Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
01 aug 2013 11:04
Paar weken terug weekendje in vaals geweest met de 986 en ondanks dat de auto alles perfect deed viel me op dat de auto bij 180 km/u wat vreemd slingerde . Zeg maar zijwaartse bewegingen . Maar onder de 180 gebleven .
Ik heb een waardeloos merk banden er onder maar wel met hoge snelheid indicatie , genoeg profiel en versterkte wangen . De volgende banden worden n codering alleen deze zaten er op .
Vreemd vindt ik dat ik met allerlei auto's heb gereden en vaker boven de tweehonderd ben geweest in duitsland alleen dit voelde erg onbetrouwbaar aan , zeg maar rustig eng .
Ligt dit nou puur aan d banden ?
Zijn brede sloffen 215 achter 18 inch .
Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft wat dit zou kunnen zijn , volgens de specialist waar ik hem in onderhoud heb is het een bandenkwestie .
Volgend weekend weer naar Spa voor motorraces en dan ga ik weer de Duitse autobahn knallen uiteraard
01 aug 2013 11:06
Misschien heb je wel een beetje speling op stuurkogels....
01 aug 2013 11:15
Ok zou kunnen , merk het alleen niet bij 170 bijvoorbeeld en de specialist heeft voor de APK dat soort zaken allemaalmge ontroerd
01 aug 2013 11:16
Boxsters zijn erg gevoelig voor uitlijning en verdere afstelling van het onderstel. Ik denk dat je het daar eerder moet zoeken dan in de banden. Maar het kan natuurlijk altijd. Ook kan een te hoge bandenspanning een springerig effect geven met links-rechts bewegingen bij oneffenheden in de weg.
01 aug 2013 11:21
Pinin39 schreef:Zijn brede sloffen 215 achter 18 inch .
Ik denk dat je je vergist want deze maat is veel te smal.
01 aug 2013 12:57
Schokdempers op, of aan hun eind......
01 aug 2013 13:21
Een Boxster is niet zweverig bij 180 KM/uur. Goede banden, uitlijnen, vering, draagarmen + stabilisatiestang na laten kijken en goed laten afstellen.
01 aug 2013 15:21
Ik heb ook zoiets gehad. Het bleek uiteindelijk een rubber dat uitgedroogd was. Maar ja welk rubber ook al weer ?
01 aug 2013 15:33
Franz schreef:Pinin39 schreef:Zijn brede sloffen 215 achter 18 inch .
Ik denk dat je je vergist want deze maat is veel te smal.
Volgens mij heeft hij er 285 erop zitten en voor 225.
Heb hem laatst bekeken op Assen. T T trainings dag
01 aug 2013 16:13
Lees hier meer over de rubbers.
viewtopic.php?f=5&t=38516
01 aug 2013 16:43
Herkenbaar gedrag, mijn 996 had dit ook, is opgelost toen de draagarmen rondom zijn vervangen.
Bovendien....je mag helemaal niet zo hard rijden joh
01 aug 2013 17:05
jan911sc schreef:Franz schreef:Pinin39 schreef:Zijn brede sloffen 215 achter 18 inch .
Ik denk dat je je vergist want deze maat is veel te smal.
Volgens mij heeft hij er 285 erop zitten en voor 225.
Heb hem laatst bekeken op Assen. T T trainings dag
Moet niet gekker worden maar net even foto gekeken en ja dat zijn de maten ..... Ben op vakantie vandaar
01 aug 2013 17:07
Dat van die rubbers zou iets kunnen zijn inderdaad
Hij bonkt niet op klinkers dat dan weer niet
Ooit een jeep gehad en die deed dat wel
01 aug 2013 17:53
barolo schreef:Een Boxster is niet zweverig bij 180 KM/uur. Goede banden, uitlijnen, vering, draagarmen + stabilisatiestang na laten kijken en goed laten afstellen.
Plus 1! Snaarstrak rijden ze, bij mij verschilde het wel veel toen ik nieuwe draagarmen had laten plaatsen!
01 aug 2013 18:13
Ok binnenkort maar even naar de specialist dan !
02 aug 2013 20:05
Heb dit ook wel eens gehad, was het gewoon een sterke zijwind....en die viel ook af en toe weg met beschutting langs de weg
14 aug 2013 9:50
Afgelopen weekend richting Spa Francochamps gereden en op de heenweg regelmatig boven de 200 gereden geen enkel probleem !
op de terugweg bij hetzelfde stuk waar ik de vorige keer die vreemde beweging had ook de 200 aangetikt maar snel weer terug
naar 170 .. het zat dus op één of andere manier in het asfalt .
Tja als je niet vaak die snelheden rijdt en je doet dat net op een slecht stuk ga je twijfelen aan je bolide .... de twijfel is weg
de ondergrond was niet porschewaardig
Ik ben weer helemaal blij !
14 aug 2013 10:30
Hahaha de weg was niet Porsche waardig, dat is een goeie
Als een Boxster zijdelingse bewegingen maakt op hoge snelheden, heb je 9 van de 10 keer of een slechte uitlijning of draagarmrubbers met ruimte. Een Boxster moet ook op hoge snelheden op een wat minder strakke weg strak sturen en koersvast zijn. Je moet dan niet bang hoeven zijn dat je achterkant uitbreekt. Het is een Porsche geen Lada
14 aug 2013 10:48
Ja dat is ook zo , alleen ik denk dat de combinatie van de "hakie wakkie" banden en een slecht wegdek het probleem zijn.
Voor de winter komen er N gekeurde banden onder aangezien deze niet al te best meer zijn en een waardeloos merk .
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.