Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 mei 2014 20:53
Hallo,
Aangezien de conti sportcontact n2 255/40 17 nergens meer uit te halen zijn (blijkbaar een backorder) vroeg ik mijn af of er iemand ervaring heeft met conti sportcontact voor en b.v. Michelin of Bridgestone achter.
M.a.w. 2 verschillende merken: issue or not ?
Bedankt!
Gr. Peter
26 mei 2014 20:59
Over een paar dagen heb ik daar ervaring mee....
Conti voor, michelin pilot sport ps2 achter...
26 mei 2014 21:07
Niet doen.
26 mei 2014 21:40
Want?.....
27 mei 2014 7:55
Wel doen, heb dit vaker gedaan en geen nadelen ervaren.
Mits de banden griptechnisch niet teveel voor elkaar onderdoen is dit geen probleem.
Geen Michelins op de vooras en Wanli's op de achteras dus, of je moet elke bocht driftend willen nemen.
27 mei 2014 9:21
de Fiscalist schreef:Want?.....
Is al genoeg over geschreven en je loopt lang genoeg mee om de zoekfunctie te kunnen gebruiken.
Als je overstapt naar ander merk/type band waarom dan niet gewoon alle 4 vervangen? Weet dat hier verschillend over wordt gedacht maar we willen hier allemaal een pur sang sportwagen rijden en als het dan op de banden aankomt lijkt het alsof er bezuinigd moet worden.
En vervolgens lees je ineens al die topics zoals "mijn auto stuurt niet goed / voelt zweverig bij 200kmu". Heb ik nog nooit last van gehad, ook niet bij 300kmu.
27 mei 2014 13:09
MarkS schreef:
we willen hier allemaal een pur sang sportwagen rijden
nou, allemaal....
27 mei 2014 15:56
Ff Ebay checken:
http://www.ebay.de/itm/2St-Continental- ... 205wt_1160Bochum net over de grens inclusieg montage! 139 per stuk....tja!!!
Voor en achter Conti!!!
Of twee nieuwe zelfde adres voor 250 per stuk....tja:
http://www.ebay.de/itm/2St-Continental- ... 205wt_1008
27 mei 2014 16:17
MarkS schreef:de Fiscalist schreef:Want?.....
Is al genoeg over geschreven en je loopt lang genoeg mee om de zoekfunctie te kunnen gebruiken.
Als je overstapt naar ander merk/type band waarom dan niet gewoon alle 4 vervangen? Weet dat hier verschillend over wordt gedacht maar we willen hier allemaal een pur sang sportwagen rijden en als het dan op de banden aankomt lijkt het alsof er bezuinigd moet worden.
En vervolgens lees je ineens al die topics zoals "mijn auto stuurt niet goed / voelt zweverig bij 200kmu". Heb ik nog nooit last van gehad, ook niet bij 300kmu.
Het gaat er niet om of ik de zoekfunctie weet te gebruiken of niet... ik kan voor mezelf wel bepalen wat ik wel en niet doe. Ik weet best dat het niet ideaal is om verschillende merken typen banden op een auto te hebben, maar als iets niet leverbaar is dan houdt het op. Twee verschillende merken is vast beter dan doorrijden tot het canvas...
Een simpele opmerking "niet doen" vraagt om uitleg en die vraag heb ik je gesteld, daar is het een openbaar forum voor.
27 mei 2014 19:43
ik maak bij zo'n onderwerp de volgende bedenkingen, vooropgesteld dat je onder een sportwagen altijd A-merk banden monteert:
is verschillend rubber op voor en achteras beter of slechter dan rubber dat 5, 10 of nog meer jaren oud is
hoeveel forummers vervangen van hun zondagsauto (die maar een paar duizend Km doet per seizoen) het rubber omdat het ouder is dan 5 jr, terwijl er bijv. nog meer dan 5mm profiel op de banden zit
is rubber dat theoretisch 100% van je auto's vermogen op het wegdek kan zetten nodig als de bestuurder dit maar voor 80% kan/durft
...
ieder bepaalt toch voor zich wat de veiligheid voor zichzelf en z'n passagiers mag kosten.
Laatst bijgewerkt door
dpRide op 27 mei 2014 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.
27 mei 2014 20:13
DOT 0105 dus 1e week 2005 dus > 9 jaar oud
27 mei 2014 21:49
Bedankt voor de feedback. Buiten de looks van de verschillende type banden, had ik me kunnen voorstellen dat dit ook het gedrag vd auto zou kunnen beinvloeden.
Anyway, eenduidigheid is soms een uitdaging dus gaan we zelf op onderzoek uit...
Gr. Peter
04 jun 2014 23:06
Gisteren michelins gemonteerd ( achter).
Eerste indruk is goed, veel grip ook op natte weg. Lijkt meer dan ooit met de sc2 s maar dat kan een illusie zijn...
Heb nog niet de indruk dat het een probleem kan zijn qua weggedrag, maar heb nog niet echt kunnen proberen.
Succes met de zoektocht
19 jun 2014 23:25
Update: conti voor en nieuwe michelin pilot sport achter.
Optisch top; ms de michelins nog mooier (vlakker) dan de conti's.
Merk geen verschil ivm 2 type / merk banden.
Gr. Peter
19 jun 2014 23:42
Voor wat het waard is; Mijn porschedealer (PCA) ontraadt het. Bij een vervanging hadden ze de conti's niet op voorraad, maar de Pirelli's wel, maar die wilde ze niet op één auto monteren.
20 jun 2014 0:03
Hier idem (PCG). Zowel de Conti's als de Michelins worden door Porsche (tabel circuleert hier ook nog ergens) maximaal gewaardeerd op de 993 (droog en nat). Ik heb met beide gereden en zou mij om het even zijn, als ik Conti's erop had liggen en een as moest vervangen bleef ik bij Conti's en idem voor de Michelins. Conti's voelden wat harder aan en slijtage was iets minder maar de Michelins gaan onder de turbo ook al weer een tijdje mee en grip is fantastisch. Michelins hebben voor mij een streepje voor.
20 jun 2014 10:23
Gaan de Conti's sport contact 2 ooit nog weer geleverd worden?
20 jun 2014 13:43
Ik heb hier nog 2 stuks liggen met 5 MM erop en DOT code 2008. Je mag ze overnemen.
23 jun 2014 14:05
Dank voor het aanbod, maar de mijne zijn nog goed en als ik ze vervang komt er een verse set voor in de plaats
23 jun 2014 14:13
Was voor Driver bedoeld, die liever hetzelfde merk voor en achter heeft.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.