Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 maart 2014 16:50
Ik ben dus echt niet tevreden met m'n remmen en zoek naar mogelijkheden om deze een serieuze upgrade te geven. Heb al nieuwe remschijven, leidingen blokken en vloeistof geprobeerd maar helaas.. Onderbemeten imho.
Nu kwam ik dit tegen;
http://www.design911.co.uk/fu/prod12637 ... rsche-964/Relatief goedkoop al is het dan zonder de door mij benodigde adapters maar die zijn al onderweg via lindsey racing.
Maar het merk Dansk waar deze klauwen van zijn zegt me niks en remmen is wel belangrijk voor mijn speeltje.
Originele big reds kosten ca 1100€ meer in een set.
Iemand die ervaring heeft met deze setup?
Bij rff kreeg ik deze als upgrade aangeboden en ook bij vd gugten had men het over de replica big reds.
Ben dus benieuwd naar ervaringsdeskundigen
19 maart 2014 17:45
Zijn dat niet gewoon Brembo's?
19 maart 2014 17:51
Nee helaas
Dansk is het merk.
19 maart 2014 18:02
Dansk is een merknaam van een hele grote speler in de onderdelen-handel. Vooral bekend om de Porsche uitlaten. De Big reds die ze aanbieden worden vrijwel zeker niet door henzelf gemaakt ( chinese tekens op de bulkdoos...). Deze "replica" big reds worden namelijk ook aangeboden onder andere namen. Je ziet zo vooral in de VW/Audi Scene.
Als je de Brembo's ernaast legt zie je verschil in afwerking en vorm, of ze minder presteren kan ik niet zeggen.
21 maart 2014 1:53
Verder niemand dus ervaring hiermee?
21 maart 2014 9:29
Even op Rennlist of 911uk.com een postje plaatsen in 964 deel.
Zullen wel antwoorden komen lijkt me.
21 maart 2014 19:06
Als je wat over ebay.de zoekt kun je ze in ieder geval een stukje goedkoper vinden..
21 maart 2014 21:54
Dan zoek ik waarschijnlijk niet goed want alleen maar duurder. Zelfs als losse onderdelen.
21 apr 2014 23:50
Ja die zijn het
22 apr 2014 9:55
Heb vroeger een getunede lotus elan gehad en die auto was ook schrikbarend slecht in het remmen!
Qua prestaties kon ik een porsche makkelijk bijhouden, maar zodra er geremd moest worden...........
Na een zoektocht heb ik toen Wilwood remmen aangeschaft met AP schijven die een grotere diameter hadden.
De platen om de remmen te bevestigen en de harten van de schijven heb ik toe zelf gefreesd en gedraaid.
Na een setje zachte Ferrodo blokken te hebben gemonteerd ging ik mijn eerste ritje maken.
Na een paar keer zachtjes inremmen vond ik het tijd voor de echte test..........afremmen zo snel mogelijk vanaf 120km/u.
Ik zat bijna met mijn hoofd door de voorruit..........man wat een verschil!
Ik zou dus wel wel voor een merk gaan wat remonderdelen betreft, met die chinese muk weet je het maar nooit.
22 apr 2014 14:50
Kan je dan niet beter een gebruikt setje kopen en reviseren, dan zijn ze ook zo goed als nieuw!
23 apr 2014 19:20
Een gebruikt setje is vaak ook duur en dan ben je met revisie erbij nagenoeg hetzelfde kwijt als voor nieuwe klauwen. Zal gewoon even moeten doorbijten denk ik
24 apr 2014 12:08
Even doorsparen maar
21 mei 2014 22:31
Thanks, heb hem gevraagd wat de klauwen voor de vooras moeten kosten.
22 mei 2014 18:32
?????????????? 2 sets voor de achteras?
23 mei 2014 8:48
Op de foto's een set vooras klauwen en een set achteras klauwen. De advertentie is voor de achteras klauwen. Die voor de voorkant wil hij alleen buiten eBay om doen. Mag voor een goede prijs weg en dan buiten eBay om zonder paypal betalen
Ik zoek even verder.
23 mei 2014 20:47
Ik heb van deze verkoper Woensdagavond een set 993 big reds achter remklauwen gekocht, overigens niet gereviseerd want dat doe ik liever zelf.
Betaald via Paypal, was geen probleem, en vandaag in huis (Frankrijk naar Duitsland). Kan vlgs mij niet sneller per post en ik ben ook nog super tevreden over de geleverde spullen! Exact zoals beschreven.