Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers

09 mei 2012 22:57

Hi all,

Vraagje over de switch van Cup 1 naar Fuchs.

Op de naaf lijkt het wel of er langere tapeinden zitten dan wat normaal het geval is. Onder de wielmoeren zitten opvulbussen. Deze zaten ook op de Cup 1. Daar was dat geen probleem omdat de moeren helemaal verdwijnen in de schacht van de gaten in de Cup velg. Zie de foto hoe het nu is met de Fuchs. Dat ziet er niet uit.

Afbeelding

2e vraag; Ik wil graag iets naar buiten. Ik heb het even opgemeten. Ik zelf zit te denken aan 20mm spacers aan elke kant. De spacers welke ik tegenkom zijn van het type bolt on. Met alleen een verdikkingsplaat van 20mm, dus gaten door en door 5x130mm, ben ik er ook. Zijn deze te verkrijgen?

Wil graag even weten wat wijsheid is. De tapeinden in de naaf vervangen lijkt me ook geen probleem, maar wil het even praktisch aanpakken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door michelm1978 op 15 mei 2012 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

09 mei 2012 23:29

Je hebt wss langere draadeinden omdat er ooit (dikke) spacer ringen zijn gemonteerd.

Wat je nu kunt doen - als je die ringen niet hebt, of er niet aan kunt komen - is open moeren plaatsen - dat is MI beter dan deze oplossing :idea:

- daarna spacerringen zoeken van de juiste dikte - of de draadeinden vervangen voor de juiste (kortere) :wink:

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

09 mei 2012 23:42

hier hebben ze 20mm spacers.

http://www.wheelspacers.nl/

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

10 mei 2012 8:08

Mannen! Dank voor de antwoorden. Open moeren lijkt me ook niet mooi. Dus het worden of spacers, of de draadeinden vervangen danwel inkorten.

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

10 mei 2012 9:07

michelm1978 schreef: Dus het worden of spacers ..


Let wel dat je dan spacers zonder draadeinden neemt :popcorn:

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

10 mei 2012 13:23

De standaard spacers van een 944 zijn 21mm en hebben geen tapeinden (alleen 5 gaten en een centreer ring)
Kan je meestal "voor weinig" vinden op marktplaats e.d.

En/of open wiel moeren, zoals Olaf zegt

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

10 mei 2012 14:41

Let dan wel op dat je genoeg draad over hebt voor een goede verbinding.

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

14 mei 2012 23:11

Ik heb 18mm spacers achter erop zitten, bolt on met 7j fuchs velg. Van vorige eigenaar. Kwam bij wiel eraf halen erachter dat de originele tapeinden in de fuchs velg waren gedrukt.... Auto is verlaagd en vult wel erg mooi op ondanks 7j en zonder dat ze aanlopen. 20mm lijkt me ook mooi te passen.

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden

15 mei 2012 10:31

Nou.. ze zitten eronder! Met spacers!

21mm
Ik vind het supermooi staan! Deze spacers waren niet van het bolt on type, dus gewoon standaard. Erpa had deze nog liggen en ik kon ze voor een zacht prijsje overnemen. Gelijk het boek van Peter Morgan meegenomen dus voorlopig ook weer leesvoer!

plaatjes bij de praatjes:

Afbeelding
Afbeelding

Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers

15 mei 2012 10:44

Mooie kar!

Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers

15 mei 2012 11:29

Inderdaad mooie kar, staat hem goed Michel.

Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers

15 mei 2012 13:05

Meteen een andere auto om te zien Michel 8)

Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers

15 mei 2012 13:33

Ziet er goed uit Michel.
Plaats een reactie