Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

uitwegen/uitlijnen 3.2

25 jan 2012 21:54

Ik wil de voorkant laten zakken en dan uitlijnen en uitwegen.Waar kan het het beste laten doen.
Heb het gevraagd bij Snel motorSport en Renntech.
Bij Snel motorsport;
Het standaard tarief voor volledig uitlijnen (camber en spoor) is €120, uitwegen kost €40 extra.
voorkant is goed af te stellen zeg Patrick.
Bij Renntech;
Een prijs maken voor uitlijnen is heel moeilijk, aangezien ik niet weet wat de staat van de auto is en hoe vast alle uitlijnpunten zitten.
Bij de meeste 3.2's ben ik met gangbaar maken en uitlijnen ongeveer 3 uur bezig en uitwegen een uur, huur van de uitlijnbrug (waar ik zelf de auto uitlijn) kost 45,-

Uitlijnen en uitwegen kost ongeveer Euro 330,- incl. btw.

Waar kan ik het beste laten doen en wat is een goede prijs.
Heb er zelf de ballen verstand van. :oops:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

25 jan 2012 21:59

Ik zie net dat Renntech hier ook zit, als je er problemen mee
heb dat ik er hier over heb dan haal ik het weg. :salut:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

25 jan 2012 22:13

Marco als iemand het voor 160 euries kan doen zal ik maar zeggen " nu op papier zetten en het laten doen" mijn "vriendje" kan het voor een bepaalde kleur betaling deze handeling niet verrichten. Ben benieuwd of diegene die dat voor dat bedrag kan doen niet zijn vriendin ermee bedoeld. :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

25 jan 2012 23:16

Ik heb het bij renntech laten doen net als wat andere en ben er erg tevreden over,

als je de voorkant laat zakken zal er achter ook iets moeten gebeuren of stond de voorkant zo hoog?
die van mij is juist omhoog gekomen en is nu nog verlaagt.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:06

Marco 3.2 schreef:Waar kan ik het beste laten doen en wat is een goede prijs.

Tja, wat vind je het belangrijkste: het resultaat of de prijs?
Als je een vaste prijs afspreekt en het zit tegen wat betreft gangbaar maken van de afstelpunten, dan moet het uit de lengte of de breedte komen :idea:
Zoals door Renntech geschetst lijkt me een redelijke en eerlijke benadering, waarbij het resultaat voorop staat. Ik vraag me af of Snel (voldoende) rekening houdt met vastzittende afstelpunten of dat hij er vanuit gaat dat alles gangbaar is, wat bij de meeste (race)objecten die hij onderhanden neemt het geval zal zijn verwacht ik. Reken maar dat het bij een "gewone straat 3.2" niet het geval zal zijn.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:29

Ik heb bij Thurm in Kleve laten doen. Uitlijnen en uitwegen moet rondom, kan niet alleen voor. Kan misschien wel, maar is weggegooid geld.

Vergelijkbaar verhaal als Renntech door Thurm, zeiden het zelfde over het aantal uren. Goed uitwegen zit tijd in.

Resultaat is dit:
Afbeelding

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:33

Lekker naar snel gaan, dat is patrick zijn specialisatie.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:40

EriC4C schreef:Als je een vaste prijs afspreekt en het zit tegen wat betreft gangbaar maken van de afstelpunten, dan moet het uit de lengte of de breedte komen :idea:


:thumleft:


Of het vastzitten wordt extra bijgefactureerd en ben je alsnog meer kwijt dan verwacht, of ze sturen je naar huis met: "zorg eerst maar dat het gangbaar is".

@ Renntech: Soms is het voor de ondernemer handiger om niet alles uit ervaring geleerd te vertellen en de klant er pas mee confronteren als de auto al in de werkplaats staat. Haal je klanten die vooral op prijs selcteren in ieder geval makkelijker mee binnen :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:49

Erwin schreef:Of het vastzitten wordt extra bijgefactureerd en ben je alsnog meer kwijt dan verwacht, of ze sturen je naar huis met: "zorg eerst maar dat het gangbaar is".


Beetje flauw. Erwin, niet iedereen afkatten die goed in z'n werk is :wink:
Laatst bijgewerkt door bully op 26 jan 2012 1:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:50

Er zijn wel meer hondjes die Fikkie heten, Bully :popcorn:

Snel heeft het over een "standaard" tarief .. en ik ken ze niet, maar ga er wel vanuit dat als het tegen zit .. ze een ander tarief hanteren :idea:

Ik bracht ooit m'n 993 weg - om rondom 1 Cm hoger te zetten, uit te wegen en uit te lijnen ... de geschatte tijd die men nodig had om dit voor elkaar te krijgen was uiteindelijk meer dan 2 keer zoveel ... omdat de "specialist" die eerder de veerpoten etc. had vervangen de boel droog in elkaar had gezet .. en de uitlijn/uitweeg specialist de boel niet eens meer gangbaar kreeg ....

