Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
10 jun 2013 20:54
Tijdens het wegrijden in de ochtend kom er soms een enorme knal. Lijkt net of de wagen uit de versnelling schiet maar dat is niet het geval. Navragen bij de dealer leverende een interessante reply. Hij zei dat als de auto de avond daarvoor nat is weg gezet de remmen kunnen plakken. Nu heb ik het me een paar keer overkomen en ik moet nageven dat het dan de dag ervoor geregend had. Zijn er meer mensen die dit ondervinden en die het kunnen bevestigen? Of is dit een broodje aap verhaal?
10 jun 2013 20:58
Kan best kloppen. Heb het zelf vaak na een wasbeurt. (De auto, that is)
10 jun 2013 21:07
Na een wasbeurt heb ik ook dat de remmen een beetje plakken als ik de auto daarna gelijk in de garage heb gezet en na enkele dagen/weken als ik er weer mee ga rijden. Echter zeker geen knal.
10 jun 2013 21:19
+1 met de 996.
Hou er ff rekening mee dat er nu een flauwe opmerking van Wolf kan komen zonder inhoud.
Een gewaarschuwd mens...
10 jun 2013 21:31
Is normaal. De remschijven krijgen vluchtroest als ze nat zijn geworden...niet alleen Porsches maar alles met stalen remschijven heeft hier last van.
10 jun 2013 21:57
Vluchtroest
Ik weet dat er idd vluchtroestverwijderaar bestaat ( mooi woord voor galgje trouwens), maar wat is het?
10 jun 2013 22:02
In engels heet het "Flash rust"....vluchtroest is volgens mij de correcte vertaling maar een plaatje zegd meer dan duizend woorden...
Flash rust will appear quickly and can contaminate any metallic surface, most notably steel. Flash rust appears when iron ore particles interact with moisture on the surface of metal. Sometimes, however, flash rust bleeds through the protective coating applied to a metal -- usually within hours of applying the coating -- because there was a thin layer of moisture on the metal before the application of the coating. Flash rusting in not long-term corrosion, unless it continues to be neglected.
Read more: What Is Flash Rusting? | eHow
http://www.ehow.com/info_10014719_flash ... z2VqUUHjHx
Laatst bijgewerkt door
Johann op 10 jun 2013 22:07, in totaal 2 keer bewerkt.
10 jun 2013 22:04
Op remschijven krijg je heel vlug vliegroest,
en als je dat heel snel typt krijg je vanzelf vluchtroest
Ik denk dat het zo ging
10 jun 2013 22:08
Dr.Wack Vluchtroest Verwijderaar
Verwijdert oppervlakteroest veroorzaakt door o.a. remstof, strooizout en vocht.
Geschikt voor gebruik op gelakte, verchroomde en blanke metaaldelen.
O.a. lakwerk van de tank waarbij metaaldeeltjes zijn ingebrand wat roestspikkels veroorzaakt.
Of de velgen waar remstof (metaaldeeltjes) is ingebrand.
Zuurvrij en tast niets aan, wel worden de ongewenste metaaldeeltjes chemisch omgezet waardoor oxydatie verdwijnt.
Roestvorming in naden en kieren op moeilijk te bereiken plaatsen kan hiermee eenvoudig worden verwijderd.
Wordt geleverd in pompverstuiver à 100ml
Het heet blijkbaar toch Vluchtroest
10 jun 2013 22:54
Dat het roest geloof ik wel....zal ook wel bij mijn Audi gebeuren maar daar hoor ik niks. Maar die harde knal blijf ik toch vreemd vinden!!!
11 jun 2013 0:09
Citaat citroenforum:
Quote
Wanneer ik na het werk mijn auto parkeer, hem op de handrem zet en de volgende ochtend weer instap, de handrem eraf haal en weg wil rijden, zitten mijn achterremmen vast en schieten ze met een vrij forse tik los wanneer ik rustig naar voren rij…
Volgens mij komt dit doordat de metaal deeltjes in de remblokken vast roesten aan de remschijf.
Ik heb dit ook gehad bij mijn Renault clio en nu sinds een tijdje ook bij mijn ds3.
Sochtens bij het wegrijden geeft het een knal maar verder geen problemen.
Unquote
11 jun 2013 0:21
ben dan zeker benieuwd naar het antwoord; waarom mijn 964 of andere auto's daar dan geen last van hebben dat het een knal geeft?
11 jun 2013 0:32
Ik ook, heb er nog nooit last van gehad. Niet bij mijn Porsches (964, 993 en 997), maar ook niet bij mijn Audi, BMW, Ford etc.
11 jun 2013 3:15
Ik heb het ook wel eens
Hangt ook af van waar je het stalt, verwarmt of niet maar tocht wel door
Kan een ontzettende klap geven, beetje beleid is wel gewenst.
Een keer dacht ik misschien niet eens weg te komen
11 jun 2013 7:29
Het klopt dat ik de auto op de hand rem zet want de garage vloer is zo glad als een biljardlaken en niet helemaal water pas. Om die knal te verkomen kan ik nadat ik de handrem eraf gehaald heb even flink pompen op het rem pendaal waardoor het misschien al los komt.? Ik zal het eens proberen want er valt genoeg regen de laatste tijd
11 jun 2013 10:20
Volgens mij zou je aan pompen niet zoveel hebben. Als je bang is dat de auto wegrolt, zou je hem in een versnelling kunnen laten (1 of R), dan heb je geen handrem nodig. Als het een automaat is kan hij in Park sowiezo niet wegrollen.
11 jun 2013 11:10
Wat je hoort is de handrem. Bij een 996 en 997 werkt de handrem op een aparte trommeltje in de achternaaf. Bij het wat langer stil staan en zeker als deze nat weggezet wordt gaan de remschoenen plakken aan de binnenzijde van de trommel als de handrem aangetrokken is. Bij het wegrijden geeft dit een lichte tot soms wat hardere 'knal'. Pompen met je rempedaal heeft geen enkele zin aangezien je dan alleen de remblokken op de schijven drukt wat een heel ander systeem is.
Oplossing is om de auto gewoon in zijn versnelling weg te zetten.
11 jun 2013 11:39
smartbart schreef:Wat je hoort is de handrem.
Nee. Bij mij iig is het echt de voorkant, links meestal.
(Ik zet 'm nooit op de handrem, altijd in de versnelling)
11 jun 2013 12:39
Mijn remmen roesten niet zo snel
Maar herken het wel bij mijn vorige auto's en vooral bij lange stilstand, pang
Heb het zelfs met de koppeling gehad, zat gewoon vast
11 jun 2013 17:21
Bedankt voor alle reacties.......dus niet op handrem zetten maar gewoon in de versnelling laten. Zal jullie advies opvolgen en nu ik weet waar die knal vandaan komt ben ik gerust gesteld.
11 jun 2013 17:30
Flyingdutch schreef:....dus niet op handrem zetten maar gewoon in de versnelling laten.
En dat niet vergeten met starten. [koppeling in-getrapt]
Ik heb het dagelijks met m'n SC dat de remmen even blijven kleven bij het s'ochtends wegrijden. Staat nooit op de handrem, altijd in versnelling.
11 jun 2013 18:57
Volgens mij start de auto niet als je de koppeling niet ingetrapt hebt!!! Kan iemand dat even bevestigen
11 jun 2013 19:55
Een 964 startgewoon hoor
11 jun 2013 19:57
Ja, maar een 964 is voor echte mannen
het zal me niet verbazen als zo'n mietjes 911 dat wel heeft
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.