Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
23 feb 2014 23:44
ik had m'n wagen 2 mnd geschorst maar tijdens het rijden gisteren voelde ik toch onbalans in de banden
waarschijnlijk door het stilstaan( wel verplaatst in deze schorsperiode)
wat kan ik doen om deze platte kanten er uit te halen
hard op pompon tot one 4.0 4.2 bar of te gaan rjiden met ten the late banden spanning?
23 feb 2014 23:51
Gewoon rijden
, normaliseert vanzelf. Wel bandenspanning checken en evt bijpompen.
Banden op 3+ bar zetten is zinvol voordat je 'm lange tijd wegzet, of auto op bokken/ komstukken evt.
23 feb 2014 23:53
Ja dit doen we de volgende keer anders
24 feb 2014 0:05
je kan vd rubber oprij platen kopen waardoor dat niet gebeurt , is en keer hier behandelddt onderwerp !
.
24 feb 2014 10:06
Inderdaad ... of op hoogpolig tapijt of as-steunen zetten
Inderdaad - gewoon (gaan) rijden - en als je vind dat dat te lang duurt - even met een lagere bandenspanning gaan rijden en dan weer naar de normale druk oppompen ...
Het beste is natuurlijk om gewoon je banden op te roken voordat je de 911 weg zet --- en dan fris rubber er onder als je 'm weer van stal haalt
24 feb 2014 10:19
Ga van de week langs de 993, staat alweer 3 maanden stil
Hij krijgt een andere stalling en zal gelijk een stukje gaan rijden
Is dat niet een hoop gedoe schorsen voor 2 maanden?
24 feb 2014 10:26
Dat kan On-Line, Hans
DiGiD
Maar je zou je inderdaad af kunnen vragen of het loont ...
24 feb 2014 10:41
Schorsen voor minimaal 3 maanden. Oudere auto's hebben een gunstiger tarief,alles staat op de site van de RDW.
24 feb 2014 10:49
molen934 schreef:Ga van de week langs de 993, staat alweer 3 maanden stil
Dan kun je beter de 993 verkopen, aan mij ofzo!?
Stilstand = achteruitgang...
24 feb 2014 11:05
Olaf schreef:Dat kan On-Line, Hans
DiGiD
Maar je zou je inderdaad af kunnen vragen of het loont ...
Kost iets van 25 euro voor oudere auto's. Mijn 964 heb ik dan in halve maand terug verdient. Staat al weer stil sinds half oktober. Tijd om uit schorsing te halen.
24 feb 2014 11:29
drknauf schreef:je kan vd rubber oprij platen kopen waardoor dat niet gebeurt , is en keer hier behandelddt onderwerp !
Heb even zitten kijken, maar wat is de officiële benaming van deze rubberen oprij platen? Kan ze niet zo snel vinden...
24 feb 2014 11:33
Pw250 schreef:molen934 schreef:Ga van de week langs de 993, staat alweer 3 maanden stil
Dan kun je beter de 993 verkopen, aan mij ofzo!?
Stilstand = achteruitgang...
Nee hoor, stilstand = geen kosten = wel waardestijging = vooruitgang
24 feb 2014 11:47
Marc' Oh Oh... schreef:drknauf schreef:je kan vd rubber oprij platen kopen waardoor dat niet gebeurt , is en keer hier behandelddt onderwerp !
Heb even zitten kijken, maar wat is de officiële benaming van deze rubberen oprij platen? Kan ze niet zo snel vinden...
Ook beniwuwd
24 feb 2014 12:12
Heb ik niet direct een antwoord op, maar moest wel enorm lachen toen ik dit net vond...
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=37410
24 feb 2014 12:18
doctor porsche schreef:Marc' Oh Oh... schreef:drknauf schreef:je kan vd rubber oprij platen kopen waardoor dat niet gebeurt , is en keer hier behandelddt onderwerp !
Ook beniwuwd
Zie topic "porsche in winterslaap". Gebruik zelf rubber tegel van de bouwmarkt, iets van 6 € per stuk.
24 feb 2014 14:12
je ziet soms op een stand van een static car show van die schalen onder de 4 banden zitten van zo'n 4cm hoog.
heeft dit puur publicitaire doeleinden (meestal een bandenmerk), of voorkomt dit alleen het wegduwen van de auto als een bezoeker bijv de handrem uit zet,
of helpt dit ook bij het voorkomen van een plat vlak aan de banden omdat je daarmee het loopvlak 3x vergroot ?
ik kan zo dadelijk geen foto vinden van die dingen maar ik hoop dat jullie begrijpen waarover ik het hier heb?
24 feb 2014 14:18
Daarom mag Mike (knauf) zijn vriendin nooit op haar buik slapen
24 feb 2014 14:34
gewoon 1 keer per week/1 keer per 2 weken 10 centimeter vooruit of achteruit zetten en hem ff starten en warm laten worden (zo goed als dat kan). Dan weet je zeker dat hij het na de winterstop weer doet en geen vierkante banden heeft.
24 feb 2014 15:02
Beetje verplaatsen zo nu en dan is prima voor de banden, maar stationair (=onbelast) warm laten lopen niet noodzakelijk beter voor je auto.
24 feb 2014 15:03
Rubberen tegel, mooi dat dat ook werkt.
Ben nog steeds benieuwd hoe die "schalen" heten van de autoshows. Heb ze een keer bij een klant van mij gezien maar nog nooit in de winkel of te koop via internet.
O ja, starten tijdens winterslaap? Even zoekfunctie gebruiken op forum...
24 feb 2014 15:04
Elke 2 weken starten is veel slechter dan na 3mnd starten en rijden, hij slaat echt wel aan hoor.
Dat steeds stationair warmdraaien is niet goed.
Maakte afgelopen zaterdag mijn gele 928 "wakker" na 2mnd slapen en startte onmiddellijk, geen enkel verschil met als ik een dag eerder gereden zou hebben.
24 feb 2014 15:10
Justin schreef:gewoon 1 keer per week/1 keer per 2 weken ff starten en warm laten worden (zo goed als dat kan).
Dat is iets wat ik nu juist niet zou doen ...
of laat je 'm draaien totdat de thermostaat in de rechterwielkast achter open gaat en de fan voor in het rechterscherm gaat draaien
24 feb 2014 15:27
Marc' Oh Oh... schreef:Ben nog steeds benieuwd hoe die "schalen" heten van de autoshows. Heb ze een keer bij een klant van mij gezien maar nog nooit in de winkel of te koop via internet.
Deze misschien;
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=tyre-savers---set-van-2-stuks&action=article&group_id=10000066&aid=2663&lang=NLVan de site;
Handige Tyre-savers, gemaakt van slagvast ABS kunsstof. Deze Tyre-savers verlengen de levensduur van uw banden en voorkomen platte kanten. Dit zonder uw auto op te krikken, u rijdt de auto er eenvoudig op.
Ideaal voor langdurige stalling van auto`s, aanhangwagens, caravens en campers. Ook handig als aanslag in een kleinere garage, schroef een set vast op de grond en u weet precies dat u de auto op de juiste plaats parkeert.
De Tyre-savers worden verkocht per 2 stuks.
Afmetingen:
Breedte 20cm.
Lengte 44cm.
Hoogte 4cm.
24 feb 2014 16:15
Mooi product!
Helaas in zwart ipv geel
24 feb 2014 16:16
Top! Dat zijn ze. Daar ga ik er eens 4 van bestellen.
Altijd handig voor komende winter