Sinds een maand een 996 coupe (1998) erbij gekocht om de SC wat te ontlasten. 144K op de teller, 30K geleden een nieuwe motor (Porsche Rotterdam) en 20K geleden automaat gereviseerd. Super strakke auto met alles erop en eraan.
Maar nu; de auto trok naar rechts, stuur stond niet recht en trilde iets. Laten uitlijnen en balanceren dacht ik. Niet tevreden. Terug, Opnieuw uitlijnen balanceren, weer niet tevreden. Auto trok nog steeds naar rechts. Banden (Conti's + N-codering) zijn gewisseld van L naar R en andersom, geen verschil. Banden omgedraaid op de velg (tegen rijrichting in om te testen), gaf een verbetering. Advies: nieuwe banden. Twee nieuwe Michelins met N-codering erop en het resultaat: P trekt NOG STEEDS naar rechts. Bovendien vind ik het net een wasmachine om in te rijden (overdreven gezegd). Stuur trilt ook nog steeds.
Erg frustrerend, helemaal als ik lees wat mogelijke oorzaken kunnen zijn; uitwegen kan een oplossing zijn, nieuwe schokbrekers, wellicht kromme draagarm of stuurstang, aanlopende rem (men geeft mij terug dat dit gecontroleerd is), Rubbers veerschotels (?) uitgescheurd? Het is 100% geen schadeauto, dus slecht herstelde schade is uitgesloten. Iemand tips hoe aan te pakken, of bijv. adres in de buurt van Breda?
PS, Erg tevreden over de service van de bandenspecialist (hebben nu contact opgenomen met Porsche of een specialist om met een oplossing te komen), alleen ontbreekt het gewenste resultaat nog
Laatst bijgewerkt door
horch op 28 aug 2012 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.