Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Reparatie / refurbishing Porsche velgen

03 jan 2013 9:05

Beste PF-ers, ik heb een set CUP I voor onder m'n 964 liggen, maar ze mogen eerst een 'make-over' krijgen. Voorkeur heeft de (originele) aluminium kleur. Ik hoor veel goede berichten over poedercoating.
Maar wat is poedercoating eigenlijk? En waar zou ik dit het beste, enigszins betaalbaar, kunnen laten doen?
Thanks! :thumleft:

Re: Reparatie / refurbishing Porsche velgen

03 jan 2013 9:16

Ik heb 2 setjes velgen bij dit bedrijf laten poeder coaten en ben daar zeer tevreden over. Ik ben erg kritisch op dit soort dingen. Heb binnenkort nog een setje Porsche velgen die gedaan moeten worden en gaan ook hier naar toe

http://www.gerritsen-coatings.nl/Velgen.aspx

Poedercoaten is een techniek voor oppervlakte behandeling waarbij een poederlaag elektrostatisch wordt geladen en met een handpistool wordt aangebracht op producten. Deze worden vervolgens 190 graden Celcius verwarmd waardoor het poeder gaat vloeien en daarna uithardt. Het resultaat is een hoogwaardige afwerking.

Voordeel van poedercoaten is betere bescherming van kanten of scherpen hoeken tegen corrossie, hogere hardheidsgraad en bovendien milieuvriendelijk omdat poeders geen schadelijke oplosmiddelen bevatten.

03 jan 2013 9:37

Erik,

http://www.velgenalsnieuw.nl/
Hier heb ik twee setjes velgen laten doen, ook tevreden over.
Voordeel van poedercoaten is ook dat remstof niet meer in de lak brandt. Veel makkelijker schoonmaken later.
Succes.

03 jan 2013 9:57

Erik, diverse forummers zijn je al voorgegaan:

http://www.renoblastandcoatings.nl/

in Mijdrecht.

Niet te ver bij jou vandaan, I guess :salut:

03 jan 2013 12:38

In het verleden kon je alleen maar een RAL-kleur kiezen bij het poedercoaten, dus geen metallic lakken.
Metallic lakken waren niet verkrijgbaar in poedervorm namelijk.
Volgens mij is dit ondertussen gewijzigd want ik hoor nu dat er gepoedercoate velgen zijn die qua kleur dicht in de buurt komen van de originele metallic lak.

Voordelen Poedercoaten t.o.v. Spuitwerk :

Krasvast , stootvast, dikkere laagdikte waardoor sterker.
Makkelijker schoonhouden, vuil hecht nauwelijks.
Gaat jarenlang mee , geen kans op oxidatie
Met het coaten worden je velgen aan de buiten, maar ook aan de binnenkant behandeld.
Uw velgen zien er als nieuw uit.

Nadelen Poedercoaten t.o.v. spuitwerk :

Glansgraad ligt wat lager dan Spuitwerk.
Spot repair ivm stoeprandschade soms niet mogelijk, velg moet helemaal opnieuw gecoat worden.

http://www.velgenexpert.nl/poedercoaten-velgen.html

03 jan 2013 12:50

zowel met renoblast in mijdrecht als met velgenalsnieuw goede ervaringen.

18 maart 2013 10:26

Ik heb renoblast gevraagd wat de verwerkingstijd etc is en gevraagd of ze "porsche kleur" konden leveren. Verwerkingstijd is 5-7 dagen, maar nu krijg ik de vraag terug welke RAL kleur ik nodig zou hebben. Ik nam aan dat zij weten wat Porsche RAL kleur is, maar weet hier iemand dat misschien? Het gaat om 17" Cup 1 wielen voor een 964.

En waar zet je de auto dan in de tussentijd op? Moet ik daar weer apart 4 wielen voor scoren :-( Wie mooi wil zijn...

20 maart 2013 19:40

nog een suggestie: wheeltrim in Nijkerk.

20 maart 2013 21:14

jaja, Nijkerk kan ook, maar wat is de RAL kleur?

20 maart 2013 22:26

Targa Floriaan schreef:nog een suggestie: wheeltrim in Nijkerk.

wheeltrim brengt ze voor stralen & coaten weer naar gerritsen dacht ik...

20 maart 2013 22:59

Nijkerk, Gerritsen, het zal wel..

Iedereen weet waar de velgen heen gaan, maar niemand weet de RAL kleur?

20 maart 2013 23:13

RAL is een coderingssysteem om kleuren ed uit elkaar te houden en te benoemen.

Een Porsche kleur heeft waarschijnlijk geen RAL nummer, maar je moet in een RAL kleurenstaal de meest
bijpassende kleur opzoeken

Zie bijv. :arrow: http://www.ralkleuren.com/

Anders heeft die firma vast wel een kleuren waaier. Even langs rijden, waaiertje tegen de velgjes en klaar.

20 maart 2013 23:30

Gewoon even langs Renoblast rijden. Zij hebben een keurig net rek met stalen van alle door hen uitvoerbare poedercoating kleuren. Zitten een paar zilverkleuren tussen. Ze hebben voor mij ooit grijs gepoedercoat en daarna gespoten met Porsche Seal Grey Metallic lak op twee sets Cup II (winter en zomer). Dat doen ze niet meer, je kunt nu kiezen uit de standaard kleuren uit hun sample rek of een RAL kleur opgeven.

Succes ermee.

23 maart 2013 16:16

Gewoon zelf doen....... 8) banden eraf, schuren, eventueel grondverfje erop en aflakken. Als je ze net als ik matzwart spuit denkt iedereen dat ze gepoedercoat zijn.... :mrgreen: Leuk om te doen (als het je eigen velgen zijn) en kost je een paar spuitbussen.

29 aug 2013 17:22

Ral 9006 wordt het meest gebruikt voor velgen.
Iemand ervaringen of Ral 9022 meer op de originele velgenkleur lijkt dan Ral 9006?
Plaats een reactie