Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

richten van 911

31 mei 2013 15:03

ik heb 4 jaar over een resto gedaan ( zie projecten : van 911 naar RS rest ) en de auto is inmiddels goedgekeurd door de rdw, pffew.

echter bij het uitlijnen kwam eruit dat de voorkant niet helemaal ok zit, de veerpoten konden niet ver genoeg uit elkaar gesteld worden om goed uitgelijnd te raken.
ik ben dus aan het overwegen om hem naar een richt specialist te brengen om dat te laten verhelpen ( celette bank ) heeft iemand een goed adresje omgeving randstad ?

gr,
bas

Re: richten van 911

31 mei 2013 15:21

Bijvoorbeeld bij John Vianen in Woerden, http://www.vianen-car-refinish.nl/page.php?id=132
Afbeelding Afbeelding

Re: richten van 911

31 mei 2013 15:32

ik heb hem reeds een bericht gestuurd.
dank je

Re: richten van 911

31 mei 2013 17:17

zonde nu moet hij weer voor een deel uit elkaar :(

Re: richten van 911

31 mei 2013 19:51

500gls schreef:...de veerpoten konden niet ver genoeg uit elkaar gesteld worden om goed uitgelijnd te raken...

De veerpoten moeten (in principe) ook niet uit elkaar, maar naar elkaar toe, anders krijg je positief camber en dat wil je niet...
't kan natuurlijk ook dat je veerpoten niet helemaal recht zijn

Re: richten van 911

31 mei 2013 19:58

het chassis zit blijkbaar op dat punt niet helemaal lekker en moet dus om goed uitgelijnd te worden iets uit elkaar getrokken te worden, vandaar

Re: richten van 911

31 mei 2013 20:05

OM hoeveel gaat het??
Als ze uit elkaar moeten kan je overwegen ze uit elkaar te laten persen..
Maar om te beginnen kun je zelf al het een en ander meten .
je kan kruislings meten vanaf diverse gelijke punten om het verschil te ontdekken.

met een tekening met juiste maten kun je ook al verder uitsluiten....

Re: richten van 911

31 mei 2013 20:26

nou na een betere inspectie zit het ene spatbord ook in het midden dichter tegen de kofferbak deksel en sluit de deksel niet helemaal mooi en kloppen daar de sluitnaden niet helemaal dus het is iets meer dan alleen dat de veerpoten uit elkaar geperst moeten worden, mss is dat al genoeg maar ik vermoed toch ergens in de afgelopen 40 jaren ergens wel een aanrijdinkie.
gezien het feit dat ik alle ringetjes en boutjes heb vastgehad van deze 911 wil ik het toch ook wel goed afronden qua sluitnaden en rijgedrag..

hier is de torsie stang die je boven op de veerpoten ziet zitten maximaal uitgedraaid en nog kwam ie niet binnen zijn waarden:
Afbeelding

Re: richten van 911

01 jun 2013 7:01

Ik zou me, zoals Jeroen al aangaf, eerst maar eens richten, op de draagarmen en veerpoten. Free app downloaden en de hoeken van de draagarmen, veerpoten en spindels(astap) meten. Bij een aanrijding is een verbogen astap/ wielpoot over het algemeen toch het eerste probleem dat zich aandiend. Om een verbogen astap op de spindel op te lossen moet er bovenaan vaak wel heel veel gebeuren om dit op te lossen. Vanachter het beeldscherm is het moeilijk oordelen maar begin te zoeken aan de onderzijde zou ik zeggen.

Re: richten van 911

01 jun 2013 7:31

Welke app is dat. Ik wil dit ook controleren.

Re: richten van 911

01 jun 2013 9:21

Alsk mij er even mag met bemoeien het meten geeft een indikatie of hij redelijk binnen normen staat, maar zet een oudje maar eens op de bank voor te richten ook al heeft deze geen schade gehad.

Je zult dan zien dat deze door de jaren niet meer op z;n plaats staat :idea:

We hebben er al veel gehad waar een poot de bank niet meer raakt, ook al klopten de meetingen.

En als de goed kijkt zie je dar er hier 2 ook niet op hun plek komen.

Afbeelding

Afbeelding

Re: richten van 911

02 jun 2013 21:20

Rinaldo schreef:Welke app is dat. Ik wil dit ook controleren.


Digitale waterpas (meet op tiende graad) van Carpenter.

Re: richten van 911

02 jun 2013 22:20

Bedankt. Werkt goed en is ook handig voor de sleurhut.

Re: richten van 911

13 jun 2013 0:44

Hoi Bas, vervelend man.
Je kan ook Waalgarage even bellen. Die zitten vlak boven Amsterdam en ook aardig wat kennis van lastigere klussen aan oude P's.
Ik had problemen met uitlijnen met me 964, en daar kregen ze het wel in orde. Zat een stuurvork verkeerd, andere specialist kon niks vinden :scratch:
Plaats een reactie