Mijn 911 996 C4 is behoorlijk zweverig in het stuur sinds ik hem heb. En er zit een rammeltje in de voortrein wat niemand kan vinden. Het "knoept" als je over een drempel rijd.
Kort verleden:
Aanschaf:
- kocht hem met bridgestone banden die nagenoeg op waren, en vreselijk uit onbalans waren en opgedroogd
- nieuwe michelins PS2 N3 ZR codering, alles naar 0 gebalanceerd (heb er zelf op staan kijken, en die zijn echt goed
- nog steeds zweverig, maar goed, hij moest uitgelijnd worden, maar daar wilde ik mee wachten totdat ik verlagings veren had
Eerste onderhoud:
- weg gebracht naar ERPA voor het rammeltje, bleek 1 spoorstang niet goed (030 onderstel, dus stangetje was duurder), die mensen hebben verder *alles* gecontroleerd qua speling en draagarmen, maar 1 rammetlje is weg, maar het 'geknoek' over een drempeltje is er nog steeds
Tweede onderhoud:
- had een lekke ashoes links voor, en die vervang ik liever niet zelf (smerig, en ik heb het asrubber spreid gereedschap niet), dus weg gebracht, en gelijk veren (nieuwe H&R) laten vervangen rondom, staat nu net ff wat beter, mensen bij dat Bosch service center alles laten controleren op zweverig, en rammeltjes, konden niets vinden, behalve een kapot veerpootlager , het evulcaniseerd rubber waar de bus in zit waar de schokbreker op schroeft viel in stukjes naar beneden, dus nieuw veerpootlager links voor, fantastisch, uitgelijnd, en weer rijden.
- weer zweverig in het stuur, rammeltje niet weg, verder, uitlijning was volgens mij heel slecht, dus, opnieuw laten uitlijnen
Onderzoek:
In de tussentijd op een brug gehad, en een uur met een monteur van een bevriend garage bedrijf (geen porsche specalist, wel vag) onder de auto rond gelopen om dingen te vinden, het was hun ook een raadsel. Wel een klein aantal dingen gevonden, maar of die nou echt impact hebben:
* er lijkt een HEEEL klein beetje speling op het stuurhuis te zitten
* draagarm rechts achter, het rubber piept als je het heen en weer beweegt
* bevestigings rubber aan subframe van de stabi links achter zit speling op (zorgt voor een rammeltje wat ik achterin merk, maar dat is echt achterin)
Opnieuw uitlijnen:
- anway, opnieuw uitlijnen dus, alles precies in het midden van de min-max marges, rammels niet weg, nog steeds zweverig.
Nu gaat hij a.s. 22 juni naar Renntech in Steenwijk, om daar helemaal nagelopen te worden, maar ja, misschien zijn er ondertussen mensen die een idee hebben wat het zweverige en het geknoep is.
Hier is het uitlijn rapport
Verder:
asverzet voorzijde : -4mm (was -9mm)
asverzet achterzijde: -6mm (was -7mm)
spoorbreedte verschil: -60mm (was -62mm)
wielbasis verschil: 1mm (was -2mm)
Iemand ideeen? Ik begin een beetje moe te worden
Laatst bijgewerkt door
mgm op 12 jun 2013 19:52, in totaal 1 keer bewerkt.