Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
10 jan 2014 14:04
Mijn Porsche Cayenne (2008) is toe aan nieuwe remschijven en -blokken (voor en achter). De Porsche-dealer komt met een prijsopgaaf van 3.000€ (ex. btw). Op internet ben je voor schijven en blokken (van Brembo, high carbon) een kleine 700€ (incl. btw) kwijt. Nu komt daar natuurlijk wat klein materiaal bij, maar ik vind 2.000€ wel wat overdreven voor de arbeid. Wat is jullie mening? Ideeën/tips?
10 jan 2014 14:18
weet niet waar je vandaan komt, maar ik zou eens even met een specialist bellen. Blokken schijven is overigens iets dat iedereen volgens mij kan vervangen... Hoef je niet speciaal voor bij een OPC te zijn.
10 jan 2014 14:48
In Gelderland, ken je een specialist die ook het onderhoud voor een Cayenne wil/kan doen?
Kwam die Brembo's tegen op internet. Wat zijn de originele remmen van een Cayenne? Beter laten vervangen door die Brembo's?
10 jan 2014 15:10
Gelderland is nog best groot
Welk deel van Gelderland zit je zelf?
Zelf heb ik de 911 bij Fred Huisman in Lieren in onderhoud. In Apeldoorn vind je ook Van den Berg
verder zou je ook de
zoekfunctie kunnen gebruiken.
10 jan 2014 15:45
William Koen van Koen Exclusief in Heteren. Wil dat volgens mij zomaar best doen. Porsche specialist.
http://koenexclusief.nl/
10 jan 2014 17:00
Cayenne is precies hetzelfde als een Q7, en daar heb ik het zelf gedaan, thuis voor de deur, stelt geen ene moer voor, mits je de pennen uit de klauwen kan krijgen.... dat was ff doorhameren. Er staan ook filmpjes op youtube hoe remmen te vervangen bij een Cayenne (onder 9 min, welliswaar alleen blokken, maar dan heb je de schijf er ook zo af).
http://www.youtube.com/watch?v=lOx4wnkLEy0en disc vervanging bij een Touareg, is ook hetzelfde (zo speciaal is een Porsche niet hoor!)
http://www.youtube.com/watch?v=AmZ1hIjpYQk3000 ex btw?? dad 3600 euro, dan wil wel eens weten waar dat hem in zit...
die 700 euro is geen OEM, dat zal een stukje duurder zijn, want dat is maar 175 per kant voor blokken en schijf....
Laatst bijgewerkt door
Marcel op 10 jan 2014 17:12, in totaal 1 keer bewerkt.
10 jan 2014 17:08
Marcel schreef:3000 ex btw?? dad 3600 euro, dan wil wel eens weten waar dat hem in zit...
Die kerel die dat aanbiedt hoopt dat het hem zit in de naiviteit van de Cayenne eigenaar....
10 jan 2014 17:39
Bedankt voor jullie reacties!
Ja, zie voor de schijven:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... /remschijfEn voor de blokken:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... rembloksetDan kom je op 700-900€ (afhankelijk van het merk).
3000€ was ik niet bereid te betalen, maar wat is dan een redelijke prijs voor montage en materiaal (schijven en blokken rondom)?
10 jan 2014 17:45
1 uur per wiel x uur tarief, zie filmpje daar doen ze alles in 27 minuten...Ik zou ze eens vragen die 3600 euro uit te leggen.... Mijn Audi garage rekent ook 1 uur per wiel, en "gratis" als ik bij hun de spullen (OEM) bestel....
Laatst bijgewerkt door
Marcel op 10 jan 2014 17:48, in totaal 2 keer bewerkt.
10 jan 2014 17:47
Denk even na hoelang je er zelf over hebt gedaan.... delen door 2..... maal een uurtarief van € 100,-......
10 jan 2014 18:07
Ik wilde al zeggen, ik weet niet hoe handig je bent, maar dit is inderdaad een klusje voor een zaterdagmiddag buiten op de stoep
gewoon 2300€ in de zak houden en handjes vuil maken zou ik zeggen!
10 jan 2014 18:08
Ik doe het voor de helft, kom ik ook nog naar je toe
10 jan 2014 18:42
Oem matriaal gaat al richting 1500 euro en dan nog klein materiaal
10 jan 2014 19:48
957 driver schreef:In Gelderland, ken je een specialist die ook het onderhoud voor een Cayenne wil/kan doen?
Mocht je het zelf niet willen/kunnen doen, dan kan ik je Schmidt in Oss aanraden. Frank rijdt zelf een Cayenne turbo.
10 jan 2014 21:11
Peter schreef:Oem matriaal gaat al richting 1500 euro en dan nog klein materiaal
Een stel Brembo-remmen lijkt me toch ook een goed alternatief? Da's 900€. Ik ben wel handig en durf best wel wat zelf, maar gek genoeg heb ik een beter gevoel als ik de remmen door een garage laat vervangen. Toch een beetje vervelend als je bij de eerste bocht vol gas eruit vliegt...
Bedankt voor de tips!
10 jan 2014 21:29
De shijven is echt niet moeilijk om te vervangen, maar ik zou je wel aanraden de onderdelen bij Porsche te halen. Niet alle schijven zijn even goed en uit ervaring weet ik dat de "Hats" van andere merken (Niet Porsche OEM) snel gaat roesten. Ook loop je de risico dat de schijven krom kunt trekken.
Als de shijven van de Touareg/Q7 gelijk zijn, zou ik ze bij VW halen i.v.m. prijs maar mijn gevoel is dat ze niet gelijk zullen zijn i.v.m. de hogere snelheden die de Cayenne halen.
11 jan 2014 14:11
Ik weet niet of dit ook voor Cayenne geldt, maar op de Cayman zitten ook elektronische slijtage indicatoren op de remblokken, is dat ook makkelijk te vervangen? Gewoon stekkertje los/vast of heb je dan nog even de uitleescomputer nodig?
11 jan 2014 14:45
Interresant stuk tekst, weer iets geleerd
De enige keer dat ik ooit vibratie had met remmen was toen ik niet originele schijven had, dus vandaar mijn voorkeur voor origineel Porsche.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.