Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

968 cs onderstel

24 feb 2014 0:32

Ik vraag me af of een 968 CS onderstel (geen m030) anders is dan een regulier 968 onderstel. Als het goed zijn de veren 2 cm korter maar worden er ook andere schokbrekers gebruikt?

Re: 968 cs onderstel

24 feb 2014 13:00

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... nsion.html

1) 968 CS / 968 Lux without M030 :
a) Springs
- Stiffness : 28 N/mm, constant
- Length : CS 324 mm / Lux 348 mm
- Diameter : 106 mm
- Wire diameter : 11.6 mm
- Color code : CS blue dots / Lux beige dots
b) Torsion bars
- Diameter : 25.5 mm
c) Sway bars :
- Diameter : 26.8 mm front / 16 mm rear

2) 968 CS / 968 Lux with M030 :
a) Springs
- Stiffness : 28 N/mm, variable
- Length : 329 mm
- Diameter : 124 to 110 mm (variable)
- Wire diameter : 11.7 to 12.2 mm (variable)
- Color code : white and yellow dots
b) Torsion bars
- Diameter : 25.5 mm
c) Sway bars :
- Diameter : front 30 mm / rear 19 mm (manual) or 18 mm (tiptronic, Lux only) adjustable

I'm just quoting my own Suspension summary.

To sum it up, the CS standard suspension is merely a Lux standard suspension with shorter springs and set lowered at the rear from the factory.
A CS with M030 will have the exact same suspension specs as a Lux with M030.

Re: 968 cs onderstel

24 feb 2014 23:28

Thanx! Had het kunnen weten dat jij hier wel een antwoord op had

Re: 968 cs onderstel

24 feb 2014 23:56

Er bestaan dus 968 C S(port) zonder sportonderstel? Asjemenou :bang:
Of eigenlijk is het gewone CS onderstel al voldoende uitgerust voor snelle bochtenwerk?

Re: 968 cs onderstel

25 feb 2014 12:45

Ik had op geen enkel moment het gevoel dat ik iets te kort kwam bij mijn blauwe CS (standaard CS onderstel).
Zwaartepunt wordt 2 cm verlaagd, wat sowieso een andere dynamiek geeft, niet?
Voor de volledigheid ik heb de wagen 'normaal' gebruikt.

Tijdens de 'speeltijd' werd de zwarte ingezet :cheers:

De M030 ophanging past volgens mij wel bij de sper (M220), maar of het echt nodig is, hangt af persoonlijke voorkeur & gebruik
Maar ja, dan zou de remmen-upgrade ook best volgen, denk ik :idea:

Re: 968 cs onderstel

25 feb 2014 13:27

Een 968 CS met M030 heeft altijd een sper (M220). Bij de 968 Coupe is dat niet zo, daarbij was het sper een aparte optie.

Re: 968 cs onderstel

04 maart 2014 1:00

Nu ik toch bezig ben met het onderstel kwam ik het volgende tooltje tegen http://www.porformance.nl/product.php?id=330&cat=39

Iemand enig idee waarom dit handig is in het gebruik om de afstelling van de torsie armen te doen. Beetje hulp voor de verlaging kan ik wel gebruiken.

Re: 968 cs onderstel

04 maart 2014 23:36

Hoi Lucien,

de afstelling luistert zo nauw, ik zou bij Harry van RFF te Aalsmeer te rade gaan. Hij heeft ongetwijfeld het benodigde gereedschap, en mijn ervaring is dat je prima een prijs kunt afspreken. Verrassingen achteraf zijn altijd mogelijk, maar dan word je ff gebeld :salut:

Is die 968 nu al uit de winterslaap? :shock: :popcorn:

Re: 968 cs onderstel

05 maart 2014 9:00

Hee Tom. Nee nog niet uit winterslaap maar wel het eea op orde gemaakt. Verwacht deze week een cs onderstel. Eind van de maand haal ik de 968 weer van stal. Staan weer een aantal meetings op het programma.

Re: 968 cs onderstel

28 maart 2014 14:42

Originele hoogte:
Afbeelding

CS (niet M030) onderstel:

Afbeelding
Plaats een reactie