Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
22 sep 2014 23:05
k zou graag mij auto achteraan wat verlagen.
nu ik veel thuis ben zou ik dat het liefst zelf doen.
kan er iemand aan de hand van foto's of een filmpje of een gedetailleerde uitleg tonen hoe je dit moet doen ?
thanks guys
23 sep 2014 8:35
Zóó flauw Horn...
Er kan toch wel iemand netjes uitleggen dat je gewoon even die twee stangetjes een tandje moet verdraaien?
23 sep 2014 8:48
achter aan de "ophangingsplaat zitten 4 bouten per kant. de 2 bouten het dichts bij de torsie veer zijn de vergrendelbout (1e)en hoogte stelbout (2e), de 2 bouten dicht bij de naaf zijn voor het camber.
met deze bouten kun je maximaal 2 cm winnen mits er al niet eerder aan gedraaid is. dit is de makkelijkste manier, de moeilijke manier is het uiteennemen van de torsie veer en die iets verdraaien als deze niet vast zit is dit voor mij zelfs een klusje voor de vakman.
(er is vast wel iemand die de afbeelding kunnen plaatsen, dat hebben jullie voor mij toen ook heel lieieieieief gedaan
)
23 sep 2014 9:08
Ik heb alleen wat afbeeldingen van de veerplaat.
Hier staan ook de stelbouten op, maar die van mij is een 72er dus ik weet niet of dat gelijk is.
De afdekplaat eraf halen
Hopelijk komt de veerplaat los en dan de juiste hoogte bepalen
Zorg wel dat je eerst meet wat de stand is waar ze nu in staan.
Dan kun je ook wat beter bepalen op welke stand ze moeten komen.
Of als het niet lukt dan kan je hem weer op dezelfde stand terug zetten.
Sccs ermee!
23 sep 2014 23:04
912 schreef:Zóó flauw Horn...
Sorry. Was erg melig. Neem me niet kwalijk.
24 sep 2014 10:21
En daar heb ik dan ook nog 3.10 minuten naar zitten kijken. Wat een verrijking van mijn ontwikkeling weer
27 nov 2014 16:15
nu heb ik al alle scenario's afgelopen om hem perfect te verlagen en de perfecte combinatie kan ik niet verkrijgen.
nu denk ik dat het aan de schokdempers licht dat deze een paar cm's
groter is dan een originele ( nu zijn het groene bilsteins )
geeft er soms ook iemand dat probleem gehad
27 nov 2014 21:59
Wat lukt er dan niet?
29 nov 2014 9:06
De binnenvertandingen en buitenvertanding van de torsiestaven is anders. Hierdoor is het mogelijk om op 0,5 cm de rijhoogte te verstellen. Een hoekmeter op de veerplaat is een handig hulpje om rechts en links dezelfde hoogte te krijgen.
Daar kan eventueel ook een gratis waterpas app voor volstaan. Even uit mijn hoofd is een buitentandje verstellen 5,5 cm en een binnentandje 5,0 cm.
Schokbrekers, mits hij niet tegen de aanslag staat, heeft niets met de rijhoogte te maken.
30 nov 2014 7:38
En de vertanding is natuurlijk symmetrisch verdeeld over de ronding.
Dit betekent dat je van iedere ronding (binnen, buiten) effectief maar een kwart kan gebruiken.
Ieder kwart is hetzelfde.
Dus je hoeft niet de stang te blijven draaien in de hoop een nieuwe hoogte te vinden.
Het is de kunst om dezelfde stand aan beide kanten van de auto te vinden.
Daarnaast is mijn ervaring, zeker bij nieuwe rubbers, dat de weerstand die ze opleveren.
ook nog wel een paar mm invloed hebben op een kant van de auto.
Dus als je beide zijden binnen een paar mm op dezelfde hoogte krijgt, heb je het goed gedaan.
28 nov 2018 23:22
ik zou mijn 3.2 willen verlagen (is een US model).
Hoe kan ik dit het beste aanpakken wetend dat bestuurbaarheid en wegligging net zo belangrijk is dan de look!
Moet ik zoiets doen of andere onderdelen gebruiken ->
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... he_911.htmBen benieuwd naar jullie mening!
29 nov 2018 1:59
Wheeler Dealers heeft ooit een 912 SC US versie in de show gehad die volgens Europees gebruik 'veel te hoog' stond, daar werd heel duidelijk getoond hoe je Porsche te verlagen... en de 911 tot '89 had hetzelfde systeem... als je de aflevering kan terugvinden.... Veel plezier!
29 nov 2018 11:48
dank je Bollocks.
ik heb de wheeler dealer aflevering gezien (deze volgense mij ->
https://dai.ly/x6tahzi) en wat ze doen is hetzelfde als wat beschreven is in de pelicanparts artikel in mijn link.
Het staat:
Another problem to consider is bump steer. Lowering the car will result in the tie rods no longer being perpendicular to the ground. While this shouldn't affect handling, when the car travels over a bump, the steering wheel will rotate violently in your handDaardoor mijn vraag, wat is de beste/goede manier om een US Specs 911 te verlagen?
