Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 apr 2005 15:58
met het lanmgzaam aan 'upgraden' van mn T uit 73 kom ik ook op het hoofdstuk spoorverbreders.
doen of niet doen? ervaring etc. hoeveel mm?
thanks!
14 apr 2005 12:39
wavvoor maat velgen heb je er nu onder zitten?
16 apr 2005 16:11
Je moet eerst goed meten dat het center van je nieuwe band uitkomt met het center van je oude band. Als je echter te ver naar buiten gaat dan belast je de rollagers te hard en dan zullen deze zeer snel de geest geven.
Luc
17 apr 2005 1:11
Luc heeft wel een punt, maar dat zal in jou geval (en meeste andere) echter geen probleem opleveren
Porsche veranderd nl. zelf ook de spoorbreedte als er bredere velgen worden gemonteerd
Vergelijk de 5.5, 6, 7 en 8J velgen van porsche maar eens dan zie je dat ze allemaal ALLEEN breder naar buiten worden (de diepte naar binnen blijft het zelfde)
de wiellagers gaan pas problemen opleveren bij extreem brede velgen die ver naar buiten gemonteerd zitten
waar je je eerder zorgen om moet maken is dat de boel niet gaat aanlopen in je (smalle) achterschermpjes
bij een vroege 911 (of 912) kan je niet zo gek veel verder meer naar buiten (even uit m'n hoofd is 6J het breedste wat er onder past)
17 apr 2005 10:21
Mijn eerste 911 was er een uit 1976 met standaard ATS velgen en standaard banden (je weet wel van die hoge 185-70-15) en hij stuurde voortreffelijk.
Maar natuurlijk er moesten bredere velgen op met de z.g. platte banden en het stond prachtig en oja verlagen het spul.
Nou ik kan je vertellen op de standaard banden en velgen reed hij gewoon het beste.
Maar ja je was jong (in 1984) en je wilde wat en weet nu wel beter en houd de fabrieksafstelling aan.
17 apr 2005 12:37
Maar natuurlijk er moesten bredere velgen op met de z.g. platte banden en het stond prachtig en oja verlagen het spul.
Nou ik kan je vertellen op de standaard banden en velgen reed hij gewoon het beste.
't is effe zoeken, maar dan zet je toch lekker een setje 14" wielen onder je 993
18 apr 2005 10:44
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is hou je aan de fabrieksopgave of afstelling.
Bij de 993 S2 ziet de ophanging er wel iets anders uit als toendertijd.
Volgens mij zit er aan de achterzijde nu 285-18-35 onder en de auto stuurt geweldig goed.
19 aug 2005 12:35
ben er nog niet uit. als ik alleen achter spporverbreders erop zet (niet te groot) en dezelfde velgen erop. dan ziet de wielkast er alleen een stukkie gevulder uit (wel mooi) ?
19 aug 2005 13:21
Jeroen914 schreef:'t is effe zoeken, maar dan zet je toch lekker een setje 14" wielen onder je 993
..... dat valt wel mee hoor
Olaf
-14"fuchs-