Afstelling voor circuitgebruik...
Niet zozeer toespoor maar negatief camber.
Maar het kan ook zijn dat je stuurkogels zijn versleten en de wielophanging een beetje "ingezakt" is waardoor de wielen nu negatiever staan dan normaal.
Dus even langs de garage denk ik!
Algemeen;
Teveel toespoor zorgt ook voor meer slijtage maar dat is gelijkmatig, maar als je wielen al negatief staan en daarop ook nog toespoor of uitspoor ja dan gaat het hard.
Bij een achterwielaandrijver is iets toespoor trouwens normaal.
Door de aandrijving worden de voorwielen iets naar buiten gedrukt, waardoor het toespoor wordt gecorrigeerd en de wielen perfect rechtuit draaien.
Zonder toespoor zouden de banden onnodig slijten, tevéél toespoor is natuurlijk niet goed.
(Auto's met voorwielaandrijving hebben trouwens uitspoor: de wielen zijn iets naar buiten gedraaid, daar werkt het andersom).
Voor circuitgebruik is het trouwens zo dat je uitspoor wilt (op de vooras): dan stuurt de auto beter in.
En achter toespoor ivm de stabiliteit op hoge snelheid.
Toespoor zorgt voor stabiliteit, uitspoor voor nervositeit (snel van richting willen veranderen).
Kan me nog goed herinneren op mijn Evo6: de voorwielen stonden erg negatief en hadden uitspoor, stuurde super op het circuit.
Maar uiteindelijk zag ik aan de binnenkant al het canvas verschijnen terwijl ik aan de buitenkant nog 3mm profiel had haha
Jean-Pierre