Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

30 nov 2011 23:02

Dat was even 'lachen' op de oprit naar de A15 vanmiddag :ass:
Reed met een sportieve gang vanaf Alblasserdam de A15 op richting Rotterdam, normaal gesproken een lekker bochie :drive:
Halverwege de bocht voelde ik echter zowel de voor- alsook de achterkant wat gaan schuiven :shock:
Gasondersteund toch de bocht versnellend afgemaakt en bij het rechtuit de tunnel door besefte ik dat dit de eerste maal met mijn 964 dat ik aan het schuiven ben gegaan.
Voelde wel solide aan :mrgreen:
Ik geef de schuld aan m'n winterbanden (vorige week setje verwisseld).
De banden zijn namelijk 8 jaar oud en schijnen dan wat harder te worden en minder grip te geven :pale:
Dat wetende zit je toch minder ontspannen in de auto en heb dus maar 4 nieuwe winterbanden besteld :popcorn:
Ben ik de enige die niet kan sturen op oude bandjes, of is dit een bekend probleem?
n.b. blij dat ik een C4 heb :cheers:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

30 nov 2011 23:05

Ik heb mijn 964 C2 op zomerbanden nog geen stapje opzij voelen maken. Blij dat ik een C2 heb :)

30 nov 2011 23:12

heb je dit wel eens met je boxsters meegemaakt?

30 nov 2011 23:24

Daar grijpt de electronica waarschijnlijk in.

30 nov 2011 23:24

BOXTUR schreef:Ben ik de enige die niet kan sturen op oude bandjes, of is dit een bekend probleem?

Oude bandjes zijn juist goed om te leren sturen :idea:

... maar voor de veiligheid zou je ze inderdaad op tijd moeten (ver)wisselen :wink:

30 nov 2011 23:39

Merk wel op mijn DD (BMW) dat deze nu op winterbanden (jaar oud) eerder wegschuift op droge weg dan de zomerbanden, die hebben meer grip.

30 nov 2011 23:40

Mijn bandjes zijn versleten voor ze oud worden :drive: 8)

30 nov 2011 23:44

een boxster ligt gewoon veel beter op de weg dan een 964, ik pak er praktisch
haakse bochten mee zelfs zonder tc

01 dec 2011 0:21

Olaf schreef:
BOXTUR schreef:Ben ik de enige die niet kan sturen op oude bandjes, of is dit een bekend probleem?

Oude bandjes zijn juist goed om te leren sturen :idea:

... maar voor de veiligheid zou je ze inderdaad op tijd moeten (ver)wisselen :wink:

Na hoeveel jaar zou je ze ongeveer moeten vervangen?

01 dec 2011 1:08

Volgens zeggen is 5 jaar het maximum (stelt ook een of andere Duitse verkeersregel?)

heb je dit wel eens met je boxsters meegemaakt?

Eén keer met m'n turbo, maar dat was gewoon heel lomp en hard proberen een haakse bocht haaks te hoeken (binnenbochtje en er was nog ruimte over). Dat was een uitprobeersel wanneer ik de grip zou verliezen ... :ba:

Oude bandjes zijn juist goed om te leren sturen

Je kunt er op rekenen dat het profiel 'op' is voordat deze banden eraf gaan volgende week :drive: :drive: :popcorn:
Zoek nog een leuke plek in de omgeving Papendrecht waar je ongegeneerd je profiel eraf kunt knallen (en ik bedoel niet die oprit naar de A15, maar iets als een industriegebied waar geen klachten van komen ...) :mrgreen:

Merk wel op mijn DD (BMW) dat deze nu op winterbanden (jaar oud) eerder wegschuift op droge weg dan de zomerbanden, die hebben meer grip.

Komt dat niet door de vaak smallere band?

01 dec 2011 4:00

marco angelo schreef:een boxster ligt gewoon veel beter op de weg dan een 964, ik pak er praktisch

Als je niks gewend bent lijkt het idd. alsof je de bochten haaks kunt nemen :roll:

01 dec 2011 7:20

Oude bandjes zijn juist goed om te leren sturen

Je kunt er op rekenen dat het profiel 'op' is voordat deze banden eraf gaan volgende week :drive: :drive: :popcorn:
Zoek nog een leuke plek in de omgeving Papendrecht waar je ongegeneerd je profiel eraf kunt knallen (en ik bedoel niet die oprit naar de A15, maar iets als een industriegebied waar geen klachten van komen ...) :mrgreen:

Dan weet ik wel een mooie plek in Dordrecht. Hier worden vaker dit soort dingen gedaan. 2 wk geleden nog gasten die stunts etc met hun motor probeerde uit te halen. En daarna band op roken. Leuk hoor.

01 dec 2011 13:17

sandelow schreef: Na hoeveel jaar zou je ze ongeveer moeten vervangen?

5

Jeroen C3.0 schreef:Merk wel op mijn DD (BMW) dat deze nu op winterbanden (jaar oud) eerder wegschuift op droge weg dan de zomerbanden, die hebben meer grip.

't is dan ook eigenlijk nog te warm om met winterbanden te rijden ... die beginnen pas beneden een graad of 7 hun kwaliteiten te laten zien - vergeet niet dat een winterband ontworpen is om bij winterse omstandigheden te functioneren, regen, sneeuw, hagel en dat soort dingen ... zeker niet om op 'n droog stukje weg eens even lekker te gaan planken :popcorn:

01 dec 2011 17:45

frankv schreef:Ik heb mijn 964 C2 op zomerbanden nog geen stapje opzij voelen maken. Blij dat ik een C2 heb :)

Moet je toch eens wat sportiever gaan rijden :mrgreen:

01 dec 2011 17:58

BOXTUR schreef:

Komt dat niet door de vaak smallere band?

Klopt ook hoor, 245 vs 225..... tevens klopt het wat Olaf zegt, dus het verbaasd mij ook allemaal niet. Pas in winterse condities zal de winterband voordeel opleveren, bij droog weer boven de 10 graden alleen nadeel.

01 dec 2011 18:18

Toch een Klein voordeel bij 10 graden,
wel een stukje meer comfort Dan de (platte) zomerbandjes

01 dec 2011 19:49

..... maar daar staat weer meer afrolgeluid dan met de zomerbanden tegenover. :wink:

01 dec 2011 20:32

Meestal hoor je de motor gelukkig meer dan de banden 8)

01 dec 2011 20:41

Als je de 911 niet alleen af en toe als funcar gebruikt, maar ook als vervoermiddel (zoals o.a Rob ook doet ;)) dan is het verschil vaak duidelijk hoorbaar. ;)

01 dec 2011 20:52

Erwin schreef:
marco angelo schreef:een boxster ligt gewoon veel beter op de weg dan een 964, ik pak er praktisch

Als je niks gewend bent lijkt het idd. alsof je de bochten haaks kunt nemen :roll:

als ik boxster vervang voor mijn carrera rs, ben ik (die ik al 23 jaar bezit)
word ik dan wel voor 'vol' aangezien? snotneus :evil:

01 dec 2011 20:59

Off topic: zakdoekje nodig? :mrgreen:
@ivo 3.6: PB'tje gestuurd om deze geheime locatie een beetje geheim te houden :ba:

01 dec 2011 21:00

Ach, Erwin praat gewoon wat makkelijker nu hij zakelijk ongebonden is en op wat meer afstand verblijft. :wink:

01 dec 2011 21:07

marco angelo schreef: voor mijn carrera rs, ben ik (die ik al 23 jaar bezit)
Foto's..... :wink:

word ik dan wel voor 'vol' aangezien?
Ben je aangekomen?.......... :wink: .

01 dec 2011 22:11

Banden maken veel uit.

Pirelli zomerbanden houden ook niet zo van nattigheid en de winter.
Vandaag met de Boxster ook weer even heen en weer zwiepen aan de achterkant bij optrekken in Haakse bocht.
Gelukkig nog niet in een snelle bocht gehad/meegemaakt in de Boxster.
Wel met 964C4, maar ook weer snel onder controle.

01 dec 2011 22:56

marco angelo schreef:
Erwin schreef:

als ik boxster vervang voor mijn carrera rs, ben ik (die ik al 23 jaar bezit)
word ik dan wel voor 'vol' aangezien? snotneus :evil:

Erwin gaat met alles haaks de bocht om, en als je heel lief bent kan je nog eens vragen of hij je wat les wil geven.
Plaats een reactie