltar schreef:op mijn turbo 965(idd) waren de cups 17",
op een 993 spreekt men niet over de naam "cup"


Klopt ! Op een turbo van '91-'92 zaten standaard 17"ers. helaas niet standaard op een normale 964
Vanaf '93 schijnt de Tujboo uitgevoerd te zijn met driedelige speedline's :arrow: 8Jx18 voor en 10Jx18 achter.

993 heeft toch altijd nog Cup-design wielen :arrow: Cup 2 :roll: :?

22 feb 2005 14:55

drietwee schreef:ik heb de auto net gekocht en kan de 16" laten zitten of voor 1250 er 18" onder krijgen, ik dacht 295. Die pastte er goed onder, auto is niet verbreed.
Vandaar dus 16 of 18 en niets ertussen.

295 ???
Welke ET-waarde heeft de velg achter dan?
Moet dan m.i richting 80 lopenof toch een S/4S uitvoering?
295 is trouwens een breedte voor een 996.
Bij de 993 is de max. toch wel 285.

22 feb 2005 17:18

RS-R schreef:
17 het beste.
18 het mooiste
19 meeste kamp


We zijn er weer !!!! :wink: :cry: :wink: :cry:

22 feb 2005 17:56

ben net nog even wezen kijken, verward door mezelf,
overdrijven is een kunst,
de 18" zijn 265 breed,
de 16" zijn 245 breed,
sorry voor de verwarring.

22 feb 2005 18:11

dacht al. :wink:

22 feb 2005 18:13

Mevrouwtje, wel helemaal quoten. :idea:
Komt anders zo vervelend over. :wink:

RS-R schreef:17 het beste.
18 het mooiste
19 meeste kamp
imho

22 feb 2005 18:38

Beltar schreef:[Is jouw auto verbreed ???? 18" met 275 kon al niet onder de 993 targa

3.2 schreef::
ben net nog even wezen kijken, verward door mezelf,

overdrijven is een kunst,
de 18" zijn 265 breed,
de 16" zijn 245 breed,
sorry voor de verwarring.


Nu zit je op t juiste spoor :ba:
En ja 18" met 265 achter en 225 voor is de ideale combi voor 993, loopt niet té hard en oogt super, ivg 16"

22 feb 2005 21:41

Beltar schreef:op een 993 spreekt men niet over de naam "cup"

Nou ...... Cup velgen. ;)

23 feb 2005 17:31

wat zou de prijs mogen zijn voor origineel P setje 18" 265 achter, weet even niet de maat voor, turbolook, dunlop banden met nog 5 mm?

23 feb 2005 17:33

drietwee schreef:wat zou de prijs mogen zijn voor origineel P setje 18" 265 achter, weet even niet de maat voor, turbolook, dunlop banden met nog 5 mm?


Hoe oud zijn de banden :?: :wink:

23 feb 2005 20:24

ik denk dat de banden 1 jaar of wat oud zijn, Dunlop SP of zo, met een V-profiel.
Plaats een reactie