.. het werd dus slijpen en zagen + nieuwe (ver)stel-ringen zetten etc. :arrow: Ergo: standaard-tarief :scratch:

:@: TS ... ik zou daar heen gaan, waar je het beste gevoel bij hebt :wink:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 0:59

Snel heeft het over een "standaard" tarief .. en ik ken ze niet
Dat blijkt. Maar waarom zou renntech dan beter zijn?

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 1:01

..schrijf ik dat :?:

Ik probeer alleen maar weer te geven dat de rek uit een standaard-tarief snel op is :idea:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 1:06

bully schreef:
Beetje flauw. Erwin, niet iedereen afkatten die goed in z'n werk is :wink:


Sinds wanneer en waar kat ik iedereen af die goed is in zijn werk. Als dat al zo is, is dat niet zo bedoeld.

Als je nog een keer leest zie je dat ik op een algemene zin van EriC4C reageer en het niet heb over Patrick die het ongetwijfeld goed kan. Misschien wel beter dan Renntech, dat kan ik niet beoordelen want ik ken Snel motorSport niet.

Weet je dat uitwegen bij een 3.2 heel veel werk kan zijn? Alleen de meting van wieldrukken kan heel goed voor Euro 40,- .
Maar weet je hoe lang je bezig kunt zijn met de veerplaatverstelling als de achteras wieldrukken gecorrigeerd moeten worden?
Want het daadwerkelijke uitwegen en wieldrukken meten moeten niet door elkaar worden gehaald.
Met een beetje pech ben je zo ruim twee uur bezig alleen al de veerplaatafstelling en de veerplaat/ draagarm bevestiging los te maken, wat vaak nodig is om de achteras weer goed op de voorgeschreven uitlijnwaarden af te stellen. En dan heb je nog kit wegkrabben rondom de wielvlucht afstelling, spoorstangen losmaken en eventueel gangbaar maken als dit niet zo is, het middenstand van het stuur controleren en regelmatig moeten ook de binnenste spoorstangkogels eerst goed gezet worden.
Dáárna pas begint de wieldrukmeting en het eventueel afstellen van de wieldrukken, daarna het opmeten van de uitlijnwaarden en eventueel ( eigenlijk altijd) de uitlijning corrigeren. Als het helemaal exact moet als laatste weer de wieldrukken meten, maar dat gaat erg ver voor een gewone 911 en doet ook niemand. Met alleen afstellen als alles gangbaar is kun je in totaal ook zo weer 2 uur mee bezig zijn.
Ik verzin het niet, heb vaak zelf ervaren dat goed uitwegen en uitlijnen zomaar een halve dag werk kost. Excl. een goede proefrit. Soms kost het meer soms minder tijd, maar een halve dag is reëel.
En als Snel motorSportport dan het uitlijnen en uitwegen voor Euro 160,- kan doen zijn ze óf heel erg aardig of ze zien wat over het hoofd. :D

Daarom vind ik het niet meer dan redelijk dat ze de extra uren extra bij factureren en weet uit de praktijk dat mensen ook wel eens weg worden gestuurd om eerst de achteras afstelling gangbaar te laten maken. Eigenlijk niks vreemds aan.

Joost van Renntech vertelt denk ik direct de klant die mogelijkheid op die vele mogelijke arbeid en lijkt daarmee duurder.
Maar ook bij Renntech kan het meevallen en je goedkoper uit zijn dan voorspeld.



Nu @Marco 3.2:

Als Snel motorSport het voor Euro 160,- incl. btw doet ( ze werken dan voor Euro 30,- per uur incl. gebruik van uitlijnapparatuur van zomaar Euro 70.000,- aan investeringen) en je weet zeker dat je daarvoor exact hetzelfde krijgt ( ongeveer 4 uur werk voor een kwalitatief goed uitgewogen en uitgelijnde 911) waarvoor Renntech waarschijnlijk rond de Euro 330,- gaat rekenen moet je natuurlijk naar Snel gaan. :idea:


:mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 9:46

@taxihans ,als jij nu eens in je map gaat kijken zie je daar facturen van Prins in wassenaar,De man gaf mij ook een vaste prijs,geen idee meer hoeveel precies.Het punt van vastzittende onderdelen melde ik 'm ook ,zijn antwoord was simpel en helder: soms zit het mee soms zit het tegen ,it's all in the price.

wat ik maar wil zeggen ,denk door de regel toch dat ze uiteindelijk met het uurtarief uit gaan komen ,wel eens meegemaakt dat je je auto weg bracht ze daarna zeiden ,nou mijnheer het viel zo mee betaalt u maar de helft.

in mijn branche ook maken back up vaste prijs ,de ene keer doe je er langer over dan de andere keer.

Erwin ,weet dat je het niet zo bedoelt maar klinkt toch een beetje ,wij van wc eend.........
Uiteraard zijn de mods het met je eens .

