Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
05 jan 2014 15:29
Afgelopen week de gaatjes in de remmen van mijn 996 turbo uitgeboord waarbij ik tot de ontdekking kwam dat de keerring links voor in het differentieel licht olie zweet.
Aangezien ik de auto droog wil houden ben ik van plan om de keerringen te vervangen, lijkt er op dat het demonteren van de aandrijfas aan een zijde volstaat om vervolgens de as uit het differentieel te trekken om zo de ring te vervangen. Iemand ervaring en/of tips?
06 jan 2014 19:33
Dat probleem heb ik met een 996 Carrera 4. De keerringen voor 'zweten' al langer, maar lekken niet echt. Afgelopen zomer lagen er een paar oliedruppels op de garagevloer en die waren gelukkig niet afkomstig van een lekke krukaskeerring, maar van de keerring van de aandrijfas links. Ook de keerring rechts dicht niet meer volledig af.
Is vervanging van die keerringen door een beetje een handige sleutelaar zelf te doen of is dit een klus voor de dealer/specialist?
06 jan 2014 20:59
Ik verwacht dat het voor de handige Harry's goed te doen is, ik zoek hier enkel naar bevestiging/tips voordat ik aan de klus begin...... Kan nooit zo zijn dat wij de enige twee zijn toch
06 jan 2014 22:42
Volgens mij is het prima te doen, ik heb persoonlijk alleen ervaringen met audi's, maar dat is het zelfde systeem volgens mij.
Aandrijf as bout / moer los maken (nadat je de wielen enzo er af hebt gehaald natuurlijk), dan de boutjes van de homokineet op de flens van het diff losmaken. daarin zit dan een enkele inbus (of torx, weet niet meer precies), en dan kan je de flens eruit trekken, dan nieuwe keer-ringen erin, en weer terug bouwen.
07 jan 2014 21:26
Tnx, volgens mij zit dat ook zo bij de 996'en. Zo te merken niet een heel veel voorkomende klacht.......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.