Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 12:59

Er zijn best wel wat zaken te vinden op dit forum rondom rem revisie maar ik ga er toch nog eentje starten omdat nog niet al mijn vragen beantwoord zijn.

(Winter) Project: Alle 4 de remklauwen demonteren en opnieuw laten poedercoaten/spuiten en direct een revisie uitvoeren door alle rubbers waar nodig te vervangen.

Ik heb genoeg ervaring om dit goed uit te voeren echter hier mijn vragen:

1. Indien ik de remklauwen laat poedercoaten, wordt er dan ook een blanke lak aangebracht?
2. Bij het ontluchten van het gehele systeem moet ik voor een 996 Turbo nog rekening houden met ABS gerelateerde zaken?

Alvast dank voor de reacties

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 20:08

Blanke lak kan ook gepoedercoat worden.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 20:16

Top! Vraag 1 is dan beantwoord :cheers:

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 20:25

Erg interessant om te volgen :thumleft:

Hoe zien jouw remklauwen er op dit moment uit? Eventueel foto?

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 20:31

NIET POEDERCOATEN!!

je hebt siliconenverf nodig. poedercoaten verkleurt ook na een rondje ring!
bel even met een specialist zoals APP oid wat ze voor verf gebruiken.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

08 dec 2014 23:06

Dank Thomas voor de tip. Is zeer welkom ga ze even contacten, ben daar regelmatig in de buurt. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen ring-rijder ben maar wil niet het risico lopen dat ze verkleuren. Mijn gedachte was dat poedercoaten sterker/harder was dan gewone verf met lak.

Er is remvloeistof geknoeid tijdens de vorige service. De auto was toen nog niet van mij dus dit zal voortaan zeker niet meer gebeuren!
Laatst bijgewerkt door Porsche84 op 23 dec 2014 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 13:16

De originele klauwen zijn ook gepoedercoat. Alleen ook bij poeder coaten heb je de keuze tussen normaal en speciale poedercoating voor hoge temperaturen.
Daar moet je dus zeker op letten.
Een andere optie is speciale twee componenten lak voor remklauwen. Blijft erg mooi en kan temperaturen tot zo'n 600 graden aan zonder een spatje verkleuring.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 14:34

Thanks, weet je toevallig wat de kleurcode is? Ik heb hier gelezen Ral 3020. Klopt dat?

Tevens is mijn vraag mbt het ontluchten beantwoord. Het heeft geen gevolgen voor het abs systeem.
Laatst bijgewerkt door Porsche84 op 10 dec 2014 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 14:51

De rode kleur is speciaal voor Porsche gemaakt maar als je er RAL 3020 naast legt is dat wel opvallend hetzelfde.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 16:05

Niet poedercoaten! Als er een steentje tegenaan spat (wat dus echt wel gebeurt) kan je het niet bijwerken en gaat het op den duur loslaten. Gewoon laten of zelf spuiten in aantal lagen. Hoeft ook nog geen eens in hoge temperatuur verf want zo heet worden de klauwen ook weer niet....hitte gaat naar de schijf.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 18:03

dat lijkt mij niet waar.
waar baseer je dat op?

er bestaan zelfs koelribben, Fade Stop Brake Cooler, voor het koelen van de klauwen.
lijkt mij dat dat niet voor niets is.
ik heb zelf de ervaring dat klauwen gewoon kunnen verkleuren door de hitte.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 18:49

Ik baseer dat op het feit dat ik ondertussen misschien wel 6 paar remklauwen voor mijn GTV6-en, 75's en zelfs mijn GTA zelf heb gespoten zonder enige verkleuring of afbladderen.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 21:44

en is die remvertraging hetzelfde als die van een 911?
de frictie is enorm en daardoor de warmte ontwikkeling.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

10 dec 2014 23:45

Ik heb heel wat gt3 klauwen gezien die meer paars zijn dan rood na intensief circuit gebruik.

Voordat bij een niet sportauto op het circuit de klauw zo heet wordt dat er verkleuring zou kunnen optreden kookt de remvloeistof al en is er fading waardoor het feest voorbij is en oververhitting van het hele remsysteem niet gaat voorkomen vermoed ik.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 15:57

Je mag na een paar rondjes best je vingers op mijn remklauwen leggen giulia.
(Ik zou het alleen niet adviseren. De schijven worden letterlijk rood gloeiend en de klauw al gauw zo'n 200 graden). Met de "Brake Temperature Pyrometer" kwam het bij mij boven de 200 en 220 graden uit.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 22:31

Waar lees jij dat het over circuitgebruik gaat?

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 22:49

het is een 911 turbo.
neem aan dat je die af en toe toch even uitlaat ergens waar hij zich lekker thuis voelt..

maar je hebt een punt als je nooit de auto vol belast dan kan je ze ook poedercoaten.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 23:21

giulia schreef:Waar lees jij dat het over circuitgebruik gaat?


Dat lees ik nergens, maar met de doe het zelf methode die jij aangeeft kun je de remmen niet vol belasten.
En ik ga er vanuit dat de remmen in alle omstandigheden goed moeten blijven.

Ja, als je niet echt remt verkleurd er niet zoveel

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 23:39

Wat is echt remmen dan? Je remt of je remt niet. zelfs die uitzonderlijke paar keer heel stevig remmen of noodstop in het dagelijkse verkeer zijn echt niet van invloed. Mijn Brembo's onder de GTA hebben het met mijn doe het zelf methode prima uitgehouden.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

11 dec 2014 23:43

giulia schreef:Waar lees jij dat het over circuitgebruik gaat?


Zit veel op het circuit maar dat is op twee wielen.

Met de turbo heb ik die inspiratie niet, ze zullen dus niet de temperaturen bereiken zoals jullie hierboven beschrijven. Vind het wel een leuke discussie, zo kan ieder voorzich bepalen wat het best is voor hen.

Re: Remklauwen revisie 996 Turbo

02 apr 2015 21:03

Als je ze laat poedercoaten dan moet je ze voor die tijd laten stralen en dat moet je niet willen. Het straalmiddel komt overal. Dan zou je ze na het stralen en spuiten moeten reviseren...
Plaats een reactie