Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Verschil in wielbouten voor Teledial en Fuchs velgen?

03 nov 2014 18:35

Ik heb nu onder mijn 911 (3.2 Carrera) teledials. Heb een setje Fuchs velgen (6 en 7J 16" uit het zelfde geboortejaar als de elfer, 1985) gescoord die ik er vd week onder wil zetten. Zijn de wielbouten gelijk of heb je daar andere exemplaren voor nodig? (meen daar ergens iets over te hebben gezien maar weet niet meer waar en of het klopt).

Re: Verschil in wielbouten voor Teledial en Fuchs velgen?

03 nov 2014 20:09

Hallo Beezztie,
Ik begrijp de vraag niet goed, Fuchsen zet je niet met een bout vast maar met een moer.
Dus wat bedoel jij met passende wielbouten?
Mvg, Nicolò

04 nov 2014 1:27

Echt? Nam eigenlijk blind aan dat er wielbouten op zaten. In dat geval, is er verschil in moeren?

04 nov 2014 1:38

OK, verschil in moeren, geen idee, maar dat moet eenvoudig te googlen zijn.

04 nov 2014 8:50

Je zet je wielen onder de auto met bouten of moeren, afhankelijk van de naaf en niet van het merk en/of type velg.
Is je naaf voorzien van draadeinden dan gebruik je moeren, is je naaf voorzien van draadgaten dan gebruik je bouten.

Het enige verschil in type en/of merk velg is dat sommige een bol conus en andere een schuine conus hebben.
Je dient dus bouten of moeren te gebruiken met de juiste conus.

Bout met schuine conus.
Afbeelding

Bout met bol conus.
Afbeelding

Moer met schuine conus.
Afbeelding

Moer met bol conus.
Afbeelding

04 nov 2014 22:00

Dank Vraag is dus of de Fuchs velg dezelfde moeren (bol of schuin) gebruikt als de Teledial. Enfin, morgenochtend ga ik de Fuchs velgen halen dus dan weet ik het alsnog.

05 nov 2014 21:40

Voor wie het weten wil, moeren van de zowel de Teledials als de Fuchsen zijn bol (valt weer mee).

06 nov 2014 22:14

Vandaag de Fuchsjes die ik op de kop heb getikt (6J voor 7J achter, 16") gemonteerd. Staat best goed vind ik. Fotootje voor en na:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beezztie op 06 nov 2014 22:16, in totaal 1 keer bewerkt.

06 nov 2014 22:16

Holy sh*t?! :shock: Teledials eraf en meteen de motor maar uit elkaar getrokken? :cheesy:

06 nov 2014 22:49

Wat bedoel je, Horn?

06 nov 2014 23:11

hij heeft de foto's inmiddels aangepast :wink: . Eerst stond er een vóór foto met teledials en als ná foto deze:

Afbeelding

Enfin. teledials stonden hem prima. Fuchsen staan nog veel mooier. :thumleft:

06 nov 2014 23:15

Ik denk dat Beezztie nu helemaal klaar is voor de ècht grote projecten! :lol:

06 nov 2014 23:33

horn schreef:hij heeft de foto's inmiddels aangepast :wink: . Eerst stond er een vóór foto met teledials en als ná foto deze:

Afbeelding

Enfin. teledials stonden hem prima. Fuchsen staan nog veel mooier. :thumleft:

Je was er snel bij! Verkeerde URl, is van een gewetblast kopje (áls de motor uit de mijne gaat zal dit zeker ook gaan gebeuren!).

06 nov 2014 23:37

Nicolò schreef:Ik denk dat Beezztie nu helemaal klaar is voor de ècht grote projecten! :lol:

:mrgreen: Hoop een dezer dagen een plan van aanpak te kunnen maken om koets en interieur weer in topstaat te krijgen, autootje heeft het nodig én verdient het . Wat rijdt dat lekker zeg en dat geluid! Een Alfa Nord blokje klinkt goed maar dit mag er ook zijn.
Plaats een reactie