Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Waarschuwingslampje (10) remvoeringslijtage

25 apr 2012 13:03

Af en toe gaat het waarschuwingslampje (10) in mijn 993 branden. Wanneer ik de motor stop, het contact af zet en even wacht blijft het lampje na opnieuw starten soms uit . Soms lukt dit niet en blijft het lampje branden. Remschijven en blokken zijn rondom ongeveer 6000 km geleden vervangen. Ik heb me voorgenomen om alle wielen maar eens te demonteren (kan ik ze gelijk eens goed schoonmaken aan de binnenzijde) en e.e.a. checken op zichtbare kabelbreuk. Zoek ik het te ver om te beginnen en is er wellicht een ander (bekend) probleem ?

Re: Waarschuwingslampje (10) remvoeringslijtage

25 apr 2012 13:10

Je zou bij de remsensors kunnen kijken, maar controleer eerst of het remvloeistof niveau wel op peil is en vul dat bij indien nodig.

25 apr 2012 15:24

vloeistof is niet voldoende, zoals erwin al aangeeft
ik denk als je stil staat en vaak op de rem duwt dat dan het lampje en signaal ook af gaat

25 apr 2012 21:21

remvloeistof niveau controleren meest eenvoudig, dus eerst lijkt me

anders alle slijtage sensoren: na rijden, stoppen, motor uit etc. kan een niet vervangen en los hangende sensor nog massa contact maken...

26 apr 2012 21:26

@ Paul II heb idd een beetje remvloeistof (DOT4) bijgevuld zodat niveau nu net onder maximum staat. Eerste test gestarte motor weliswaar in de garage en niet gereden positief, lampje is tot nu toe niet meer aangegaan. Zal jullie op de hoogte houden.

26 apr 2012 23:08

gaat ook niet meer aan,
slijtage van de blokken maakt het niveau net te laag.
Plaats een reactie