Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 nov 2014 21:15
Beste Porsche vrienden,
Een nieuw probleempje dient zich aan.... als ik met mn 997 4s (2007) tussen de 80 en 87 km/u rijd voel ik n hoogfrequente trilling in de auto, en dus ook in mn stuur....
Zeker niet heel heftig, maar toch wel redelijk irritant .
De nieuwe velgen en banden (michelin ps2) zijn al een keer vervangen door leverancier Reedijk autobanden, topbedrijf met superservice!
Dit resulteerde in eerste instantie in een oplossing van het probleem, maar nu, 2000 km verder begint het opnieuw...
Ik heb vandaag de set gewisseld met de 4s van een maat van me, maar ook op zijn velgen zit die trilling er in....
Het ligt in deze dus blijkbaar niet aan de velgen/banden... Heb gelijk ook maar even de af fabriek geïnstalleerde 5mm spoor vereerders er af gerost...
Hielp ook niets.....
Nu valt het me op dat de remschijven aan de voorzijde er raar uitzien, ze zijn soort van scheef afgesleten, dwz ze zijn dunner aan de as kant en wordt dikker naarmate je naar de band kant gaat.....
Duidt dit op aanlopende zuigers misschien?
Heeft iemand misschien een idee?
thx voor t meedenken alvast!
Laatst bijgewerkt door
snackjack911 op 19 nov 2016 23:10, in totaal 4 keer bewerkt.
15 nov 2014 21:58
Moet toch ergens een onbalans zijn....
Aandrijfassen al eens laten bekijken?
15 nov 2014 22:04
nope, nog niet, zou dat een logische verklaring kunnen zijn? klinkt als nare reparatie....
15 nov 2014 22:34
Alles wat draait kan een onbalans hebben...
Maar je geeft aan dat het door de gehele auto gaat....
Als het de wielen niet zijn zou ik de aandrijflijn het eerste checken...
15 nov 2014 22:46
Hoeveel km heeft ie gereden ?
15 nov 2014 22:57
Zou het scheef slijten van de schijven laten controleren lijkt me niet oke, vermoed dat het trillen daar ook vandaan komt.
16 nov 2014 1:03
Cloaca schreef:Alles wat draait kan een onbalans hebben...
Als het de wielen niet zijn zou ik de aandrijflijn het eerste checken...
Ook mijn gedachte
aandrijfas naar voren!
16 nov 2014 2:23
de P heeft 84000 km achter de kiezen, ga dan maar s even op onderzoek uit naar de schijven en de aandrijfas....
is wel zo dat ie blijft trillen als ik ontkoppel....
16 nov 2014 8:48
Zou toch eerder aan rubbers van draagarmen denken
16 nov 2014 10:21
dacht ook aan rubbers, ofzo...maar zou snel zijn bij 84.000 km !
16 nov 2014 10:37
dennisvdw schreef: is wel zo dat ie blijft trillen als ik ontkoppel....
Dat geeft alleen maar meer aan dat het tussen de bak en de wielen moet zitten....
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 16 nov 2014 10:53, in totaal 1 keer bewerkt.
16 nov 2014 10:46
Weet dat LeoH (die nu jarig is) dit probleem ook heeft gehad met zijn 4 s
Is toen opgelost bij Porsche A.dam
16 nov 2014 13:54
Weet iemand wat het probleem toen veroorzaakte bij leoh ?
Ik dacht na een zoektocht op renntech ook aan de rubbers... Ga straks weer de wielsets verwisselen, kan ik die rubbers zelf checken, en zo ja hoe????
16 nov 2014 15:18
Ik had geen last van trillingen. Zat een raar mechanisch bijgeluid in. Is opgelost door PCA met nieuw voor diff ( hielp niety ) toen nieuwe cardan en koppelomvormer ( hielp ook niet ) en uiteindelijk een nieuwe tiptr. ( dit hielp wel.
).
