Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Handrem porsche 964

25 sep 2013 18:00

Ik merkte vandaag, dat mijn handrem (964) eerst goed werkt op het laatste (6e) klikje. In een aankoopgids voor de Porsche 964 las ik:
Handremmechanisme

Als de handrem twee klikken is aangetrokken dient de handrem in werking te treden. Moet de hendel volledig uitgetrokken worden om enige werking te verkrijgen dan hoeft in het minst erge geval alleen de kabel worden afgesteld. Het kan echter ook zo zijn dat de handremschoenen moeten worden afgesteld of vervangen of dat de kabel uitgerekt is en aan vervanging toe is.

Iemand enige toelichting?

Re: Handrem porsche 964

25 sep 2013 18:15

Mijn handrem moet ik echt heel hard aantrekken ...
Normaal aantrekken werkt niet voldoende remmende om normaal een hellingproefje uit te voeren :drive:
Of het proefje moet zijn om te zien of de auto blijft staan, dan is de proef wel gelukt maar blijft de auto niet staan :popcorn:

25 sep 2013 20:05

Bij mij waren de handrem schoenen helemaal op, had zelfde euvel. Nu bij 2 tot 3 kliks op de rem.

27 sep 2013 7:54

Ga ik er toch eens naar laten kijken ... :thumleft:

27 sep 2013 8:08

jan-1 schreef:
Handremmechanisme

Als de handrem twee klikken is aangetrokken dient de handrem in werking te treden. Moet de hendel volledig uitgetrokken worden om enige werking te verkrijgen dan hoeft in het minst erge geval alleen de kabel worden afgesteld. Het kan echter ook zo zijn dat de handremschoenen moeten worden afgesteld of vervangen of dat de kabel uitgerekt is en aan vervanging toe is.

Iemand enige toelichting?

Wat voor toelichting had je willen hebben dan?

27 sep 2013 8:39

Handrem :?: :shock:

Die gebruik je toch alleen om de bocht mee om te gaan :?: :cheesy:

... en dan zullen de handremschoenen wel versleten zijn :wink:

27 sep 2013 23:28

Ff beginnen met de kabel te stellen :idea: , zit onder het middenconsole tussen de voorstoelen.

28 sep 2013 2:33

Olaf schreef:Handrem :?: :shock:

Die gebruik je toch alleen om de bocht mee om te gaan :?: :cheesy:

... en dan zullen de handremschoenen wel versleten zijn :wink:

Pfff ik doe alleen powerdrift handrem
Is voor amateurs :-)
Plaats een reactie