Goedemiddag,
Al weer een tijdje niet meer actief geweest op dit forum, maar nog steeds in het bezit van een 997 Carrera S welke af fabriek voorzien is van een sportonderstel. Het betreft een 997 MKI waarbij de hardheid niet variabel is. Bij een standaard PASM onderstel is dit wel het geval en het sportonderstel van de MKII kent wel twee standen welke volgens mij met de sportstand mee schakelt. In de volksmond wordt het onderstel onder mijn auto ook wel GT-3 onderstel genoemd, waarschijnlijk omdat het net zo hard is als van de gelijknamige "Uber" uitvoering. Inmiddels is de auto bijna 5 jaar in bezit en heb ik er circa 25.000 km pret kilometers mee gemaakt echter begin ik (en mijn vrouw is het al lang
het keiharde "circuit waardige" onderstel zat te worden. Zeker voor de passagier is het een vermoeiende exercitie om er met de P een dagje op uit te trekken. Iets meer comfort heeft de voorkeur, geen Amerikaanse taferelen maar een standaard PASM Carrera S onderstel zou wenselijker zijn. Inruilen ligt voor de hand, maar dan zou het een zelfde auto worden, ik weet nu dat ik een prima (dealer)onderhouden auto heb met de juiste spec's maar wat koop je terug? Een tweede en waarschijnlijk betere optie is het onderstel vervangen, het liefst een variabele met 2 of meer standen.
Ben benieuwd naar jullie advies en ervaringen.
Oja, voordat jullie gaan zeuren, de zoekfunctie uiteraard gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht