Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 jan 2012 22:55
graag zou ik het remvermogen willen verbeteren van mijn 928 uit 1980.
weet iemand te vertellen wat de mogelijkheden ervoor zijn ?
-
23 jan 2012 15:32
Wat voor probleem ervaar je dan?
Je zou kunnen vaststellen of de remblokken nog wel goed loskomen of dat de boel helemaal vast zit. Remvloeistof vervangen, nieuwe agressievere blokken. Laatste stuk remleiding vervangen door rvs omvlochten leiding. Beter banden monteren. Als laatste optie zou je grotere klauwen/schijven kunnen plaatsen, maar of dat nodig is?
23 jan 2012 17:10
ik heb de indruk dat het heel wat beter kan.
is natuurlijk wel een heel gewicht dat gestopt moet worden.
zodra het wat beter weer word eens de boel uit elkaar schroeven..
23 jan 2012 17:35
Maak eerst eens een paar flinke noodstops..........
23 jan 2012 20:16
Waarschijnlijk zijn je bestaande blokken verglaasd, deze kun je opschuren of hopen dat ze na een paar flinke remstops iets slijten.
Met gegroefde schijven lukt dat wel echter deze heb je niet...
In het algemeen: zo laat mogelijk en dan VOL remmen, dus niet lang langzaam dat is funest.
Heb je alleen een zompig pedaal?, dan ontluchten en/of nieuwe remolie.
Zeker als de remolie lang niet ververst is komt er lucht in de leiding.
Waarom?, omdat er condens in komt, deze verdampt weer bij hoge temp. en dan heb je dus lucht in de leiding...
just my 2 cents
Jean-Pierre
23 jan 2012 20:47
Heb wel een setje GTS schijven en klauwen voor je, dat remt echt super! Zit alleen wel de rest van de GTS ook bij.......
30 jan 2012 16:45
En ik een setje 928 S4 klauwen, zonder 928 S4.... Zijn eigenlijk voor mezelf maar ben er niet emotioneel aan gehecht
01 feb 2012 16:44
Ik denk idd dat je de techniek moet vervangen om een duidelijke verbetering te krijgen.
In een nieuwtimer test last ik onlangs dat een 928 uit 78 een remweg vanaf 100 km/u op droge weg 49 meter is (vergelijkbaar overigens met BMW635CSI, Jaguar coupe en MB die getest werden uit die tijd). Als je dat significant wilt verbeteren zal je idd andere schijven en blokken moeten monteren lijkt me.
Na montage wel ff opletten dat de ophanging goed vastgeschroefd zit anders remt de onderkant sneller dan de bovenkant van de auto
01 feb 2012 16:57
vanmorgen nog met v zweeden er over gehad.
de ophanging van de klauwen etc moeten dan ook aangepast worden.
hij remt gewoon goed voor het model zei hij,is ook niet te vergelijken met de 944S2.(wat ik dus wel deed)
ik laat het maar voorlopig zo zitten.
01 feb 2012 23:12
Gewoon eerder remmen dan.......
01 maart 2012 19:23
Heb nog een alternatieve oplossing gevonden;
01 maart 2012 20:53
en dan iedere keer weer opnieuw opvouwen.
01 maart 2012 22:47
Slijt minder dan remblokken!, en spectaculairder dan gloeiende schijven...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.