Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 mei 2013 12:14
Iemand ervaring met een Bumsteerkit op een 911 Sc van 1977.
Door de verbredingen en verlagen heb ik op slecht wegdek veel last van "kick back" wegslagen van stuur in je handen.
Dit zou ik willen oplossen door de bumsteerkit te plaatsen.
Iemand ervaring met het plaatsen en met het resultaat?
15 mei 2013 12:36
Als je het hebt over de "rondellen"/spacers van bv. Weltmeister, ja daar heb ik ervaring mee.
Installatie is zeer eenvoudig en resultaat is wat minder zoekerig stuurgedrag op een verlaagde SC. Ik zou het zeker aanraden aangezien het zo goedkoop is maar verwacht ook geen wonderen.
Let er wel op om de langere bouten te gebruiken die meegeleverd worden bij bv. de Weltmeister kit.
15 mei 2013 12:37
Het is trouwens Bump Steer kit
Geen stuur kit voor zwervers
15 mei 2013 12:57
Sorry, bumpsteer
H: ook even aangepast in topictitel Wat bedoel je met voor die prijs? want kit kost toch rond de 600 euro?
met de tie rods erbij, en die moet ik erbij nemen om de kit te doen passen.
Want zouden reeds Turbo tie rods moeten zijn, anders past het niet?
Na het plaatsen, laat ik wagen terug het beste volledig uitlijnen? welk uitlijncenter is het beste? Waar ze 3D hebben?
Ik veronderstel dat de plaatsing niet vele tijd in beslag neemt?
Zegt de autokeuring iets over deze kit?
ik verwacht geen mirakels, maar 30 a 40% verbetering lijkt me het al de moeite waard
15 mei 2013 18:34
'k zou inderdaad eerst eens de Weltmeister spacers proberen (worden tussen het stuurhuis en het subframe gemonteerd, waardoor het stuurhuis hoger komt te zitten)
Kost een paar tientjes en afhankelijk hoe ver je de auto hebt verlaagd kan het net genoeg zijn.
Had ze ook onder m'n 3.2 zitten en het scheelde wel
De duurdere kits waar je het over hebt zijn eerder bedoeld voor aangepaste veerpoten waarbij het fusee-stuk hoger is geplaatst
Er zijn versies van ERP, Elephant Racing en Rebel-racing te krijgen (volgens mij vanaf $300 - dus geen 600 euro)
Het uitlijnen van een dergelijke kit is specialisten-werk.
De sporing moet worden gemeten over het de hele veerweg en de bumpsteer-kit moet aan de hand van de metingen worden aangepast om zo min mogelijk sporings-verschil te krijgen tussen in- en uitgeveerde toestand ( = bumpsteer)
Niet iets om onder een straat-auto te schroeven IMO...
16 mei 2013 9:15
In dat geval ga ik eerst proberen het stuurhuis te verhogen met de Weltmeister kit, hopelijk geeft dit hetzelfde resulaat als de andere luxe kit die ik in gedachten had.?
hoeveel is de wagen verlaagd? geen idee in aantal cm, maar visueel niet zoveel denk ik, heb wel 17 duims velgen ook natuurlijk i.p.v. orginele 15 duims.
Krijg ik daarmee het stuurhuis hoog genoeg? maar je kan toch ook gewoon met langere bouten en rondellen dit doen zonder die kit te kopen? is toch hetzelfde?
De tie rods ga ik vervangen door het Turbo model, want er staan nog steeds de originele op, geeft dat veel voelbaar verschil?.
Terwijl ik toch bezig ben lijkt het mij ook niet slecht om al de rubbers te vervangen van de complete stuurinriching.
Gebruik ik dan het beste de originele? of de polyrethaan modellen? geeft dit een voelbaar verschil?
16 mei 2013 13:02
964FREAK schreef:Krijg ik daarmee het stuurhuis hoog genoeg? maar je kan toch ook gewoon met langere bouten en rondellen dit doen zonder die kit te kopen? is toch hetzelfde?
Als je de juiste bouten en rondellen vindt is dat inderdaad een optie. Maar ik geloof dat die Weltmeister kit iets van een 20€ kost dus weet niet of je de moeite wil doen ...
964FREAK schreef:De tie rods ga ik vervangen door het Turbo model, want er staan nog steeds de originele op, geeft dat veel voelbaar verschil?.
Dat was bij mij toch een merkbaar verschil qua stuurgedrag. Of dit aan het feit lag dat ik turbo tie rods heb gestoken of omdat ik de oude tie rods vervangen heb laat ik in het midden... Ik kan niet vergelijken met nieuwe "normale" tie rods maar als je ze vervangt zou ik sowieso voor de turbo's gaan.
964FREAK schreef:Terwijl ik toch bezig ben lijkt het mij ook niet slecht om al de rubbers te vervangen van de complete stuurinriching.
Gebruik ik dan het beste de originele? of de polyrethaan modellen? geeft dit een voelbaar verschil?
Ik zou ofwel de originele rubberen gebruiken (of rubberen van bv. Mittelmotor) ofwel iets à la PolyBronze (Elephant Racing) / Rebel Racing bushes. Alle soorten hard kunstof zou ik vermijden. Je kan natuurlijk geluk hebben dat ze voor jou wel werken maar ik heb toch veel slechte verhalen gehoord over piepen/kraken, snelle slijtage etc.
16 mei 2013 15:42
964FREAK schreef:Ik zou ofwel de originele rubberen gebruiken (of rubberen van bv. Mittelmotor) ofwel iets à la PolyBronze (Elephant Racing) / Rebel Racing bushes. Alle soorten hard kunstof zou ik vermijden. Je kan natuurlijk geluk hebben dat ze voor jou wel werken maar ik heb toch veel slechte verhalen gehoord over piepen/kraken, snelle slijtage etc.
+1
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.