Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 jul 2013 10:07
Iemand nog tips voor een goed uitlijnbedrijf in Zuid Holland ?
Mijn GT3 moet na een nieuw onderstel opnieuw uitgelijnd worden en ik weet uit ervaring van een andere GT3 rijder dat je meer kan verzieken dan verhelpen.
Ik hoor goede verhalen over Angelo's in Gorinchem en heb mensen gehoord over een bedrijf in Numansdorp. Ook in de Waalhaven in Rotterdam schijnt er een te zitten die goed is met race ervaring.
Thanks alvast voor alle tips.
Greetzzzzz
28 jul 2013 10:59
De mijne via Johan gedaan. Errug tevreden.
28 jul 2013 11:59
Thanks voor je reply Ghostrider maar wie is Johan ?
Gr
28 jul 2013 12:05
Met een GT3 zou ik hier heen gaan:
http://www.snel-motorsport.nl/ en niet naar de uitlijner van Johan die (bijna) nooit een GT3 op z'n lijnbank heeft staan,
Laatst bijgewerkt door
Eric op 28 jul 2013 12:08, in totaal 1 keer bewerkt.
28 jul 2013 12:06
Hij bedoeld Johan v.d. Gugten, een porsche specialist in Bodegraven.
http://www.vdgugten.nl/Waar je ook terecht kan is Prins autotechniek, die zijn gespecialiseerd in uitlijnen, uitwegen en hebben heel veel ervaring met sportieve auto's en racers.
http://www.prins-techniek.nl/
28 jul 2013 12:07
Patrick Snel is zeker een top adres, maar niet in Zuid-holland.
Al is een eindje om die kant op zeker de moeite waard!
28 jul 2013 17:49
+1 Daar heb ik mijn Porsche 993 laten verlagen en uitlijnen....vakmensen hoor
28 jul 2013 19:13
Naast de goede tips die je reeds gehad hebt, heb ik een bijzonder positieve ervaring bij Porsche centrum Amsterdam. Zijn er 2 uur mee bezig geweest, 2 maal er zelf mee weggeweest voordat ze hem , terecht, tevreden aan mij meegaven. (Let op; geen GT3, wel gewijzigd onderstel!)
29 jul 2013 12:03
Mijn 968 is in totaal 4x uitgelijnd, 2x bij een stel prutsers in Nieuw-Vennep, 1x bij een hoog aangeschreven (en hier eerder genoemd) bedrijf in Zuid-Holland en 1x bij een mij niet bekend bedrijf ergens in/om Aalsmeer via Harry (RFF). Alleen over de laatste keer was ik tevreden.
29 jul 2013 12:19
Bij Blankemeijer in Bleksensgraaf.
29 jul 2013 12:53
Mark, wellicht is het handig om nog even wat meer informatie te geven over het hoe en waarom van het nieuwe/andere (?) onderstel dat je noemt....wat is de reden hierachter?
Wil je de auto laten uitlijnen naar fabrieksspecificatie of ben je op zoek naar advies/ervaring in een meer race/trackday georienteerde setup? In het eerste geval kan iedere Porsche dealer je helpen, in het 2e zou ik toch meer denken in de richting van een Prins techniek.
Uitlijning is en blijft een compromis tussen bandenslijtage, rechtuitstabiliteit en bochtengrip, balans (onderstuur vs. overstuur) e.d. Door af te wijken van fabriekssettings kun je de auto meer naar je hand zetten maar je moet dan wel goed weten wat je doet. Op rennlist kun je je alvast wat inlezen op verschillende trackday settings, zoals je ziet zoveel mensen zoveel voorkeuren:-)
29 jul 2013 19:28
Bedankt voor alle tips mensen
Heb weinig zin in de toestanden van TonD vandaar de vraag.
964HP (aardig wat pk's trouwens
) na voor de zoveelste keer de voorspoiler beschadigd te hebben heb ik de
KW HLS set laten monteren zodat ik hem nu voor 4 cm van binnenuit kan verhogen bij drempels. De KW set bevat ook
andere veren achter dus alles is een keer van zijn plek geweest. Auto rijdt verder prima en word niet op het circuit gebruikt.
Ik wil voor de zekerheid gewoon de boel even uitgelijnt hebben.
Nogmaals thanks voor alle tips.
