Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 jun 2013 0:09
Beste forummers, ik heb een 3.2 uit 1989 met het originele 4-spaaks leren stuur, met na 230.000 km wat gebruikssporen.
Nu heb ik een waanzinnig mooi origineel stuur gescoord met een langere naaf, voor een lang iemand als ik is dat een geweldige verbetering in zit positie omdat het stuur 30mm meer naar mij toe staat. Dit stuur is een 3-spaaks stuur zoals op de SC en oudere 3.2 standaard zat, door een prof echt perfect opnieuw bekleed met matzwart leer.
Op zich vind ik het 3 spaaks stuur ook leuk staan en lekker in de hand liggen, anderzijds wil ik de auto kwa looks origineel houden, een oud model stuur in een late 3.2 valt toch meteen op.
Ik zit nu in dubio:
Mn nieuwe stuur gaan gebruiken en het origineel voorin de kofferbak droppen en bij de auto houden.
Of ik verwissel de naven van beide sturen, mn originele stuur dus van de langere naaf voorzien (bekleding sluit weer naadloos aan !) en het nieuw beklede 3-spaaks stuur met normale naaf gaat weer in de aanbieding.
Wat zijn jullie ervaringen met beide sturen; uitgesproken voorkeuren ?
26 jun 2013 0:13
Persoonlijk zou ik de auto houden zoals deze fabriek af is geleverd
kortom - zonder verlengde naaf -
het hoort een beetje bij Porsche rijden de ongemakken .. ( ook geen airco, elec ramen etc achteraf in bouwen)
als je echt met een verlengde naaf wilt rijden zou ik het originele stuur weg leggen een ander 4 spaaks stuur kopen en daar dan de verlengde naaf op zetten, en dan de korte naaf op het 3 spaaks stuur en die de verkoop in doen
( heb je het beste van de 2 werelden ..origineel en eigen belang..)
succes met de beslissing
26 jun 2013 9:02
3-spaaks met lange naaf gebruiken - en het originele stuur netjes houden totdat je ooit besluit de wagen te verkopen ....
.. commentaren dat je in een omgebouwde SC rijdt - links laten liggen
26 jun 2013 9:49
3 spaaks gebruiken en origineel behouden.
Ik heb zelf ook een ander stuur van Momo geplaatst vanwege de lagere naaf. Het origineel hangt netjes in de garage.
26 jun 2013 21:26
Mijn 3.2 uit 87 heeft af fabriek een 3 Spaaks stuurwiel. Hoort normaal gesproken de 4-Spaaks in te zitten, was echter op de optie lijst aangevinkt dat het een 3spaaks moest worden. Interieur van jouw 89 en mijn 87 is idem. Dus kan prima.
26 jun 2013 21:52
Hier ook gedaan met de 964, originele stuur ligt op zolder en in de auto zit een sport stuur met langere naaf.
Alles voor een betere zit
12 jul 2013 12:26
Ik ook. Originele stuur netjes opgeborgen. Evt. volgende eigenaar (als die er ooit komt) heeft dan de keuze.
12 jul 2013 13:12
En hier nog een.....
originele stuur ligt hier op de foto nog voor de bijrijdersstoel....
12 jul 2013 14:01
Ik blijf voorlopig ook met het 3 spaaks stuur rijden, is wel erg prettig ding ook met het nieuwe leer erop.