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 10:05

Ik mag aannemen dat een specialist wel marge inbouwd in geval dat alles wat vaster zit als normaal. En op basis daarvan een richtprijs afgeeft.
In dit geval lijkt mij dat er met "uitwegen" niet veel meer bedoeld wordt als de voorzijde R+L op gelijke hoogte te zetten.
Uitwegen als zodanig daar heb ik heel andere gedachten bij namelijk. Lijkt mij voor een weg auto ook far overdone. En als je dat goed wil doen dan ben je met een dag zeker niet klaar ..... aannemende dat er geen coilovers aan de achterkant zitten.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 10:20

je mag aannemen dat beide ondernemers dit vaker hebben gedaan en dus ervaring hebben met wat er zoal tegen kan zitten...

Er zijn zat ondernemers die inderdaad het risico van de vaste prijs zelf dragen, zichzelf daarmee één of meerdere keren in de vingers snijden (zo werkt dat immers met een vaste prijs), maar er wel een tevreden klant aan over houden. Normaal gezien pas je als ondernemer je vaste prijs aan aan het gemiddelde zodat je redelijk uitkomt. Als je een paar keer mis bent gegaan verhoog je de prijs voor de volgende keer.

Er zijn ook ondernemers die op uurtarief werken, ieder zijn ding en ieder zijn voorkeur.

Let wel op dat uitlijnen en uitwegen kennelijk om meerdere manieren kan, die meer of minder tijd kosten. Misschien zijn het wel appels en peren, de €160 en de 'ongeveer € 300'

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 10:26

de Fiscalist schreef:Let wel op dat uitlijnen en uitwegen kennelijk om meerdere manieren kan, die meer of minder tijd kosten. Misschien zijn het wel appels en peren, de €160 en de 'ongeveer € 300'

:thumleft:

Richard schreef:Erwin ,weet dat je het niet zo bedoelt maar klinkt toch een beetje ,wij van wc eend.........
Uiteraard zijn de mods het met je eens .

:shock: Denk je van Calimero te zijn verlost, blijkt er een nieuwe uit een ei te zijn gekropen :cry:
Het gaat hier niet om Renntech of Snel, maar om een manier van werken waarbij TS twee bedrijven heeft aangegeven :idea: die vervolgens onderwerp van discussie zijn geworden. Zouden dat meerdere en/of andere bedrijven zijn geweest dan zouden die onderwerp van discussie zijn geweest!

porsche964 schreef:Resultaat is dit: album/album_pic.php?pic_id=52636

Kan ik ook laten zien: 4678 :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 11:16

eric , precies de manier waarvan ik al dacht hoe je zou reageren (spreekt voor je :thumleft: ) beetje provocerend ,denk je niet ??

Mocht je je ergeren aan "calimero"uiteraard ben je vrij om te gaan ,richt zelf een forum op ,niemand verplicht je hier te zijn :D

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 12:20

Let je wel op dat je de naam een beetje goed kiest. Niets met Porsche en Forum erin :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 13:56

ik heb mijn 3.2 destijds bij renntech laten doen na montage van een setje verse sportbilli's en andere spulletjes, en ik kan niet anders zeggen dat het een wereld van verschil uitmaakt.. ik was geloof ik veur 200 en een beetje klaar...

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 13:59

goh Steffie. een weeereld van verschil... rij jij uberhaupt wel eens met die boulevardkruisert van je? :evil: :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 14:09

ja hoor, helemaal naar steenwijk en weer terug naar apeldoorn.. :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 20:32

Als dat je enige ritjes zijn zou ik in jouw geval eens naar een betrouwbaarder exemplaar uitkijken :mrgreen:

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 23:30

Toch zóó jammer dat er meteen provocerende opmerkingen gemaakt moeten worden. Heel begrijpelijk dat er verschillende inzichten zijn, daar vraag ik ook juist naar, maar daarom hoef je iemand met een andere mening/voorkeur/ervaring toch niet meteen af te zeiken... "Ik mag jou niet DUS ik ben het niet eens met jou en moet iets jippie over/tegen je schrijven." Lekker volwassen ook. :scratch:

Maar goed.

Ik ben zeker wat wijzer geworden. Zal alle goed bedoelde adviezen afwegen middels mijn eigen mening het ene advies neem ik namelijk ook serieuzer of weegt zwaarder dan het andere. Toch allemaal bedankt. Gelukkig heb ik zelf ook nog enig gezond verstand dus zal zeker tot een wijs besluit en prima uitgelijnde en uitgewogen auto komen!
Ik hou jullie op de hoogte.

Re: uitwegen/uitlijnen 3.2

26 jan 2012 23:40

Marco 3.2 schreef:Zal alle goed bedoelde adviezen afwegen middels mijn eigen mening het ene advies neem ik namelijk ook serieuzer of weegt zwaarder dan het andere.


Waar laat je de adviezen afwegen en wat kost dat nou precies?


:mrgreen:
Plaats een reactie