Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Hankook Ventus S1 evo K107 ZR

12 maart 2013 17:43

Wie heeft er ervaring met deze banden onder een 997? Ik zag een berichtje van JP voor de 928.

Is Michelin het prijsverschil waard?

Re: Hankook Ventus S1 evo K107 ZR

12 maart 2013 19:25

Op alleen kwaliteit is Michelin de meerprijs niet waard, maar er zijn mensen die een strak plassertje krijgen van premium en de meerprijs met liefde betalen. Zo werkt dat ook met Mobil olie. Niks mis mee! Ik heb ook banden met een n codering op mijn SC. Ja, ook ik heb de meerprijs met liefde betaald.

Ik heb die Hankook Ventus eens op een golfje Cabrio gehad, daarvoor zat er Conti op, geen verschil gemerkt. Uiteraard snap ik dat een golfje niet met een Porsche te vergelijken is.

Anyway, doe waar je een goed gevoel bij hebt.

12 maart 2013 19:36

grogos schreef:Is Michelin het prijsverschil waard?

Volgens mij is de Hankook zachter - en slijt daarmee sneller ... per saldo zal het prijsverschil dan mischien niet eens zo veel zijn :idea:

Andere optie zou zijn om Conti's te overwegen - ook goedkoper dan Michelins, maar dan wel met N codering :popcorn:

12 maart 2013 21:46

Wat betreft die N codering, wat is het verschil tussen N2 en N3?
Conti heeft een N2 band, Bridgestone N2 en N3, en Michelin heeft een N3 band. Prijsverschil vind ik wel meevallen, kijk eens op www.topbanden.com

12 maart 2013 21:49

Die N codering, is dat nodig?......................

:twisted: :mrgreen:

12 maart 2013 21:52

N nummer staat voor de generatie banden die Porsche heeft goedgekeurd voor de auto's.

12 maart 2013 21:59

Dus, hoe hoger het nummer achter de N (N1, N2, N3, N4) hoe recenter de ontwikkeling van die band in samenwerking met Porsche :wink:

... wat niet wil zeggen dat je een band zonder die codering niet onder je Porsche kan schroeven :popcorn:

13 maart 2013 0:17

Vroeger hadden alle banden slappere zijwangen. Dat rijdt rechtuit en bij het inzetten van een bocht wat zwabberig door het hoge gewicht achterin de 911. Maar als je eenmaal in de bocht zit en de zijwangen op spanning staan voelt het ineens weer strak aan. Ik heb het zelf ervaren met winterbanden (zonder N codering), kwestie van wennen zei Renntech Erwin destijds :-)

Het verhaal dat ik ken is dat de banden met N codering stijvere zijwangen hebben, hetgeen voor de staartlastige 911 een grote positieve invloed heeft op het weggedrag. Maar elders opmt forum lees ik ook dat t een fabel zou zijn en officieel op websites van bandenmerken kom ik nooit verder dan "N codering betekent goedgekeurd door en voor Porsche" . Wat er nu technisch echt anders aan is lees ik nergens... ??!!
Zou het toch zomaar prijsdifferentiatie kunnen zijn voor een aparte doelgroep voor een technisch identieke band ?

Ben dit jaar ook aan een setje van 4 nieuwe toe denk ik, nog niet op profiel maar op ouderdom ...

13 maart 2013 1:04

We weten hier toch weer iedere bandenvraag tot een n-coderings topic te maken.

:thumleft:

13 maart 2013 1:32

Blijft een mysterie ... Of hysterie ...

13 maart 2013 2:01

Obsessie :?:

:mrgreen:

13 maart 2013 9:05

Op dit moment zitten er Pirelli's onder, zou ik zelf nooit kiezen maar hij stuurt super en geen trillinkje in het stuur :thumleft:
Maar als ik de pk's en verhalen moet geloven blijven ze er niet lang onder aan de achterzijde, tja dan toch maar aan een setje Pirelli's :wink:
Ben altijd gek van Michelin, sorry :shock:

28 mei 2013 22:41

Heb recent Michelin Pilot Super Sport laten monteren. Ontwikkeld i.s.m Porsche, maar geen N-codering. De Pilot sport wel. (?)
Plaats een reactie