Greetzzzzzz
31 jul 2013 18:23
Helemaal duidelijk Mark! In dat geval zou ik het inderdaad lekker bij de fabrieksspecificaties houden qua rijhoogte en uitlijning, voor zover nog niet gepland zou ik de auto ook zeker tegelijk laten uitwegen om de wieldruk links en rechts zo gelijk mogelijk ingesteld te krijgen...het zgn. corner weighting waarover op google honderden artikelen en filmpjes te vinden zijn.
Tja en dan rest daarna nog maar 1 ding, lekker rijden en op de maat van de muziek het knopje van je voordempers bedienen;-)
Succes!
31 jul 2013 23:17
Gaat helaas niet lukken 964 , Systeem werkt niet als je gaat rijden
Gr.
11 aug 2013 17:48
Wij hebben de 996 gt3 bij Patrick Snel laten doen ook echt top.
Uitwegen, uitlijnen, camber bijstellen en rijhoogte aanpassen kwam terug als hele andere Gt3.
29 okt 2013 11:10
Erwin C2 schreef:+1 Daar heb ik mijn Porsche 993 laten verlagen en uitlijnen....vakmensen hoor
Lees hier dat jij dit bij Beek hebt laten doen Erwin. Wil ook de uilijning laten controleren bij de mijne en heb gebeld naar Beek, en ze vertelden mij dat ze geen 993's doen. Hadden geen speciaal gereedschap voor de achteras.
Verder zoeken dan maar naar een goed adresje. Steenwijk is 550km rijden voor mij helaas
29 okt 2013 20:20
ATanis schreef:Verder zoeken dan maar naar een goed adresje. Steenwijk is 550km rijden voor mij helaas
Jammer dat je zover weg woont. Joost doet het namelijk wel heel erg goed heb ik zelf ervaren.
29 okt 2013 20:44
ATanis schreef: Steenwijk is 550km rijden voor mij helaas
Heen en weer
.. en daarmee een mooi ritje terug om de nieuwe afstelling te ervaren
Overigens zou ik 'm ook even op de weegschalen laten zetten - alvorens men begint met uitlijnen ...
Dichterbij voor jou zou bijv. Rennsport in Breda zijn - weet alleen niet hoe kundig zij zijn met de 993
29 okt 2013 23:14
Tnx, zal eens vragen bij Rennsport.
Uitwegen wilde ik ook zeker laten controleren, voor het laatst in 2005 gedaan dus dat mag wel weer.
Anders idd een ritje naar Renntech, las hier ergens dat jij daar ook je dempers hebt laten doen? Tevreden over?
29 okt 2013 23:31
ATanis schreef:Anders idd een ritje naar Renntech, las hier ergens dat jij daar ook je dempers hebt laten doen? Tevreden over?
Nee - ik heb daar eerder de 4S rondom 1 Cm hoger laten zetten, uit laten wegen en uit laten lijnen .. maar geen nieuwe dempers gemonteerd, wat ik achteraf beter wel meteen had kunnen laten doen
Inmiddels zo'n 5 jaar verder - gaat de boel binnenkort toch weer los voor nieuw dempers (rondom)
- staat tenslotte toch al bij de Specialist voor een nieuwe koppeling. Ookal had ik de rijhoogte niet laten veranderen - uitlijnen was toen zeker noodzaak - rijgedrag was niet om over naar huis te schrijven
30 okt 2013 0:15
Ok bedankt voor de tips
Over de uitlaatdempers lees je ook allerlei verhalen. De mijne zijn al eens opengeslepen, klinkt ook niet super. In de US hebben ze bijna allemaal Fister dempers, stg II of III. Kan ook vragen of de vorige eigenaar een setje voor me opstuurt.
30 okt 2013 9:16
ATanis schreef:las hier ergens dat jij daar ook je dempers hebt laten doen? Tevreden over?
Olaf schreef:Nee - ik heb daar eerder de 4S rondom 1 Cm hoger laten zetten, uit laten wegen en uit laten lijnen .. maar geen nieuwe dempers gemonteerd, wat ik achteraf beter wel meteen had kunnen laten doen.
ATanis schreef:Ok bedankt voor de tips
Over de uitlaatdempers lees je ook allerlei verhalen.
Hahaha, over spraakverwarring gesproken...
31 okt 2013 11:13
Ja zie het nu ook
Ik had ook een vraag over uitlaat dempers en heb hier gelezen dat jij deze aanpast voor wat meer geluid.
Ik bel je binnenkort wel eens
31 okt 2013 16:58
Ow ... UITLAAT-dempers ...
Die heb ik inderdaad (al meerdere malen) vervangen - maar de huidige, door Renntech gemodificeerde, houden het inderdaad al een tijdje vol
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.