Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
01 jun 2014 23:03
Ik wil het onderstel van mijn 996 GT3 MK2 Clubsport op laten zetten voor op circuit. De Michelin Cup banden zitten er al onder. Iemand ervaring en/of suggesties wat en waar te laten doen??? Alvast bedankt, Niekjan.
02 jun 2014 8:13
Wat bedoel je hier precies mee?
Wil je de standaard wielophanging blijven gebruiken met een andere afstelling ( uitlijnwaarden) of wil je competitie veren / dempers en uniballs in je ophanging toepassen? Verder bestaat er niet zoiets als 'het' circuit, ieder circuit behoeft weer een andere afstelling, iedere rijder heeft weer zo z'n eigen voorkeur etc.
Een GT3 is vanaf fabriek al lekker allround afgesteld voor trackday gebruik, ga er eens jouw circuit mee op...wat bevalt je niet in de balans van de auto/directheid van insturen/inkomen overstuur etc.? Meet je bandentemperatuur binnenkant/midden/buitenkant en ga met die informatie op zak eens praten met een Prins techniek, Snel Motorsport of Beek autoracing.
My 2C
02 jun 2014 8:38
+1. En hoe wil je de auto gebruiken? Alleen circuit of ook normaal gebruik?
02 jun 2014 9:02
Neem eens contact op met Lammert van der Meulen:
http://www.uitlijnspecialist.nl/Zeer goed adres!
02 jun 2014 18:19
Modena racing ouwe tonge
02 jun 2014 22:26
Geen andere onderdelen op de GT3, wel set up zoveel mogelijk voor circuit.
Prins ken ik, zoek eigenlijk iemand die echt de afstel mogelijkheden van een GT3 kent. Denk zelf meer aan set up richting RS. Maar weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort.
Trouwens op de openbare weg met zo'n auto slaat eigenlijk nergens op, of je moet graag van je rijbewijs afwillen.
02 jun 2014 22:27
Zou eigenlijk Jaap van Lagen eens moeten vragen, die weet wel raad met een GT3
02 jun 2014 23:48
Roland Kussmaul 's favoriete setup voor de MK2:
Front axle:
Camber: -2.5º (top mounts 'draaien')
Max camber difference, left/right: 5'
Toe total: +5'
Toe difference at 20° lock: -1°20' +/- 30'
Caster: 8° +/- 30'
Max caster difference, left/right: 30'
Front height: 115mm
Swaybar – 1 from hard
Rear axle:
Toe total: 35’ +/- 2'
Max toe difference, left/right: 5'
Camber: -2.3° +/- 5'
Max camber difference, left/right: 10'
Rear height: 128mm
Swaybar – 1 from hard
03 jun 2014 4:16
Niekjan schreef:Geen andere onderdelen op de GT3, wel set up zoveel mogelijk voor circuit.
Prins ken ik, zoek eigenlijk iemand die echt de afstel mogelijkheden van een GT3 kent. Denk zelf meer aan set up richting RS. Maar weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort.
Trouwens op de openbare weg met zo'n auto slaat eigenlijk nergens op, of je moet graag van je rijbewijs afwillen.
Hoezo je kan zo'n auto best als daily gebruiken.
03 jun 2014 10:33
Post911 schreef:Niekjan schreef:Geen andere onderdelen op de GT3, wel set up zoveel mogelijk voor circuit.
Prins ken ik, zoek eigenlijk iemand die echt de afstel mogelijkheden van een GT3 kent. Denk zelf meer aan set up richting RS. Maar weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort.
Trouwens op de openbare weg met zo'n auto slaat eigenlijk nergens op, of je moet graag van je rijbewijs afwillen.
Hoezo je kan zo'n auto best als daily gebruiken.
Als de auto niet verlaagd is en een comfort uitvoering is dat idd prima te doen.
03 jun 2014 20:32
Dank voor jullie input, wordt oude tonge of snel motorsport.
rijden iedere dag kan misschien, maar moet je wel af en toe je voorkant vervangen
Ik doelde eerder op de snelheids limieten in NL, kan echt niet met zo' n motor
10 jul 2014 17:22
Onder begeleiding van en door RFF Aalsmeer bij op laten zetten als RS ( en nog ietsje meer ) volgende week middagje Spa!!
10 jul 2014 23:58
Gewoon KWhls set op de GT3 en je komt elke drempel over op de openbare weg
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.