Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Penetrante 'verbrand rubber' lucht bij 1 wiel Cayman S

12 feb 2012 18:59

(mede op verzoek van de volgers van mijn algemene introductie hierbij een aparte vraag) 8)

Mij is al vaker opgevallen dat er een penetrante 'verbrand rubber' lucht rond de auto hangt.
Toen ik 'm net had, half januari, dacht ik dat het de tweedehandsigheid van mijn Cayman S PDK7 was (hij is 3 jaar oud en heeft net voor aflevering een beurt en AKK gehad bij PCL).
Vandaag heb ik echter eens goed geroken en merkte op dat het een lucht is die slechts bij 1 wiel (achterwiel bestuurderskant) hangt. Het is behoorlijk penetrant.
Voor de verdere indruk: ik heb vandaag zo'n 70 kilometer gereden, op binnen Nl. toegestane snelheden en zonder gekke dingen te doen. Geen van de drie andere wielen ruikt, het is alleen achter, bestuurderskant.

Nou zit dat wiel, net als achter passagierskant, dichtbij de motor. Zou dat er mee te maken kunnen hebben (dat er in de wielkas een 'uitlaatje voor pentrante luchtjes' zit :roll: )

Anyway, heb PCL al een mailtje gestuurd om er even naar te laten kijken, maar ben benieuwd naar ideeën hier.

Re: Penetrante 'verbrand rubber' lucht bij 1 wiel Cayman S

12 feb 2012 19:32

Komt door het zout met dit weer. :wink:

12 feb 2012 19:38

Misschien de remklauw vast (vervuild). Door het vermogen merk je het amper, maar het gaat stinken en je ene wiel is (veel) warmer als de rest.

12 feb 2012 20:38

@bully: lucht is zoals ik beschrijf al vanaf aflevering een factor en er lag geen sneeuw in januari..... 8)
bovendien is mijn auto natuurlijk schoon (zout was wel een van mijn opties bij de onbalans (ander topic), maar na wasbeurt gisteren is dat ook weg gestreept) :P

@Wilco911: hele goeie, thnx!.
Door je suggestie herinner ik me een opmerking van de AKK en beurt dat de achterremmen schoongemaakt zijn (de ventilatiegaatjes) en dat er wat aanslag zat. Misschien heeft dit toch meer aandacht nodig. Ga deze week langs PCL (heb al mail gestuurd). :cheers:

12 feb 2012 20:47

Porcay schreef:@bully: lucht is zoals ik beschrijf al vanaf aflevering een factor en er lag geen sneeuw in januari.....

Toch zullen ze toen al gestrooid hebben en geloof me dan krijg je die lucht.

12 feb 2012 21:18

@bully: aan 1 wiel? :roll:

12 feb 2012 21:26

:popcorn:
herinner ik me een opmerking van de AKK en beurt dat de achterremmen schoongemaakt zijn (de ventilatiegaatjes) en dat er wat aanslag zat. Misschien heeft dit toch meer aandacht nodig
Misschien slipt je koppeling ook :mrgreen: Het gaat deze week regenen, dus kijk het even aan.

12 feb 2012 22:29

@bully; koppeling op een PDK? :thumleft:
Hihi, jij wilt gewoon het laatste woord.......ga je gang! :mrgreen:

12 feb 2012 22:32

lol er zitten er twee op!

12 feb 2012 22:54

Oooooo vandaar Doppel Kupplung :mrgreen:

12 feb 2012 23:00

Mij is al vaker opgevallen dat er een penetrante 'verbrand rubber' lucht rond de auto hangt.
Je bent echt de enige niet die daar last van heeft. Pekel die heet wordt :mrgreen:

17 feb 2012 14:26

Ik ruik niks bij de mijne :idea: (Ja, hij is wel de weg op geweest).

17 feb 2012 15:04

Mss dat je even met je hand onderzoekt wat er te warm word? De band, remklauw of iets in de buurt, niet de uitlaat iig lol.
Daar kan je hand ni zo goed tegen, en vergelijk het met de andere zijde! Ik zeg ma wat..... :scratch:

17 feb 2012 15:46

Mijn gok.......remklauw blijft hangen.
Even zeer langzaam rijden op een stille plek met de deur open. Mischien vooruit en achteruit. Dan hoor je een schavend of slepend geluid. Bingo!

17 feb 2012 16:32

Hmm, sinds wanneer zijn remblokken van rubber? Als mijn remmen heet zijn ruik ik geen penetrante rubberlucht.
Volgens mij is het ook pekel of misschien loopt je band aan (wielkast?).

17 feb 2012 18:26

vervelende gozer .....die Pekel :mrgreen: Afbeelding

17 feb 2012 19:26

Dank voor het meedenken!

Gisteren bij PCL geweest.
Zul je net zien: na korte rit niks te ruiken.

Binnenkort gaat de auto een hele dag naar Leusden en na de rit er naartoe gaan ze ruiken.
Fijn dat ze het serieus nemen en jammer dat het vaag blijft.

17 feb 2012 21:58

Even zonder gekheid kan zeker pekel lucht zijn.
Heb ik met de Boxster ook soms in de winter.

En Bully zijn reukorgaan is aangetast door zijn Bullen.
Lees maar: http://www.kvgd-eersel.com/anaalklieren ... ur-83.html

17 feb 2012 23:23

Binnenkort gaat de auto een hele dag naar Leusden en na de rit er naartoe gaan ze ruiken.
Fijn dat ze het serieus nemen
:lol: :popcorn: wat een bikkels :thumleft:

18 feb 2012 16:18

Wat een baan hebben die gasten zeg.
Ja wat heb jij van de week gedaan. Nou een halve dag aan een achterwiel geroken.

Hoop dat ze het oplossen of dat het niets is en je het kunt laten waaien.

18 feb 2012 17:39

Voor 50 euro per uur wil ik ook wel even komen ruiken hoor, scheelt je een hoop geld :mrgreen:

18 feb 2012 20:38

@Ewout valt mij best mee voor zo'n expert als jij.
En de reiskosten dan??

18 feb 2012 23:55

Er lijkt sprake van een misverstand: los van mijn eigen tijd en benzine richting Leusden heeft de hele balancering en geuractie mij geen geld gekost, noch gaat die dag Leusden dat doen. :roll:

19 feb 2012 14:03

Ik heb dit met mijn Boxster 986 gehad. Flinke rubberlucht achter de wagen na een lange rit. In mijn geval waren de achterwielen niet goed uitgelijnd waardoor ze 'scheef' op de rijrichting stonden en de banden extreem warm werden en sleten. Na opnieuw uitlijnen (en 2 nieuwe Bridgestones... :cry: ) was het probleem over.

19 feb 2012 14:14

begrijp ik nu dat je de eerste weken nergens last van had en nu ineens wel?
Plaats een reactie