29 nov 2018 23:34
Misschien door het installeren van een bump-steer kit om de geometrie van de ophangingendelen weer goed te krijgen?
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... er_Kit.htm
30 nov 2018 7:30
Idd. Die bumpsteer kit heb ik ook eronder, en die van mij staat echt wel laag. Werkt prima, volgens mij ook bij rosepassion beschikbaar.
30 nov 2018 10:38
flash911 schreef:Hoe kan ik dit het beste aanpakken wetend dat bestuurbaarheid en wegligging net zo belangrijk is dan de look!
Om te beginnen heb je 6"en 7" velgen onder jouw auto zitten. Ga je verder verlagen wordt het er niet echt veel mooier op omdat het dan nog meer opvalt dat je smalle velgen hebt. Het zou mooi zijn de achterwielen aan de voorkant te monteren met 205 banden en achter een set 9" velgen te kopen met 245 brede banden. Daarna komt het met die looks wel goed.
Misschien kun je de achterkant laten zakken door achter nog een centimeter of 2 naar beneden af te stellen met de fijn afstelling. En dan daarop de hoogte aan de voorkant afstellen t.o.v. de achterkant. De dorpellijst voor ongeveer 15mm lager dan achter is mooi.
Die bumpsteerkit is niks anders dan twee langere M10 bouten en twee dikke vulringen. Heel veel hoger wil het stuurhuis niet omdat daar simpelweg de ruimte niet voor is.
Als je een 911 veel lager wilt afstellen dan gaat de hoek van de draagarmen aan de voorkant te veel naar boven staan en wordt de auto zenuwachtiger bij bijvoorbeeld aanremmen en hobbels in de weg. Bumpsteer wordt dan ook te groot en slijtage van jouw stuurhuis ook erg groot. Achter kan de auto te ver doorveren zodat dikkere torsie's een must worden. Bij verlagen zijn goede schokdempers met een zwaarder ingaande slag ook een must om doorslaan van de wielen te voorkomen.
30 nov 2018 14:08
Bollocks schreef:Wheeler Dealers heeft ooit een 912 SC US versie in de show gehad die volgens Europees gebruik 'veel te hoog' stond, daar werd heel duidelijk getoond hoe je Porsche te verlagen... en de 911 tot '89 had hetzelfde systeem... als je de aflevering kan terugvinden.... Veel plezier!
Die gebruikte verstelbare veerplaten, net als onder mijn bus
03 dec 2018 14:33
Bedankt voor de goede advies.
Ik zal kijken of ik en set 9" velgen kan kopen met 245 brede banden.
https://shop-eu.maxilite.ch/5-Speiche-9x16Volgens mij zijn de Maxilite prima of denke jullie anders over?
11 jan 2019 12:08
Erwin schreef:
Om te beginnen heb je 6"en 7" velgen onder jouw auto zitten. Ga je verder verlagen wordt het er niet echt veel mooier op omdat het dan nog meer opvalt dat je smalle velgen hebt. Het zou mooi zijn de achterwielen aan de voorkant te monteren met 205 banden en achter een set 9" velgen te kopen met 245 brede banden. Daarna komt het met die looks wel goed.
Ik ben bezig met het maken van een lijst van gewenste upgrade voor de P ik moet zeggen dat ik die opmerking niet begrijp.
Ik snap wel dat met 7” en 9” de auto mooier kan worden maar een EU model komt toch niet met een set 9” achter en ik hoor daar niemand klagen dat het niet mooi is (terwijl de auto lager zit).
Of begrijp ik die opmerking verkeerd?
11 jan 2019 12:45
Nee, een 911 Carrera is nooit geleverd met 9" velgen aan de achterkant.......maar een 911 is ook nooit zo laag afgeleverd af fabriek.
Die 9" achter is ook maar een ideaal wat mij betreft, 8" achter is ook mooi ( een smalle spoorverbreder maakt het nog beter) en zelf vind ik 7" gewoon niet mooi onder Carrera achterschermen en verlagen accentueert dat nog meer.
Oordeel zelf maar:
6 en 7 inch velgen
7 en 9 inch velgen onder deze perfect verlaagde 911
11 jan 2019 13:31
Dank je Erwin, duidelijk (the pictures speak for themselves)!
Wat denk je zelf van Maxilite velgen?
Laatst bijgewerkt door
flash911 op 11 jan 2019 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
11 jan 2019 14:03
Goedkope aluminium velgen in Fuchs design zijn voor mij persoonlijk geen optie.
Behalve dat je het verschil ziet , zeker als je twee originele Fuchsen en twee Fuchs replica velgen monteert kan de kwaliteit niet tippen aan originele Fuchs velgen.
Als je achter bredere Fuchsen overweegt, zoek dan naar twee gebruikte originele 8 of 9" velgen.
( ter vergelijk: een nieuwe 8" of 9" Fuchs velg kost Euro 999,- p/s* ) .
Laatst bijgewerkt door
Erwin op 11 jan 2019 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.
11 jan 2019 14:06
7J en 8J, 16"
Geen idee van mijn maat spoorverbreders
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.