Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 9:31

Zojuist op de Telegraaf : http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... en___.html

Geeft te kennen , zeker bij hoge snelheden. Op banden en remmen nooit bezuinigen is mijn stelling!

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 10:01

Beetje kort door de bocht allemaal. Het ligt er bijvoorbeeld ook maar net aan hoe de banden zijn weggezet.

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 10:02

En daarom is een APK ook goed, en eventueel dat je op bepaalde zaken gewezen wordt. Maar tis en blijft je eigen verantwoordelijkheid of je er iets mee doet.

Van de andere kant is de APK voor motoren voorlopig 'eraf'...pure geldklopperij van van die leiden in Brussel .... :bang:

Ik heb mijn 'zaakjes' voor elkaar, en dat hoeft een andere niet te bepalen vind ik. Maarja, regels hè .... :mrgreen:

En van die Walker ...tja, denk ik: Amerikanen en onderhoud...beetje tegenstrijdig met hun wegwerpmaatschappij, of het is in het extreme getrokken met garage Queens.
Bovendien, al dat racen/stunten op straat komt allemaal daar vandaan dus het verwonderd me niets, shit happens.

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 13:28

Ik denk dat indien je een auto rijdt met een groot potentieel, dat je zeker je banden niet te oud moet laten worden. Dat vind ik al voor mijn 320 pk sterke 911 en zeker voor een Carrera GT.

Ben het er wel mee eens dat het er ook aan ligt, hoe je er mee omgaat. 8 jaar blootgesteld aan Californische zon zonder controle is weer anders dan elk jaar controle op de staat van de band, regelmatige controle op spanning en regelmatig gebruik i.p.v. jarenlang stilstaan.

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 14:15

wrs reed de eigenaar van die Carrera GT praktisch nooit met dat ding, staat ie 360 dagen per jaar in een verwarmde, donkere garage en rijdt ie in totaal 500km op jaarbasis. Ik kan me voorstellen (of het nou slim is of niet) dat de eigenaar dan denkt, ach ik rij er nooit mee en de banden hebben nog geen 4000km gelopen, genoeg profiel dus vervangen is niet nodig

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 14:25

Heb vorig jaar de achterbanden vervangen, zat nog voldoende rubber op maar waren 8 jaar oud....


Denk dat een Kia makkelijk met 15 jaar oude banden kan rijden, Porsche daarentegen :roll: ,

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

29 maart 2014 14:29

eens, zou het zelf ook niet doen

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

07 apr 2014 21:15

Zou met mijn Sorento CRDi met 240 PK ook niet graag met 15 jaar oude banden rijden bij 200 km/h op de Autobahn..
Ook niet met een Kia dus..

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

07 apr 2014 21:31

Een Sorento die 200 haalt, pics or it didn't happen :mrgreen:

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

07 apr 2014 22:31

Porschenovice schreef:Zou met mijn Sorento CRDi met 240 PK ook niet graag met 15 jaar oude banden rijden bij 200 km/h op de Autobahn..

hij reed niet op de Autobahn en z'n banden waren geen 15 jaar oud.. :wink:

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

07 apr 2014 23:24

190 km/h is de fabrieksspec @197PK standaard en na tuning tot 240 PK haalt hij het echt (en snel ook!)
Wel ff autobahn nodig, op de A16 liever niet (geldt ook voor de P)

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

08 apr 2014 13:21

Sorento, met een cw van een olietanker, die zie ik met 40 pk meer echt niet 50 km harder lopen, let wel luchtweerstand neemt kwadratisch to met de snelheid...

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

08 apr 2014 13:51

en back on topic,, want waar rijd je het liefste op... 10 jaar oude Michelins of 3 jaar oude Wanli's...... tis allemaal niet zo zwart-wit.....

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

08 apr 2014 13:57

Kwaliteit van beide banden zijn waarschijnlijk even slecht in dat geval dan :twisted: .
Ik denk niet dat we echt kunnen oordelen over de situatie, want we weten niet hoe erg de banden versleten waren. Banden die jaren buiten gestaan hebben, zullen harder uitgedroogd zijn dan eentje in een verwarmde garage enzo.

Marcel schreef:Sorento, met een cw van een olietanker, die zie ik met 40 pk meer echt niet 50 km harder lopen, let wel luchtweerstand neemt kwadratisch to met de snelheid...

Met 40pk extra haal je echt wel 10km/u harder denk ik :) (190 -> 200, nergens staat er 240km/u :lol: )

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

08 apr 2014 16:45

240km/uur, nee staat er niet, krijg je van als je onderweg in de Underground van london PF zit te lezen en antwoorden...

Re: Leeftijd banden / crash Paul Walker

11 apr 2014 19:28

Nog ff gauwvoff-topic, de olietanker Cw is sinds Peter Schreyer ex Audi het design doet waarachtig verbeterd. Een Q7 loopt toch ook wel 200 niet waar? Minstens zo massaal, zo ook een X5.
Maar inderrdaad, dit is het P forum...
Plaats een reactie