Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
21 maart 2005 17:21
NEE,VERHOGEN!!
Mooi eindje getoerd gisteren maar.. andere velgen gemonteerd[18"]en nu schuren de achterbanden net iets aan met het over drempels rijden,nu schijnt de ''S''altijd al fabrieksverlaagd te zijn dus een centimeter hoger moet geen punt zijn,iemand ingevoerd in deze materie?
21 maart 2005 17:28
Ik vrees dat je met verhogen het probleem niet oplost (als ie tegen de binnenkanten van de spatborden schuurt).
Ik denk dat je moet gaan denken aan het uitrollen van de spatborden, maar of dat bij een Porsche verstandig is, weet ik niet...
21 maart 2005 17:32
Vanaf
hier eerder over het verhogen van een 993.
Marcel heeft het ook aan de hand gehad i.c.m. verlaging. Kijk
hier voor zijn oplossing.
21 maart 2005 20:53
of je koopt gewoon fatsoenlijke wielen, die wel onder je auto passen
21 maart 2005 21:48
Onder een 993S moet je toch 18' kunnen leggen? Is die niet even breed als een turbo? Ik heb 18" terwijl mijn auto nog eens 3cm. lager is als een turbo, en er loopt niets aan, dus dat moet bij Arnold toch ook kunnen met zijn 993 2S ? Of moet je duidelijk meer negatief camber hebben waardoor de banden geen randen raken (wat ik heb volgens mij)[img]http://www.porscheforum.nl/album_thumbnail.php?pic_id=7681[img][/img]
21 maart 2005 21:55
Jurgen schreef:Of moet je duidelijk meer negatief camber hebben waardoor de banden geen randen raken (wat ik heb volgens mij
DAAR is je camber verstelling dus NIET voor
21 maart 2005 21:59
Natuurlijk is die camber-afstelling daar NIET voor ; ik gaf ook aan dat dat mss. de REDEN was dat mijn banden niet aanlopen ondanks een 3cm. lagere stand vd. auto!! Dus een bijkomend gevolg is van...
21 maart 2005 22:04
Ik was vorige week nog in de autokeuring met de wagen van mijn vrouw. (een Ford Ka). Daar werd de volgende opmerking op het keuringsformulier geschreven : "Verlaagde wagen, speling tussen grond en wagen 10 cm."
In België is sinds een tijdje een regel van toepassing dat een wagen 11 cm boven de grond met blijven met het chassis. Dit met een tolerantie van 2 cm. Dit wil zeggen dat een wagen die slechts 8,9 cm boven grond staat een negatieve keuring krijgt. Dus verboden tot de openbare weg.
De test deden ze door een stuk hout tussen de 2 voorwielen te leggen, en ik moest er overheen rijden.
Even uitkijken dus als je de wagen verlaagd in Belgie.
21 maart 2005 23:07
tsja jammer past 30J toch niet
21 maart 2005 23:21
PeterDeleu schreef:Ik was vorige week nog in de autokeuring met de wagen van mijn vrouw. (een Ford Ka). Daar werd de volgende opmerking op het keuringsformulier geschreven : "Verlaagde wagen, speling tussen grond en wagen 10 cm."
In België is sinds een tijdje een regel van toepassing dat een wagen 11 cm boven de grond met blijven met het chassis. Dit met een tolerantie van 2 cm. Dit wil zeggen dat een wagen die slechts 8,9 cm boven grond staat een negatieve keuring krijgt. Dus verboden tot de openbare weg.
De test deden ze door een stuk hout tussen de 2 voorwielen te leggen, en ik moest er overheen rijden.
Even uitkijken dus als je de wagen verlaagd in Belgie.
banden harder op pompen
sorry voor deze belgische opmerking
22 maart 2005 0:15
Jeroen914 schreef:of je koopt gewoon fatsoenlijke wielen, die wel onder je auto passen
Bedankt voor de tip,daar had ik niet aan gedacht..
22 maart 2005 0:50
Jeroen914 schreef:Jurgen schreef:Of moet je duidelijk meer negatief camber hebben waardoor de banden geen randen raken (wat ik heb volgens mij
DAAR is je camber verstelling dus NIET voor
Hee Jeroen, hoe is 'et eigenlijk met je 914?
22 maart 2005 4:17
ErikE schreef:Hee Jeroen, hoe is 'et eigenlijk met je 914?
Goed hoor
Ben de afgelopen dagen weer aardig wat opgeschoten...
Passen nu ook veel dikkere wielen onder dan onder een 2S of Turbo
(zonder aanlopen of camber verstelling)
kijk zelf maar
22 maart 2005 9:51
Jeroen914 schreef:of je koopt gewoon fatsoenlijke wielen, die wel onder je auto passen
Links wel, rechts niet - en toch geen schade gehad, ach bij veel mensen is het ene been ook langer als het andere been.
22 maart 2005 9:52
Jurgen schreef:Onder een 993S moet je toch 18' kunnen leggen? Is die niet even breed als een turbo? Ik heb 18" terwijl mijn auto nog eens 3cm. lager is als een turbo, en er loopt niets aan, dus dat moet bij Arnold toch ook kunnen met zijn 993 2S ? Of moet je duidelijk meer negatief camber hebben waardoor de banden geen randen raken (wat ik heb volgens mij
wel eens van ET waardes gehoord, die bepalen het wel of niet aanlopen, niet de doorsnede van de velg, 17/18", velg + band is even groot
22 maart 2005 12:48
Nou Ome Piet, lekker opgeschoten met je vraag.
22 maart 2005 12:57
hoeveel J zijn je velgen? (breedte) en hoe breede band zit daar om? zoals ik al zei 30J gaat niet lukken....en banden met iets minder J ook niet
993 s heeft std: bandenmaat 255/40ZR17
(dacht ik)
22 maart 2005 13:07
jeff_911 schreef:993 s heeft std: bandenmaat 255/40ZR17
(dacht ik)
Klopt,en nu 265/35/18 en de velg 9x18....
22 maart 2005 13:41
ET?????
22 maart 2005 14:08
Ome Piet, welke velgen heb je er nu onder?
Inderdaad even de ET-waarde controleren.
Porsche velgen voor een brede 993 hebben fabrieksmatig een ET-waarde van 40.
22 maart 2005 14:45
Speedline ...
9.5x18 ipv 9x8
ET zal wel op de achterkant staan,zo niet te zien in elk geval
22 maart 2005 14:49
9.5 X 18 heb ik ook, dat zegt niets.
De turbo velgen zijn 10J breed.
ET-waarde is van belang.
Aan binnenkant van velg.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.