16 nov 2014 19:02
Heb de oorzaak gevonden! tijdens het terugvielen van de wielsets heb ik eens goed naar de ophangrubbers gekeken en het viel me op dat er een rubber linksachter verschilde van die op de auto van mn maat.
dit is de mijne:
en dit die van mn maat:
het lijkt erop dat het rubber bij mij scheef in de draagarm is gaan zitten....
Morgen maar even naar PCA, het goede nieuws is dat ik een autotrust garantie verzekering "verlengde fabrieksgarantie" heb!
Moeten er in dit geval trouwens twee draagarmen vervangen worden? Zowel links als rechts of is dat niet nodig?
16 nov 2014 19:09
interessant!!! ik hoop voor jou dat dat de oorzaak zal zijn.
16 nov 2014 19:31
Hallo ik had ongeveer hetzelfde probleem (op mijn Jaguar) heb de remschijven vervangen en over, ik denk dat je het daar moet zoeken remschijven.
Mvg Willemnijmegen
18 nov 2014 0:46
willemnijmegen schreef:heb de remschijven vervangen en over, ik denk dat je het daar moet zoeken remschijven.
Die trillen alleen bij het remmen.
18 nov 2014 12:36
Yep, en remmen doet ie helemaal top! Zou evt nog een vastzittende remcylinder kunnen zijn, maar lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.... Denk dat t t rubber is hoor, morgen uitsluitsel!
18 nov 2014 21:19
bully schreef:Die trillen alleen bij het remmen.
Da's niet altijd waar.
Ken van een paar doorsnee autootjes waarbij kromme schijven ook tijdens het rijden een trilling veroorzaakten...
Als ze maar krom genoeg zijn...
18 nov 2014 23:12
Dan trillen ze de hele tijd en niet tussen de 80 - 87.
18 nov 2014 23:23
Da's waar, maar we hadden het alleen over trillen en remschijven...
25 nov 2014 22:54
Nou, even een update....
PCA heeft keurig de draagarmen linksachte vervangen, rubbers waren niet goed....
Rechtsachter was bij controle toch niet nodig, pluim voor PCA!
Echter, daarmee was mn trillingsprobleem toch niet verholpen vedorie!
Na verdere inspectie bleken ook de aandrijfassen voor niet ok, worden vervangen nu, morgen krijg ik de auto weer terug, hoop dat t nu verholpen is.
Zeer goede service van PCA trouwens, kreeg gratis een vrijwel nieuwe boxter S pdk mee.... Heerlijk klein weekje mee gereden, mn volgende 911 wordt op zeker een pdk!
Ook autotrust heeft zich super betrouwbaar getoond! Beide reparaties worden keurig door ze vergoed! Bij elkaar toch zo'n 4000 euro , kost mij slechts 45 euro eigen risico! Ik blijf t zeggen, Porsche rijden wordt een stuk relaxter met een autotrust garantie verzekering haha!
Nu maar hopen dat mn 911 ie morgen trillingsvrij de dealer verlaat!
Keep you guys posted!
Ps, waarschijnlijk had jij dus gelijk Cloaca!
28 nov 2014 23:47
Nou ehhhhh..... Niet helemaal dus,
Waren niet de voorste aandrijfassen blijkbaar die vervangen zijn maar de achterste.... En nou trilt ie nog! Wel meer in t stuur dan door de auto heen dus de nieuwe assen doen wel wat goed, maar t is nog steeds vervelend rijden zo.
T goede nieuws is dat ze er bij PCA serieus werk van hebben gemaakt, meer dan een dag zoeken geweest voor de jongens daar.... Ze hebben de auto half uit elkaar gehaald en zijn gaan rijden met t voor diff eronderuit gehaald en dat bleek dus t probleem te zijn. Voor diff kapot, zat ook ijzer in de olie....
Onderzoek kosten hoef ik niet te betalen, nieuw voor diff kost rond de 4500€ ....
Wederom blij met mn Autotrust verzekering!
Zij niet zo blij met mij denk ik
Heb er echt vertrouwen in dat t nu opgelost is!
29 nov 2014 9:37
Loopt flink op zo, inderdaad fijn dat die verzekering de rekeningen overneemt!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.