Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 jun 2012 22:38
Passen remklauwen van een Cayenne (6 pots 18LZ & 18RZ) onder een 964 C2? Lijkt me een leuke upgrade namelijk.
09 jun 2012 9:05
gewoon doen..................meteen passen doen ze natuurlijk niet.
09 jun 2012 9:21
Welke velgeb heb je eronder?
Zal minstens 18" moeten zijn,
Weet niet of het past en gaat lukken met hoeveelheid rem vloeistof die verplaatst moet worden
09 jun 2012 9:21
Er zijn ook ceramische te koop voor onder de 964
09 jun 2012 12:39
waarom zou je dat willen? waarom niet een meer standaard upgrade die wel meteen past?
09 jun 2012 13:17
Het blijft toch een hele afweging die gemaakt moet worden. Is het de bedoeling dat je ook de schijven van de Cayenne gaat overbrengen of enkel de remklauwen.
In het geval dat je de schijven niet van de Cayenne neemt zijn er toch een aantal zaken waarmee je dient rekening te houden.
- Het verschil in de dikte tussen beide type remschijven.
- Het verschil in diameter tussen de schijven die je gebruikt en die van de Cayenne kunnen zorgen voor een ander slijtage-patroon van de remblokken.
- De remleidingen dienen soms in lengte aangepast te worden.
- Misschien heb je een adapter stuk nodig daar de remklauw andere bevestigingspunten heet. Indien deze adapter bevestigd kan worden op de huidige bevestiging(van de 964-remklauw) is er weer plaats gekomen voor extra speling.
- Zoals hier eerder al gemeld werd is het ook mogelijk dat de rempomp zal veranderd moeten worden (en dit zal ook nog eens goed bestudeerd moeten worden) om een voldoende progressieve werking van het remsysteem te verkrijgen.
Lijkt mij geen kleine ingreep en het resultaat valt af te wachten.
Hard remmen is één ding maar een goede feedback krijgen door het rempedaal en mooi progressief aangrijpen van de remmen is iets totaal anders. Vele factoren zijn anders de Cayenne is veel zwaarder heeft daardoor veel meer remkracht nodig.
Het onafgeveerd gewicht van een 964 is veel lager dan dat van een Cayenne en geeft daardoor een veel lichtvoeterig gedrag dan de Cayenne.
Ik zou toch nog eens nadenken voor je aan zulk project begint.
Zoals je ziet zijn er wel wat contra's aan verbonden en misschien wegen ze niet op tegen de pro's.
Indien jezelf niet zo goed kan sleutelen of een adapter tuk kan frezen, zou het wel eens een dure ingreep kunnen worden.
Anderzijds heb je wel iets speciaals en mocht je het doen zou ik het graag mee volgen als een project op dit forum.
Mvg,
09 jun 2012 13:29
964 Carrera big brake kit is built around 350 x 34 mm Cayenne turbo or 997 turbo front rotors, This package use 997 GT-2
or GT-3 6 pistons calipers. Must have 18 inch wheels.
Big brake GT-2 kit, Yellow calipers, Cayenne turbo 350 x 34 mm rotors.
10 jun 2012 15:53
Ooit had Devils son nog een set Big Reds liggen van een 996 turbo. Schijven en blokken nieuw, klauwen tweedehands.
Geen idee hoe dat pas te maken valt, maar lijkt we wat dichter bij huis dan die Cayenne set.
11 jun 2012 9:15
Bedankt voor de antwoorden. Ik kan voor weinig geld aan een set remklauwen komen, vandaar mijn vraag of dit redelijk eenvoudig passend te maken is. Als ik het zo lees dan zijn er meerdere aanpassingen nodig en daar heb ik weinig trek in. Ik wil op den duur andere remklauwen monteren maar dan het liefst met zo weinig mogelijk aanpassingen. Keramische remmen voor een 964 zie ik ook wel zitten trouwens.
11 jun 2012 11:18
denk dat voor straat gebruik het niet zo is, remt koud nu eenmaal niet het beste en wat meer geluid.
11 jun 2012 11:50
Het is de bedoeling dat ik er in de toekomst wat meer sportiever mee ga rijden op circuits en dergelijke.
11 jun 2012 15:54
dan hebben we het nog niet over de kosten gehad
ik zou voor big reds gaan met eventueel , hoe noem je dat zwevende schijven.
11 jun 2012 16:27
Remmenupgrade. Nou ja zijn jouw centen.
11 jun 2012 16:40
ik maak je gekkkk
11 jun 2012 17:18
lijkt wel een ronde grindtegel.....
13 jun 2012 18:41
ziet er niet uit zonder gaatjes
die velg daar op de achtergrond daarin tegen weer wel
een vd gasten die in een omgebouwde zilveren 964 c4 rijd omgebouwd naar rsr 3.8 met dik turbo blok erin die 2jaar geleden mee was naar de schleiffuhhh had geloof ik gt3 remmen erop zitten op z,n 965
iets van 380 mm ouzo.
.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.