Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 nov 2013 19:15
Wie heeft er ervaring met het volgende fenomeen:
Als de motor en bak koud zijn dan schakelt de bak zoals het moet. Als de hele handel lekker warm is dan schakelt de bak moeilijk in de "1 " en de achteruit. Het lijkt alsof je een weerstand moet overbruggen. Alleen met "geweld" is de bak dan te bedienen.
26 nov 2013 19:20
Drukgroep lek met gevolg te weinig olie en dan stroef schakelen.
26 nov 2013 19:27
renetrzes schreef:Drukgroep lek cratch:
Kan ik ff niet volgen
, of de ontkoppelingscilinder
26 nov 2013 19:52
Ik zou eens beginnen met de versnellingsbakolie te vernieuwen en ook meteen de remvloeistof vernieuwen. Dan natuurlijk meteen op de hulp cilinder van de versnellingsbak de boel doorspoelen en goed ontluchten indien nodig.
Als je dan toch onder de auto ligt meteen het schakelmechanisme controleren op speling.
Metname het vervangen van de bak olie kan soms wonderen verrichten, echter een versleten versnellingsbak wordt er niet beter van...
28 nov 2013 21:23
Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt.
28 nov 2013 21:45
Bij mij schakelt de bak juist moeilijker bij koude motor, daarna wordt het beter. Ik denk dat je het in de gever- of nemercilinder van de koppeling moet zoeken, drukverlies bij hete (=dunnere) olie.
28 nov 2013 21:48
Moeilijk(er) schakelen bij warme bak ... ik zeg: olie
28 nov 2013 21:51
bjft schreef:Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt.
De ontkoppelingscilinder werkt niet goed, druk neemt af met meer gebruik en temperatuur
De kopp. plaat blijft wat hangen/plakken
Beetje verse olie in de bak, misschien met toevoeging
28 nov 2013 21:51
bjft schreef:Bij alle aangedragen mogelijkheden blijf ik de vraag stellen: Waarom schakelt de bak steeds moeilijker, naarmate de temperatuur van het mechaniek toeneemt.
Wellicht wordt de boel wel te warm... en dan loopt alles buiten de bedrijfstoleranties....
Dus inderdaad eerste optie die ik kan bedenken.... olie....
28 nov 2013 22:11
Lijkt mij koppelings probleem (synchro).
Check ff bij de specialist?
28 nov 2013 22:53
Dank voor alle reacties. We gaan met al deze opties een specialist raadplegen. Ik zal, wanneer "reparatie" heeft plaatsgevonden nog laten weten wat het euvel was.
30 nov 2013 10:47
Sinds wanneer heb jij een 964?
01 dec 2013 23:15
Nee nee. Een kennis van mij heeft er eentje (origineel) in oranje-witte oorlogskleuren met zo'n startnummer op de kofferdeksel en dan gaat mijn rikketik nog steeds iets uit de pas lopen......En die 964 heeft dit euvel.
En waarom dan niet even het PF voor hem geraadpleegd. Daar zit veel kennis. Vandaar dusz.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.