Martin K. schreef::
Een porsche is bij mij ook gewoon een huis, tuin en keuken auto, net als ieder ander merk
Het is maar een auto, geld gee fik liever uit aan andere zaken
Martin, dat je dan zo belachelijk veel geld uitgeeft aan een oude huis tuin en keuken auto, als je dan geld liever uitgeeft aan andere zaken had ik een andere cabrio genomen, 2CV bijvoorbeeld
Remschijven afdraaien zie ik zelf als goedkoop alternatief om nog even te rijden met een boulevard cruiser zodat het overgebleven geld kan worden gebruikt voor poetsmiddelen.
Nu effe serieus, wanneer wel, wanneer niet afdraaien.
Een remschijf mag niet dunner worden dan 2 mm onder de nieuwgrens heeft Porsche vastgesteld.
Als een remschijf trilproblemen geeft en na bijvoorbeeld 5000 km nog maar 0,4 mm dunner is dan origineel kan er gerust afgedraaid worden. Als de remschijf tenminste symetrisch afgedraaid of geslepen wordt en in totaal niet onder de 1,4 mm onder de nieuwe dikte komt. Het liefst op de auto met speciaal gereedschap om de remschijf op te spannen op de auto om het maximale reslutaat te krijgen.
Afdraaien is niet aan te raden voor iemand die af en toe alles uit zijn Porsche haalt of veel op het circuit rijdt. Meer metaal geeft minder kans op kromtrekken, wat op het circuit niet vreemd is.
Bij 993 (vooral Cabrio's) die veel trilproblemen kennen af en toe wel eens schijven aflaten draaien op de auto, met wisselend succes.