Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Stabi upgrade 964

20 aug 2014 14:15

Omdat ik vroeger altijd eerst het onderstel aanpakte van mijn Giulia's, GTV6-en 75's en daarbij altijd verbetering (minder duiken en rol én minder onderstuur) merkte door dikkere stabi's te (laten) monteren, zou ik graag willen weten wat er in de praktijk goed en relatief betaalbaar werkt voor een 964 C4.

Re: Stabi upgrade 964

20 aug 2014 14:26

Had je de veren en dempers al aangepakt?? Daar zou ik beginnen nl.

Dan zou je kunnen vervolgen met:
1) draagarmen, (originele draagarmrubbers of hardere polyurethaan)
2) strutbar voor
3) stabi's van de RS (ik weet eigenlijk niet zeker of die anders zijn maar verwacht dat wel. er is vast iemand die het weet)
4) rolkooi voor extra stijfheid
5) doorlassen ;)

Je mag wel eens bij mij komen rijden, dan weet je wat een eibach / bilstein set met nieuwe draagarmen doet...(kun je gelijk de uitlaat ophalen ;))

20 aug 2014 14:59

Veren wel...H&R -40 mm

Dempers was ik mee bezig maar die passen niet op de mijnes..

Hardere bussen ben ik niet zo'n fan van in combinatie met grotere wielen en stijvere banden zoals bij mijnes. Wordt wat té stuiterig leert mijn ervaring met mijn Alfa's

RS stabi's zijn volgens mij 3 mm dikker voor en achter, not sure.

En die uitlaat komt wel (ga je naar RS Fest?)

20 aug 2014 15:31

ik laat RS fest denk ik voorbij gaan. Heb de komende maanden niet echt tijd voor uitjes schat ik zo in...

20 aug 2014 18:27

Denk dat je dit wel een interessant filmpje vindt

http://youtu.be/TVWHLM-U91g

20 aug 2014 22:37

Had ik gezien....wat ik niet begrijp waarom er voor 24 mm voor is gekozen. Daarmee maak je de voorkant veels te stijf en dus minder grip, meer onderstuur.

Er gaan zelfs discussies om achter niet verder te gaan dan de 20 mm van de C2 op een C4 ipv de standaard 18 mm en bij een verlaagde C4 de voorstabi helemaal weg te laten waardoor je meer grip voor krijgt en dus minder overstuur terwijl de achterkant dan nog niet overstuurd is.

Het is nog net geen rocketscience maar er zijn nogal wat meningen en voorkeuren.

21 aug 2014 20:14

Swa je moet gewoon gas geven!

22 aug 2014 8:39

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

22 aug 2014 9:01

thedutchguy schreef:Swa je moet gewoon gas geven!

Whahahah, true ;) :drive:

22 aug 2014 10:15

Doe ik...en flink ook. Maar daar is je initiële onderstuur nog niet mee opgelost

22 aug 2014 10:26

Je kan nooit zo veel onderstuur hebben als met een C2 trouwens. Misschien moet je voor de grap nog eens in die van mij rijden?
Plaats een reactie